Radi Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Hei. Jeg ønsker en smart løsning for mer lagring, og kunne dele og lagre filer på nettverket, som andre på nettverket kan ha tilgang til. Så jeg har funnet ut at en nettverksdisk hadde vært midt i blinken for meg. Jeg har ikke så mye peiling innen for dette emne, så her trenger jeg litt hjelp. - Jeg ønsker en nettverksdisk som har mulighet for små avansert bruker oppsett. Slik at en "admin" kan kontrolere hvem som skal ha tilgang til hva, osv.. - Jeg har også tenkt å koble til en ekstra "vanlig eksterndisk" på nettverks disken, slik at jeg får utvidet lagrings kapasiteten. Så kapasitetn på nettverks disken, er ikke viktig. Bare at der er bra! - Det hadde også vert fint, om den hadde noen funksjoner i sammenheng med web. Som f.eks, hvis man har webside, og filer på den, som kan lastes opp fra disken, på samm måte som en server fungere e.l. Osv.. Men det er ikke fult nødvendig for meg, men kjekt å ha. Er det noen som har noen anbefalinger? Takker for alle svar på forhond! Endret 3. oktober 2006 av Radi Lenke til kommentar
Radi Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Her er noen nettverks disker som burde være ett godt eksempel til min beskrivelse: Maxtor Shared Storage 300 GB 2158,- og Western Digital Netcenter 320 GB (Ethernet) 1788,- 500GB v. Western Digital Netcenter 500 GB (Ethernet) 2580,- En annet verson igjen.. Western Digital WDXE5000KSE 500GB Ethernet Essensial Netcenter 2495,- Det er USB 2.0 på diskene, (vertfall på WD sine disker) De brukes til koble opp "vanlige ekstern disker", for å utvide lagringskapasiteten. Det er smart for da slipper jeg å kjøpe 2 nettverksdisk. Da kjøper jeg heller 1 nettverksdisk, og 1 "vanlig eksterndisk" for å utvide lagringsplassen. Stemmer det? Hvis vi tar for oss WD sin 320GB disk, og Maxtor sin 300GB disk, så er det litt pris klassen forskjell. Det er nesten lik lagring kapasitet på begge diskene, Men pris forskjellen sier at det må være noe som er forskjellig på dem. Hva er forskjellen? Hvem er best. Maxtor sin disk, eller WD sin? Takker for alle svar, og håper på svar raskt! Endret 3. oktober 2006 av Radi Lenke til kommentar
Radi Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Hm,...Ingen svar i det heletatt i dag. Siden innkjøp av nettverksdisk haster, så får jeg handle ute noe som helst av feedback. Jeg leste i "Hjemme PC" 2006 nr. 9, der de hadde en test mellom akkrat de diskene jeg har nevnt. (Maxtor vs Wester Digital) Jeg skal ikke skrive av det som sto i bladet, men ut ifra det jeg har lest vil jeg velge Maxtor sin disk. Den fikk best kritik og vant testen. Edit: Da har jeg bestilt det som er nevnt under fra MPX.no : 2x Western Digital 320GB Netcenter 1842,50,- 1x LaCie 250GB P3 USB2.0 Harddisk 1775,00,- Som tilsvarer 820GB lagringsplass totalt. Frakten koster: 143,44 Det kommer til å koste totalt: 3760,94 (inkl. mav) Siden jeg ikke fikk noe svar i det heletatt på posten, så bli det på en mpte en Stiky. Håper noen andre får nytt av posten. Endret 3. oktober 2006 av Radi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå