Gå til innhold

Ageia Med PCI-E PhysX kort

Changis

Anbefalte innlegg

Ageia has been working with Asus to create a PhysX card that goes into a PCI Express bus. The card will fit into a PCI Express x1 or x16 slot, and has a single molex power connector. Ageia admits that the move to PCI Express will not bring any massive performance gains, considering that the PhysX card is nowhere near using all the bandwidth available on the PCI slot. :thumbdown: The new cards will be announced on October 12th, and should be available shortly thereafter.

asusageia1.jpg

Kilde: The Register

tror nok heller jeg satser paa ATi's loesning ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
slike tall som dette?

6987622[/snapback]

Ha ha ha

:!:

Vent til du ser tester fra uavhangige nettsider, i ekte scenarioer du... :)

De talla der kommer rett fra ATi, og bør teas med en like stor klype salt som The inquirers "spessifikasjoner" på neste neste generasjons skjermkort.

Lenke til kommentar

tror uansett at folk vil heller koepe GPU baserte fysikk loesninger, istedet for aa kjoepe PPU dedikerte fysikk kort (physX kortene koster nesten det samme som X1900xt)

dessuten har jeg en foelelse av at spillutviklere vil oxo bruke GPU basert fysikk istedet for PPU.

Lenke til kommentar
slike tall som dette?

6987622[/snapback]

Ha ha ha

:!:

Vent til du ser tester fra uavhangige nettsider, i ekte scenarioer du... :)

De talla der kommer rett fra ATi, og bør teas med en like stor klype salt som The inquirers "spessifikasjoner" på neste neste generasjons skjermkort.

6987652[/snapback]

Dessuten er dette tall på antall beregninger pr sek. Ett slikt dedikert kort vil selvfølgelig ikke ha noen som helst sjanse mot ett toppmodell skjermkort der. VI får vente på tall med faktisk ytelse, tenker jeg.

Lenke til kommentar

Ehh... fysikk trenger IKKE mye bandbredde; det som bruker bandbredde på et skjermkort er TEKSTURENE, ikke modellene!

Og det er ikke snakk om å "klare". Det er snakk om å "trenge", og det gjør de ikke.

Benchen fra ATI over her er bare vås uansett - sphere to sphere collisions. Jo, helt enkel fysikk er da intet problem for ATI sin løsning, men sist jeg sjekket besto ikke verden av sferer.

Tar PhysX hvilken som helst dag i uken.

Lenke til kommentar

Syns det er flott at slike kort begynner å komme som pci-ex, særlig hvis x1 bli "standarden". Alltid en eller annen pci-ex x1-kontakt på hovedkort, endelig kan den brukes til noe! Altfor lite PCI-slotter på hovedkort i dag, trenger ikke fler produkter til de slottene, med mindre HK-produsentene slutter å slenge på pci ex. slotter i hytt og pine (mitt gamle MSI K8N Diamond Plus har 2 x1, og en x4. Hva skal man med det?!?)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
slike tall som dette?

6987622[/snapback]

Det er enkel collission utregning, hvor rask er en GPU på fluid og klær og mere spesiell fysikk-operasjoner? Og hva med write-back til CPU så vi kan ha interaktiv fysikk og ikke bare effekt-fysikk.

Håper vi endelig får mer fokus på gameplay og scene animation og mindre på fillrate og texture effekter. Crysis ser ikke ut til å ha "ekte" polygon blod men heller en tåkete sprite.

Jeg tror DX10 krever at GPU'ene har bedre write-back muligheter så det blir spennende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...