oaasheim Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Heisann! Har eit hovudkort her frå ein Fujitsu Siemens Celsius PC.. Hovudkortet er Mainboard D1740. Det er ikkje vifteutgong til prosessorvifta på hovudkortet, men vifta er kopla direkte til straumforsyninga (bare + og gnd, ikkje sense). Det virker som om alt starter, bare ikkje prosessoren.. Diskane begynner å lage lydar, alle vifter går, men ingen bilete på skjermen. Det eg trur er problemet er at hovudkortet ikkje vil starte prosessoren utan at det har "sensa" at vifta går, og når det ikkje er vifteutgong på kortet, korleis all verda vil det finne ut at vifta går? og ja; eg har kopla straumforsyninga til "prosessorkontakten (4 pins)" mvh Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 mange ganger så får ikke cpu'en signaler med mindre det er kobla til en cpu vifte fra hk. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 To løsninger sånn som jeg ser det: 1) Kjøp deg en vifte som passer en eller annen plass i kabinettet og koble denne til cpu-fan kontakten. 2) Det finnes splittere som lar deg ta strøm fra strømforsyninga til en vifte og så går det en ekstra ledning med en standard viftekontakt hvor kun den lederen som fører turtall-signelet er koblet til. Det fulgte med en vifte som jeg kjøpte, men finner den ikke i løsvekt på microplex. Lenke til kommentar
oaasheim Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 det er ikkje viftekontakt på hovedkortet... Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Tenk på dette : Dersom HK må ha signal for å starte, hvorfor er det ikke støtte for signalet på HK ? Dersom det ikke er viftekontakt på HK, så har manglende vifte sensor IKKE noe med problemet ditt å gjøre. Har du prøvd en annen CPU eller et annet skjermkort ? Lenke til kommentar
oaasheim Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 fann problemet. Han som monterte cpu hadde iq på null og bøyde eit par pinnar. fekk dei bøyd tilbake og no fungerer alt perfekt takk for hjelpa, anyways Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå