Gå til innhold

Kjøpe bærbar ell stasjonær?

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig bestilt en stajonær fra netshop nå... Men så begynte jeg å tenke på om jeg skulle avbestille den og kjøpe en bærbar istedenfor. Skjermkortet er ubekrefta 09.10. Så jeg har hvertfall frem til da og bestemme meg.

Her er pc'en jeg har bestilt, hvordan vil den være i forhold til dell sin xps m1710 billigste alternativ, Inspiron 6400 dyreste alternativ med C2D 2,0 GHz, RadeonT X1400 256MB, beste skjermen, 2 GB 667 minne... Eller en zepto pc hos netshop?

Hvilken bærbar vil være best, og hvor mye ytelse vil jeg tape på å gå over til bærbar?

Linker: XPS m1710

Inspiron 6400

Zepto

Jeg har forøvrig et budsjett på 15000 +/- Helst ikke så altfor mye over. Er det noen andre gode forslag på bærbare pc'er?

Jeg skal forøvrig bruke pc'en til spill, musikklytting og skole etterhvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss tenke logisk, igjen:

Reflektere over teamet

1. Alle vet at man får mer ytelse / valuta for pengene hvis man velger stasjonær.

2. Den stasjonære pcen er større enn den bærbare. Du sa du skulle bruke den til skole. Mener du ha at du skal ha den med deg på skolen, eller jobbe med den hjemme?

Skal den eventuelle bærbare fungere som en desktop-erstatter, eller som en portabel pc på toget / flyet / bussen osv?

3. Prioritering

Ytelse eller en portabel pc du kan bringe med deg overalt?

4. Som desktop-erstatter vil ikke den bærbare pcen i sin helhet gi like mye ytelse som den stasjonære vil.

5. Den stasjonære kan du ikke ta med deg på toget, eller på skolen, bussen eller hytta.

Ta en beslutning

Ser du gjennom punktene nå, vil du sikkert få deg en formening av hva du ønsker.

Du forklarer lite i posten din om det skal være en desktop-erstatter, eller en portabel pc. Alt du forklarer er at den skal brukes til skole.

EDIT: Litt her og der. :D

Hilsen,

Tissedam

Endret av tissedam
Lenke til kommentar

Det er det jeg prøver å finne ut av. Jeg har egentlig tenkt før at jeg ikke har no særlig bruk for bærbar, men nå i det siste begynte jeg å tenke på om jeg skulle kunne bruke den på skolen, ta den med til skolen og jobbe det etterhvert som jeg får bruk for det. Og å ha den med på flyet. Dessuten så tenkte jeg også litt på firheten i å være akkurat hvor jeg vil i huset og sitte på pc'en og. Sånn at mine kjæe foreldre ikke sier at jeg er så usosial hele tiden.

Men jeg tror ikke at jeg har lyst til å kjøpe en bærbar hvis dt blir altfor mye dårligere ytelse i spill...?

Hvordan vil egentlig bli en bærbar bli i forhold til en athlon xp 3000+, 1,5 GB ram og et radeon 9600 Serie skjermkort? Hvis en bærbar ikke blir en liten del bedre enn den pc'en her, som jeg har fra før av, så er det ikke tvil. Da kjøper jeg stasjonær, men hvis jeg får en god ytelseøkning fra den gamle pc'en som jeg sitter på nå, og til en bærbar så tror jeg at jeg går for den bærbare...

Tusen takk for responsen tissedam

Lenke til kommentar
Hvordan vil egentlig bli en bærbar bli i forhold til en  athlon xp 3000+, 1,5 GB ram og et radeon 9600 Serie skjermkort?

6988683[/snapback]

Det finnes ikke standard spesifikasjoner på bærbar.

Du kan få en bærbar pc bedre enn den du hinter til her, men da må du selvfølgelig betale mer enn du ville gjort for den stasjonære.

Ellers kan du jo se denne, denne ,denne, denne, denne, denne eller denne

Alle omhandler ditt spørsmål, mer eller mindre.

Noen tar for seg valg av bærbar, og noen tar for seg valg mellom bærbar og stasjonær.

Alle er i den prisklassen du ønsker å kjøpe pc i.

Håper du fikk onen svar nå.

Søk, og la logikken seire! ;)

Lenke til kommentar

Det ser ut som at jeg går for dell sin inspiron 9400, HVIS jeg går for bærbar. Har fått tilbud på den med C2D 2,0 Ghz, 2 GB 667 ram, Go7900GS, 1900*1200 oppløsning, 9 celle batteri. For 14950 var det vell. Hvordan vil dette bli i forhold til den pc'en jeg egentlig skal ha? Er det stor forskjell på Go 7900 GS og vanlig 1900xt som jeg egentlig skal ha? Er det der i det hele tatt et godt tilbud?

Angående å ha begge deler så er det egentlig ganske uaktuelt med tanke på pengene. Jeg har ikke råd til begge to akkurat...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...