Changis Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Ageia has been working with Asus to create a PhysX card that goes into a PCI Express bus. The card will fit into a PCI Express x1 or x16 slot, and has a single molex power connector. Ageia admits that the move to PCI Express will not bring any massive performance gains, considering that the PhysX card is nowhere near using all the bandwidth available on the PCI slot. The new cards will be announced on October 12th, and should be available shortly thereafter. Kilde: The Register tror nok heller jeg satser paa ATi's loesning Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 tror nok heller jeg satser paa ATi's loesning 6986914[/snapback] Anbefaler deg heller først å se på tallene bra både nVidia og ATi sine løsninger før du bestemmer deg... Lenke til kommentar
Changis Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 slike tall som dette? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 slike tall som dette? 6987622[/snapback] Ha ha ha :!: Vent til du ser tester fra uavhangige nettsider, i ekte scenarioer du... De talla der kommer rett fra ATi, og bør teas med en like stor klype salt som The inquirers "spessifikasjoner" på neste neste generasjons skjermkort. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 tror uansett at folk vil heller koepe GPU baserte fysikk loesninger, istedet for aa kjoepe PPU dedikerte fysikk kort (physX kortene koster nesten det samme som X1900xt) dessuten har jeg en foelelse av at spillutviklere vil oxo bruke GPU basert fysikk istedet for PPU. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Regner med det er fint lite vits å starte ny tråd, så jeg spør her: Hvis jeg har en maskin med to skjermkort (pci-e), Hvordan går jeg fram for at det ene skal kunne fungere som fysikk-kort? Er det mulig å gjøre dette? Lenke til kommentar
Changis Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 ikke enda... men det kommer, aa hvis du hadde klart aa faatt det til saa er det ingen spill som stoetter teknologien enna... Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 slike tall som dette? 6987622[/snapback] Ha ha ha :!: Vent til du ser tester fra uavhangige nettsider, i ekte scenarioer du... De talla der kommer rett fra ATi, og bør teas med en like stor klype salt som The inquirers "spessifikasjoner" på neste neste generasjons skjermkort. 6987652[/snapback] Dessuten er dette tall på antall beregninger pr sek. Ett slikt dedikert kort vil selvfølgelig ikke ha noen som helst sjanse mot ett toppmodell skjermkort der. VI får vente på tall med faktisk ytelse, tenker jeg. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) jeg bare ser ikke helt vitsen med at de gaar over til PCI-e naar de ikke klarer PCI bandwith engang... skift til pcie naar "PhysX 2" kommer Endret 3. oktober 2006 av Changis Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Ehh... fysikk trenger IKKE mye bandbredde; det som bruker bandbredde på et skjermkort er TEKSTURENE, ikke modellene! Og det er ikke snakk om å "klare". Det er snakk om å "trenge", og det gjør de ikke. Benchen fra ATI over her er bare vås uansett - sphere to sphere collisions. Jo, helt enkel fysikk er da intet problem for ATI sin løsning, men sist jeg sjekket besto ikke verden av sferer. Tar PhysX hvilken som helst dag i uken. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Syns det er flott at slike kort begynner å komme som pci-ex, særlig hvis x1 bli "standarden". Alltid en eller annen pci-ex x1-kontakt på hovedkort, endelig kan den brukes til noe! Altfor lite PCI-slotter på hovedkort i dag, trenger ikke fler produkter til de slottene, med mindre HK-produsentene slutter å slenge på pci ex. slotter i hytt og pine (mitt gamle MSI K8N Diamond Plus har 2 x1, og en x4. Hva skal man med det?!?) Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 slike tall som dette? 6987622[/snapback] Det er enkel collission utregning, hvor rask er en GPU på fluid og klær og mere spesiell fysikk-operasjoner? Og hva med write-back til CPU så vi kan ha interaktiv fysikk og ikke bare effekt-fysikk. Håper vi endelig får mer fokus på gameplay og scene animation og mindre på fillrate og texture effekter. Crysis ser ikke ut til å ha "ekte" polygon blod men heller en tåkete sprite. Jeg tror DX10 krever at GPU'ene har bedre write-back muligheter så det blir spennende! Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Tupichijack: Hva ER et physXkort? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Tupichijack: Hva ER et physXkort? 7194583[/snapback] Ta en titt HER så finner du flere artikler angående PhysX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå