Gå til innhold

Vanskeligste spill noensinne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Civ 4 på høyeste vanskelighetsgrad er en smule vanskelig vil jeg tro, selv gav jeg opp etter å ha prøvd meg et par ganger som "prince". Knuste foresten hardt på som "emperor" på Civ 3.

Civ 4 er ikke noe stress på vanskeligste vanskelighetsgrad hvis du velger kart selv, men selv med vanskelige oppsett har folk klart det:Hall of Fame, men for folk flest er nok dette ganske utfordrende ja. Og når det gjelder hvor vanskelig det er å mestre et spill vil jeg tro Civ 4 er helt oppe i toppen. Få spill som er så komplekse og med like mange strategimuligheter, men dette ser man best på multiplayer.

Er jo egentlig mest interessant hvor vanskelig spill er på tiltenkt vanskelighetsgrad uten bugs som gjør det umulig. Selv om det er umulig å "vinne" MMORPGs må jeg si at Ultima Online i dens tidligste form var en av de vanskeligere spillene å mestre. Tok meg flere år å virkelig få taket på det, og i starten kunne man virkelig få bank av hva som helst. Når det gjelder singel player spill klarer jeg ikke å komme på noen i farten, men jeg er sikker på at de fleste spill var vesentlig vanskeligere før. Adventure genren var jo stort sett veldig kronglete, mens en del strategispill også var vanskelige. F.eks. har jeg aldri klart X-Com: UFO Enemy Unknown på vanskeligere enn normal, og i Normality fant jeg rett og slett aldri ut hvordan jeg kom videre (Men med Internettet hadde det nok gått greit).

Lenke til kommentar
Operation Flashpoint!

Må garantert være det vanskligeste men råeste jeg noen gang har spilt.

Grafisk så ...nja... men nå var jo det der super grafikk på den tiden.

Hehe det beste jeg fikk til i det spillet var å klare å stikke av halvskadet, ellers døde jeg med en gang. Nå prøvdet jeg ikke lenge men jeg er langt fra bakmål når det gjelder slike spill, så det var vansklig ja. Men som skrevet rakk jeg jo aldrig å sette meg noe særlig inni det, prøvdet det ca 1 time hos en kammerat.

Lenke til kommentar
Operation Flashpoint....æsj. Blir helt dårlig av å tenke på det. Kult som bare det! Men herregud...vanskelig!  :D

Ellers er vel SOF2 og Commandos ganske høyt oppe på listen ;)

7279701[/snapback]

SoF2 ja! Hadde helt glemt SoF2. SoF var piece of cake, men 2'eren er jo helt på tryne.. Har ikke kommet gjennom det enda. Det og Project IGI! Nei og nei.. Nå må jeg installere SoF2 igjen!

Lenke til kommentar
Jeg er ikke i tvil: Prince of Persia.

Nei, - ikke av de siste men originalen, på Nintendo SNES-konsollen.

Dagens spill er en søndagsutflukt i sammenligning - desverre eller heldigvis.

Sånn er det bare med den saken..

Husker ikke helt hvor men jeg ga opp det spillet til slutt. Var nokk ikke så tolmodig som jeg ville vært i dag men. Morsomt spill var det.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Må nok si Myst 3 og 4 for min del. Pitfall til SNES var også sabla vanskelig, men mest fordi jeg ikke fant ut hvordan/om man kunne save.

7291950[/snapback]

Ahh.. Pitfall ja, det var tider det..

Takk for den påminnelsen, rart hvor mye som sitter oppi toppen men bare må ha en liten gnist for å falle på plass igjen..

Gyllene tider. :thumbup:

Lenke til kommentar

Nja, har vel egentlig ikke spillt så mange spill som er "utrolig" vanskelige men Heroes might of magic 3 : Armageddon's Blade hadde et mission som eg syntes var umulig. (husker ikke hva det heter men måtte traske over hele kartet å drepe en uber drage med mine dårlige folk)

Et av de nyere spillene som har fått meg til å bli irritert er Prince of persia, ikke fordi det er vanskelig i grad av monstre og oppgaver, men kontrollene....tastaturet mitt fikk en del slag i løpet av det spillet.

Lenke til kommentar

herregud, denne topicen gir meg flashbacks langt inn i gamerbarndommen - alt fra diskettspill til lands of lore...

uansett - jeg hadde sega 8 bits - og et spill som med alex the kidd tror jeg det var og nei, det var ikke den kule hvor du måtte klumse (stein-saks-papir) med bossen. det spillet var legendarisk. spillet jeg feilaktig kjøpte hadde bilder på baksida av alex som hoppet rundt i en :ph34r: ninjaverden og lagde trøbbel. MEN - du startet inne i huset og hadde husarrest - så du måtte komme deg ut ved å snakke med masse passe døve folk i familien uten så mye som å sveive med armene.

......jeg kom aldri ut av huset.....

.....og kan virkelig ikke understreke hvor traumatisk det var for meg, i en alder av ca 10....

Og ikke nok med det! for noen år tilbake tørket jeg støvet av gærningen og gjenopplevde helvete. Selvfølgelig endte jeg opp med akkurat samme problem og ingen prisonbrake på meg. Tror jeg manglet en nøkkel eller en del av puslespillet etc... og jeg kan love dere - den oppknappen på begge kontrollene sa natta den torsdagskvelden.

vær så snill - si meg at alt var en bug - for det er min sorte kamel, min last, det som verker i panna hver gang gamerlivet butter imot...

jeg veit jeg ikke får sove i natt så takk skal du **** ha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...