user156890 Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Spillte WoW med Opera kjørende i bakgrunnen, noe som førte til at all texturen i WoW blei gjennomsiktig. Spillet låste seg dataen klikka jeg begynte å hamre løs på ctrl+alt+delete og en desj alt+F4. Skjedde fint lite men winamp klarte fortsatt å spille musikken som jeg hadde stående på. Holdt inne startknappen og slo av dritn... Trykte så på startknappen igjen, allt gikk som vanlig helt til den koselige windows logoen med den fake loading greia som står og går kom opp. Da starta PCn på nytt og jeg fikk opp den "sikkerhetsmodus" menyen. Har prøvd alle alternativene der men skjer bare det samme. Kommer til windows loading vinduet og restarter. Har nå formatert systemdisken og på slutten av formateringen kommer det: "Setup cannot copy the file: oembios.bin" Såe jahh... WTF? Noen som har forslag så spytt det ut... Står at jeg kan "skippe" den fila men er en fare for at det fucker til windows installasjon. Har tenkt til å prøve å skippe file men regner med at det kommer opp masse koselige feilmeldinger da. Vi får se Insatallerer forresten XP Proffessional som jeg har brukt til 5-6 Pcer nå i 2 år. Har alltid funket! Ihvertfall formatert denne PCn sånn 10 ganger med samme XP CD. System Specs: DFI Lanparty NF4 SLI-DR OCZ 2x512MB Dual Channel Gold VX PC-4000 3x250+74 RAPTOR AMD 3200@2,2GHz GeForce 7800 GTX Endret 2. oktober 2006 av DieselOtern Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 innstaller en gang på nytt! Formater hele harddisken Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Etter en 5-6 forsøk med å installere windows så fikk jeg plutselig installasjonen til og funke med å skippe den fila som var fucked. Windows installasjonen er nå fullført og er kommet så langt som til innloggingen, har laget meg konto men når jeg skal logge inn så kommer det et vindu som sier: "Windows Product Activation A problem is preventing windows from accurately checking the license for this computer. Error code 0x80070002." Etter å ha kosa litt på google så fant jeg ut at oembios.bin problemet var ganske vanlig og det som skjedde under innloggingen er et resultat av mangelen på den fila. Er visstnok den fila som sjekker at XP plata er knyttet opp mot rette PC HW. Altså at plata kun kan brukes på 1 HK. Dette er veldig rart da jeg har brukt denne plata i alle de år på forskjellige Pcer. Dette er vell windoze på sitt beste og regner med at dritn ordner seg bare jeg får tak i en annen XP plate... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 ja, få tak i en annen.. eventuelt prøv linux i mellomtiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå