icy_T Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hei.. Har nettop (1 time siden) instalert linux på pc'n til mor Må jo prøve det også.. Saken er, ho sitter mye på msn, men å få opp msn var ikke helt enkelt fant jeg ut Går det and å bruke msn på linux? i så fall, hvordan? Prøvde å søke litt uten hell.. Kanskje dette er kjempe enkelt. kanskje ikke Jeg spørr ivertfall Mvh Tom Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Spørs litt hvilken Linux distro du bruker. Ubuntu har ihvertfall en ferdisnekkra msn client som heter gaim. Jeg vil tro at de fleste distroer som har blitt sluppet siste halvåret kommer med msn ikke vet jeg. Anbefaler aMSN..støtte for webcam (ihvertfall i siste verson for meg).... Lenke til kommentar
icy_T Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 jeg har Kubuntu.. men det er vell omtrent samme som Ubuntu? ligger der noe som heter gaim altså? må sjekke takk for kjapt svar Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Kopete følger vel med KDE. Lenke til kommentar
glad Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Gaim eller amsn anbefaleer jeg, gaim ligger vel i synaptics Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 For Ubuntu: Programmer -> Internet -> Gaim For Kubuntu: Programmer -> Internet -> Kopete ..tror i hvertfall Kopete er installert på en fersk Kubuntu-install; det er uansett lett å legge til enten Kopete eller Gaim eller i grunn hva som helst v.h.a. Synaptic (som du finner under menyen System -> Administrasjon) Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 sjekk forøvrig: http://doc.ubuntu.com/kubuntu/desktopguide/C/index.html Lenke til kommentar
icy_T Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 jeg søkte på filer etter gaim, og fant en ting.. men kom en error når jeg trykte på den. kan prøve å finne kopete Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 søke filer? .. disse tingene ligger eventuelt i menyene .. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 alt + F2 og skriv kopete Lenke til kommentar
icy_T Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 takk skal dere ha alle sammen kopete var der.. og nå har mamma msn Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 aMSN fungerer utmerket. Anbefaler den. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Faktisk så er aMSN en bedre MSN Messenger klient enn hva Gaim og Kopete er. Uheldigvis så er aMSN laget i Tck/Tk som gir et uhyggelig, stygt grensesnitt og en uhyre stygg farge(Takk og pris for skins). Men skin virker bare på selve kontaktlisten og meldingsvinduet, alt annet er Tcl/Tk..... Jeg installerte nettopp aMSN, men jeg får den ikke til å starte automatisk ved oppstart. Noen som vet hvordan man kan løse dette? Endret 4. oktober 2006 av DJViking Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Faktisk så er aMSN en bedre MSN Messenger klient enn hva Gaim og Kopete er. Uheldigvis så er aMSN laget i Tck/Tk som gir et uhyggelig, stygt grensesnitt og en uhyre stygg farge(Takk og pris for skins). Men skin virker bare på selve kontaktlisten og meldingsvinduet, alt annet er Tcl/Tk..... Jeg installerte nettopp aMSN, men jeg får den ikke til å starte automatisk ved oppstart. Noen som vet hvordan man kan løse dette? 6997114[/snapback] Kan du utdjupe litt kvifor aMSN er ein bedre MSN klient enn Kopete? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg installerte nettopp aMSN, men jeg får den ikke til å starte automatisk ved oppstart. Noen som vet hvordan man kan løse dette? 6997114[/snapback] Da må vi nesten vite hva slags skrivebordsmiljø du bruker. Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Vil ikke anbefale amsn til noe som helst. Verre msnklient skal du få leite lenge etter. Gaim og Kopete gruser den. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg var også amsnfan til gaim kom i versjon 1.0 eller noe. Etter det har det vært Gaim all the way. Gaim er digg Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 aMSN er vel i grunn bare en kvasiløsning for de som må ha det som MSN Messenger. Gaim er mye penere, enklere og renere. Dessuten støtter den flere protokoller. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har lenge foretrukket Gaim over de fleste IM klienter. Er enig at den er renere og enklere, men ikke penere!...Versjon 2.0 har fjernet endel instillingsmuligheter som jeg likte. En dag bestemte jeg meg for å kaste ut GTK og fjernet det fra systemet mitt og måtte dermed installere Kopete da jeg foretrekker KDE. Den fungerte, men jeg var ikke fornøyd, likte ikkje grensesnittet på den. Installerte så aMSN fordi det så ut som den støttet flere "features" av MSN enn de andre, slikt som webkamera. Synes den "ser penere" ut enn Gaim. Men jeg blir kanskje sikkert å gå tilbake til Gaim ettervært. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Det er Webcam støtte til MSN i kopete Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå