Gå til innhold

Skjermoppløsning. Blir ikke ikona/skrifta mindre?

Anbefalte innlegg

Har jeg komt rett?

Jeg har bærbar pc, og prøve å sette høyere skjermoppløsning.

Men når jeg satte den høyere vart det like store ikon, men skjermen vart større og jeg måtte dra musa rundt om kring for å få se alt. Da scrolla skjermen på en måte.

Trodde ikona vart mindre jeg, vart det på den gamle stasjonære pc.

Hva er en mest brukte oppløsningen?

1024x768?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle skjermer er bygget for spesielle oppløsninger, dette gjelder forsåvidt også CRT skjermer.

På laptoper er det alltid en LCD skjerm, som du ser. denne støtter kun én oppløsning, hvis du setter en annen oppløsning en den skjermen er bygd for, har skjermkortdriveren 2 valg, den kan skalere bildet for å passe skjermens oppløsning (ofte 1280x1024@60Hz) eller den la deg scrolle rundt på skjermbildet ditt.

CRT (Cathode Ray Tube) skjermer kan støtte en rekke med oppløsninger, men du fort finne ut at det er en spesiell oppløsning som passer skjermens størrelse og ditt syn best.

Det at windows scroller rundt, som hos deg, har jeg faktisk ikke sett siden jeg brukte windows 95 og forsøkte å få 800x600 på mit elendige skjermkort...

Uansett så mener jeg at du skal kunne definere atferden i skjermoppsettet (Control Panel->Display->Advanced) et eller annet sted.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...