Gå til innhold

Kommentarer til AM2, ddr2, lavstøy grunnpakke.

Anbefalte innlegg

Jeg må kjøpe nytt utstyr, det gamle har havarert ganske fullstendig.

Dette er det som vurderes:Handlevogn

Det blir et AM2 system, med vifteløst HK og DDR2.

Ønsker å gjøre mest mulig for 5000kr og trenger ikke flere deler enn de nevnte, tips og kommentarer mottas gjerne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synest at minnet var alt for dyrt. Om du ikke skal overklokke, så se om du finner noe billigere. Pengene kan du legge i cpu, for eksempel opp til en X2 4200+.

Vel, 3 grunner til at minnet er såpass dyrt:

1. Skal spille BF2 uten tull og tøys.

2. Skal kunne ta ut minnebrikkene med liten bekymring for statisk elektrisitet (kjøleribber beskytter vel brikkene noe ved håndtering).

3. Pakka kan kjøpes hos PS eller Netshop med litt høyere pris på minnet, i stede for å kjøpe fra en ekstra leverandør.

Fortsatt innvendinger?

Å klokke en 3800x2 til 4200x2 er ingen kunst, men en 4200x2 kan vel klokkes til en 4600x2 uten problemer og, men er det verdt 2-300kr?

Lenke til kommentar

Å klokke en 3800 til 4600 er vel heller ingen kunst.

Tror en e6300, det minnet og et Asus P5B hovedkort er et vel så bra kjøp. Til noen 100 lapper ekstra.

Edit: Ser du har bestemt deg for Amd system. Greit oppsett. Var meget fornøyd med min X2-3800.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar

Punkt 1 og 2 er jeg helt uenig i, men du får gjøre som du vil.

Om du tenker på overklokking, så kan du godt ha det "dyre" minnet. Da vil det være lurest å kjøpe X2 3800+, siden den vil ha mest potensiale. 2,6 - 3,0 GHz bør være oppnåelig med en god kjøler. Men til overklokking er riktig nok Core 2 Duo bedre.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Å kjøre BF2 med 1GB minne gir noen flytproblemer med spillet, hvordan du kan være uenig i punkt 1 mht bruksområde skjønner jeg ikke.

Vil ikke mer innpakning av minnet (punkt 2, kjøleinretninger) gjøre håndtering sikrere og enklere? Har klart meg bra (2 ødelagte minnebrikker, trolig pga statisk elektrisitet) i ca 15år. Ser ikke hva du er uenig i.

Lenke til kommentar

Å kjøre BF2 med 1GB minne gir noen flytproblemer med spillet, hvordan du kan være uenig i punkt 1 mht bruksområde skjønner jeg ikke.

7019964[/snapback]

Du får rimeligere 2GB sett enn det du har valgt, for eksempel dette.

Lenke til kommentar

Vil ikke mer innpakning av minnet (punkt 2, kjøleinretninger) gjøre håndtering sikrere og enklere? Har klart meg bra (2 ødelagte minnebrikker, trolig pga statisk elektrisitet) i ca 15år. Ser ikke hva du er uenig i.

7019964[/snapback]

Nå misforsto du hva jeg sa. Jeg sa ingenting om mindre minne, men billigere minne. Jeg tenkte på det settet som Campus linket til.

Det kan forøvrig nevnes at jeg har hatt ingen flytproblem på min egen pc med 1GB minne da jeg spillte Battlefield 2 litt.

Du skal da alltid ta tak i ei minnebrikke på endene, aldri på midten. Du vil vel ikke rive av hele kjøleløsningen?

Og som jeg sa, så kan du godt velge de "dyre" brikkene om du vil overklokke.

God helg.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Det kan forøvrig nevnes at jeg har hatt ingen flytproblem på min egen pc med 1GB minne da jeg spillte Battlefield 2 litt.

Du skal da alltid ta tak i ei minnebrikke på endene, aldri på midten. Du vil vel ikke rive av hele kjøleløsningen?

Apacher 1GB brikke til 1080,-

Er det trygt å kjøpe 2 av disse for å få dualchannel? (ikke 2pakning)..

Jeg kan håndtere minnebrikker, men det er trangt i pc'er og minnebrikker har lite beskyttelse.

BF2: (250 timer online nå, hvorav 50t med 2GB minne), det er forskjell. Spesielt for jagerflygere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...