Lakus Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 og hva skjer hvis vi putter ett menneske inn i ett sort hull? Se nå bort ifra all sannsynlighet for at vi skulle komme oss dit å blablabla, men hva hadde skjedd da med dette mennesket? Hadde blitt komprimert til en s liten flekk at man ikke kunne sett det pga all tyngdekraften osv der inne. Men hadde nok blitt revet i filler og komprimert ganske lenge før man kom fram til selve hullet tror jeg! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Tja, stakkaren ville vel blitt revet i fillebiter Og om han ikke hadde blitt revet i fillebiter, så er det jo kos å leve i et 2-dimensjonalt (?) univers resten av livet, mens man faller, faller, faller... Er en liten teori jeg har om sorte hull, og (lukkede) universer. Skal opprette tråd når jeg får tid (over helga?) Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Dette er et fint eksempel på hvor små vi er! Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Vet ikke om dette er tull eller ikke, men uansett: http://atinyglimpse.ytmnd.com/ Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Siterer meg selv her:Hvis du vil bli enda litt svimlere, kan du se http://sizeofoutworld.ytmnd.com/ Den siste stjernen du ser er VV Cephei A, som har 100 ganger så mye masse som sola og lyser 315000 ganger så sterkt. Hvis du hadde byttet ut sola med denne stjernen hadde ytterkanten nådd frem til Saturns bane. Sammenligning mellom sola og VV Cephei A (stort bilde): Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 6975461[/snapback] Svimmel jeg også- 6992420[/snapback] HALLO? Hva er det for slags side du linkr til?? Que? Endret 13. desember 2006 av narutofan Lenke til kommentar
kattekatt Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Siterer meg selv her:Hvis du vil bli enda litt svimlere, kan du se http://sizeofoutworld.ytmnd.com/ Den siste stjernen du ser er VV Cephei A, som har 100 ganger så mye masse som sola og lyser 315000 ganger så sterkt. Hvis du hadde byttet ut sola med denne stjernen hadde ytterkanten nådd frem til Saturns bane. Sammenligning mellom sola og VV Cephei A (stort bilde): Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 6975461[/snapback] Svimmel jeg også- 6992420[/snapback] HALLO? Hva er det for slags side du linkr til?? Que? 7497018[/snapback] Den siden må ha blitt forandret. haha. Den var hvertfall ikke sånn da jeg var inne på den sist Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Klarer ikke å si noe annet en Fantastisk super fascinerende. Lenke til kommentar
OJ_Sledge Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Egentlig så er vi ganske store! Bare tenkt på hvor små atomer eller enda mindre; elektroner er, vi er rett of slett store monstre Hehe, ja vi er små, men ein ting eg lurer mye på er hvorfor er alt rundt, altså jorda å månen osv ?Kuleformen er den mest stabile. Dessuten har jorden en større diameter rundt ekvator enn rundt polene, så den er ikke helt rund, men litt oval. Det kommer av sentripetalkraften rundt solen eller noe sånt. 7006525[/snapback] Det at alt er tilnærmet rundt kommer ikke det først og fremst at tyngdekraften møtes på et felles punkt? 7065797[/snapback] Vi er mere små enn vi er store! Lenke til kommentar
LarsEL Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Disse stjernene etc. er småtteri. Tenk dere størrelsen på hva som helst oppgitt i en Googolplex Lenke til kommentar
Pels Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hehe, ja vi er små, men ein ting eg lurer mye på er hvorfor er alt rundt, altså jorda å månen osv ? Det er pga. noe som heter gravitasjon. Lenke til kommentar
Vizio Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hva med å snu litt på det da? Har dere noen gang tenk på hvor store vi er? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Disse stjernene etc. er småtteri. Tenk dere størrelsen på hva som helst oppgitt i en Googolplex 7778887[/snapback] Personlig synes jeg ekte størrelser er mer spennende enn noe folk har gitt et navn bare fordi de kan. Zlatztallet: 100^100^100^100^100^100^100^100^100 Vizio: Ganske kult å gå ned i skala til man havner rundt en plancklengde ja. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Jeg tror ikke mennesket er i stand til å kunne forstå eller lære seg begrepet uendelig. Samtidig prøver jeg meg: om verdensrommet er uendelig vil dette si at det finnes enplanet der ute som er akkurat prikk lik denne. Det vil da si at hvis det er uendelig så vil det finnes en person med akkurat samme navn som deg, akkurat samme kvise i trynet, leser og skriver på diskusjon.no som er akkurat likt dette, har samme sokker på seg som deg. Om alt er uendelig vil dette kunne være tilfelle siden uendelighet har uendelig mange muligheter. 7115434[/snapback] ! Har tenkt på dette siden jeg var 12 år ellns, og virker utrolignok (for meg) sannsynlig, da alltid "noe" må ligge utenfor universet (dersom universet vårt har noen grense da...). (...) vil det finnes en person med akkurat samme navn som deg, akkurat samme kvise i trynet, leser og skriver på diskusjon.no som er akkurat likt dette, har samme sokker på seg som deg. Om alt er uendelig vil dette kunne være tilfelle siden uendelighet har uendelig mange muligheter. 7115434[/snapback] Nettopp! Det vil alltid finnes uendelig av kombinasjoner! En jord vil for eksempel være prikk lik denne jorden, med unntak av et sandkorn i mongoliaørkenen som ligger litt annerledes. Endret 23. mars 2007 av jrundruud Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) og hva skjer hvis vi putter ett menneske inn i ett sort hull? Se nå bort ifra all sannsynlighet for at vi skulle komme oss dit å blablabla, men hva hadde skjedd da med dette mennesket? 7234625[/snapback] Det som hadde skjedd, var at dette mennesket (anta at den for med hodet først) ville opplevd å ha blitt dratt så kraftig, at han ville bli lengre(kalles spagettifisering(!)). Faktisk ville denne personen blitt dratt så kraftig at hodet ville opplevd en mye sterkere gravitasjonskraft, og kroppen ville blitt lang og tynn, men tynnest ved hodet! Jeg har laget en tegning som viser hva jeg mener: LoL :!: Og ja; personen ville faktisk dødd! Sannsynligvis en ganske smertefull, men kort død EDIT: Problem med bildet, fikset. Endret 23. mars 2007 av jrundruud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå