Gå til innhold

CRC Error, DVD?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg får CRC error, eller sirkulerende feil av noe slag, kom ikke på hva det heter på

norsk akkuratt nå.

Det jeg prøver og lese inn er en Helt ny DVD jeg skal ha sikkerhetskopi av, men får

denne ERRORen hele tiden... Får ikke det da jeg leser andre medier så lurer på hva som kan være feil?

Ikke sikker på om dette er riktig sted og poste dette, men prøver i hvertfall.......

Mvh

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette en film-dvd? Og er den merket med kopieringssikringsmerke?

CRC-feil betyr at du har får lesefeil. Selv om du ikke ser noen skader/merker på DVDen kan den ha pekere i TOC (Table of Contents) som peker til blanke områder på DVDen eller utenfor DVDen for å hindre kopiering.

Lenke til kommentar

CRC-error betyr at filene på disken har en viss checksum av data, men de stemmer nå ikke oversens med det DVD-spilleren din leser fra filen når den kopieres. Kort sagt, filen på DVD'en har forandret seg siden den ble lagret, og er per definisjon korrupt eller skadet.

Din DVD-spiller i stua klarer å spille av filmen fordi den ikke er for kresen på å lese hver eneste byte data på platen, og du vil ikke merke store hakk i filmen.

For å kopiere en DVD er det viktig at hver og en byte kan leses, men ved CRC-error nekter maskina di å lese videre fordi filen ikke stemmer overens med checksummen.

Lenke til kommentar

Jeg lot DVD-decrypter gå i 52 timer for å kopiere en ødelagt DVD, og det gikk fint. Dersom du får feil i DVD-decryper 5 ganger, og trykker "ignore" hver gang, får du opp en dialog som spør om du vil overse alle feil, og programmet vil tikke og gå i det uendelige... Det kan fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...