Ziaka Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg kom over en artikkel på wikipedia om den største stjerna som heter VV CEPHEI A Kan første starte med et bilde som illustrerer jorden i forhold til størelsen på sola: Også har vi VV Chephei ! Klikk på linken for å se stort bilde (noe du må for å se sola) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c...VV_Cephei_A.png Link til artikkelen: http://en.wikipedia.org/wiki/VV_Cephei Note: Largest "known" star. Så er godt mulig det finnes større også. Er det ikke sykt å tenke på hvor små vi egentlig er i forhold i universet? blir helt svimmel jeg Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Må aldri begynne å fundere på slikt, ender opp med å bli gal Men interessant tanke. Vi er ganske så små ja! Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Har gitt opp å tenke på det der for lenge siden. Lenke til kommentar
Nilesen Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Vi så jo ikke så småe ut... jorda er jo større en plute og mars Lenke til kommentar
nets Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Waaa, jeg blir filosofisk. Nå kommer jeg til å ligge hele natta å fundere på meningen med livet og alt. (42 anyone?) Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Helt utrolig. Til og med Jupiter er usynlig i den skalaen,og den er jo også en koloss i forhold til moder jord. Det er snakk om så ubegripelige dimensjoner/proposjoner at vi ikke helt klarer å fatte hva som egentlig omgir oss. Jeg blir like svimmel som dere av å tenke på det,men det finnes vel strengt tatt ikke noe mer spennende enn å tenke i "den" retningen,siden vi ikke har noe formening om hva som egentlig befinner seg der ute. Spennende! Lenke til kommentar
Ziaka Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Alt er relativt. 6988601[/snapback] Sant såsant Lenke til kommentar
edge Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Ja, vi er igrunn jævlig små... _____ Lenke til kommentar
Arang Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Siterer meg selv her: Hvis du vil bli enda litt svimlere, kan du se http://sizeofoutworld.ytmnd.com/ Den siste stjernen du ser er VV Cephei A, som har 100 ganger så mye masse som sola og lyser 315000 ganger så sterkt. Hvis du hadde byttet ut sola med denne stjernen hadde ytterkanten nådd frem til Saturns bane. Sammenligning mellom sola og VV Cephei A (stort bilde): Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): 6975461[/snapback] Svimmel jeg også- Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det der er vel en rød kjempe, en diger stjerne som om noen hundretusen->kansje en million år kommer til å sprenge i et diger KABANG. Og da kan vi glede oss over en flott ny stjerne noen dager, kansje sterk om den er nære, og etterkommerene våre kan kose seg med en planetarisk tåke. Men jeg er glad vi ikke går i bane om en slik en Lenke til kommentar
aspic Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Er alltid fasinerende Anbefaler å se den filmen som Simen la link til i en liknende tråd Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Ja, vi er igrunn jævlig små... _____ 6991329[/snapback] Haha, morsom den med XBox kontrolleren. Ikke så langt fra sannheten . Kan jo fundere på hvor stort universet egentlig er. Riktignok er den stjernen stor, men når vi tenker avstander så passer jo flere x antall tusen milliarder sånne stjerner mellom jorden vår og den fjerneste stjerna vi kan se, og det er sikkert enda lengre bak der igjen. Er til å bli gal av å fundere på det... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Også har vi, kor er verdens ende, eller er det ingen ende? hehehe, det og kan du bli ganske sprø av å tenke på. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Enden for verden, slik vi kjenner den, blir vel når vår egen sol blir en rød kjempe. DA blir det kjipt å leve her. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Njaa, det første kjempestadiet går vel bra, det er når den er ferdig med å med å brenne helium vi bør være redde... veldig. redde. Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Ganske sykt hvor stort ting ute i universet kan bli. Lenke til kommentar
Ziaka Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Siterer meg selv her:Hvis du vil bli enda litt svimlere, kan du se http://sizeofoutworld.ytmnd.com/ Den siste stjernen du ser er VV Cephei A, som har 100 ganger så mye masse som sola og lyser 315000 ganger så sterkt. Hvis du hadde byttet ut sola med denne stjernen hadde ytterkanten nådd frem til Saturns bane. Sammenligning mellom sola og VV Cephei A (stort bilde): Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): 6975461[/snapback] Svimmel jeg også- 6992420[/snapback] Oi dæven, så den YTMND tingen nå.. dæven så stor den stjerna egentlig er. *DIZZY* Lenke til kommentar
Keegar Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Interresant dette her ass:D elsker å tenke på hva som er ute i verdensrommet .. Er ganske sikker på at det er noe annet liv der ute jeg =) kan jo ikke være alt det tomrommet uten noe annet liv..., Men hvor små er vi egentlig? kanskje det er noe som er så smått som vi ikke vet om enda som kanskje forsker på oss nå? vanskelig å tru men en litt interresant tankegang vil jeg påstå.. gleder meg til vi mennesker flytter vekk fra jorden:D Lenke til kommentar
Ziaka Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Interresant dette her ass:D elsker å tenke på hva som er ute i verdensrommet .. Er ganske sikker på at det er noe annet liv der ute jeg =) kan jo ikke være alt det tomrommet uten noe annet liv..., Men hvor små er vi egentlig? kanskje det er noe som er så smått som vi ikke vet om enda som kanskje forsker på oss nå? vanskelig å tru men en litt interresant tankegang vil jeg påstå.. gleder meg til vi mennesker flytter vekk fra jorden:D 7000009[/snapback] Tror ikke vi kommer til å oppleve at mennesker flytter fra jorden ^_^ Men men, alt kan skje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå