Gå til innhold

Kjøpe Fifa 07 eller Pes6?


Johnx

Anbefalte innlegg

Synes keeperen er grei i fullversjonen, vet ikke helt hva som skulle vært annerledes der. Hodedueller er det også mange av, i hvert fall når jeg spiller ;)

 

AI kan virke litt slapp, men det er vel kanskje fordi man styrer medspillerene side i, kanskje, større grad enn andre fotballspill. Man sier i fra når de skal kontre, løpe på kantene, gå på løp, presse motspillere osv... Det er kanskje noe av dette du synes mangler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes keeperen er grei i fullversjonen, vet ikke helt hva som skulle vært annerledes der. Hodedueller er det også mange av, i hvert fall når jeg spiller ;)

I demoen så har keeperen så inmari rask reaksjonstid, så han redder stort sett alt av skudd uansett hvor nærme de er fra. Tar vekk mye av skytegleden når det stort sett bare blir mål på returer. Og har du sett en hodeduell der de hopper?

AI kan virke litt slapp, men det er vel kanskje fordi man styrer medspillerene side i, kanskje, større grad enn andre fotballspill. Man sier i fra når de skal kontre, løpe på kantene, gå på løp, presse motspillere osv... Det er kanskje noe av dette du synes mangler?

7144177[/snapback]

Faktisk tenker jeg først å fremst på motstanderne. Midtbanen er ikke med å forsvare, så laget ligger som regel langt fra kompakt nok. Man får så mye plass, og da blir det alt for lett å komme til skudd. Kanskje derfor keeperne måtte få så sinnsyke reflekser? Uansett, dette funker mye bedre i pc-versjonen.

 

For all del, hvis dette er fikset i fullversjonen så skal jeg spise ordene mine med sjokoladesaus, og antageligvis gå til innkjøp av fifa 07 (for jeg hadde faktisk gledet meg veldig, før jeg prøvde demoen) :yes:

Lenke til kommentar

Jeg var FIFA fanatiker men gikk lei... Fotballspill var liksom ikke gøy lenger, utenom Championship Manager som stjal store deler av mitt ungdomsliv.

 

Jeg så PES 2 og husket å hadde lest at dette skulle være goe greier. Har ikke spilt CM siden for å si det sånn. Dette føltes faktisk som ekte fotball. Selv om ikke alle spillerne og klubbene hadde ekte navn så var det noe med animasjonene til spillerne og følelsen av at du hadde kontroll. Hvert knappetrykk gav en direkte respons. Greit nok, det manglet lisenser, men jeg fant raskt ut at man kan laste ned Option-filer fra nettet(søk på Max Drive på www.play.com og sjekk ut det ultimate forumet: www.pesgaming.com) slik at alle spillere blir oppdatert og så videre.

 

Siden jeg er en fotballidiot så er jeg ganske opphengt i fotballhistorie og gamle helter. Derfor var jeg helt i ekstase når jeg kunne spille med Classic Argentina, Brazil, Germany osv. med Maradona, Pele og Cruyff osv osv...

 

Bokstaven P i PES står for PRO, og det betyr at du trenger trening for å bli god i PES. Jeg har spilt det flere timer i uken i 4 år nå og finner stadig noe nytt jeg kan tilføre spillet mitt. Bare det å lobbe keeperen kan gjøres på 3 forskjellige måter f.eks. Men fytti grisen så HERLIG det er å se frykten i øynene på kameraten ved siden av meg når jeg får et frispark fra 32 meter med f.eks. Sinisa Mihailovic.

 

Du blir fort lei av å splle mot computeren i PES, men sånn er det med FIFA og. Jeg spiller stort sett bare multiplayer, og det sammen med den samme kompisen hver gang. Jeg brukte mye tid på å få han interessert men det har lønnet seg. Vi kjenner hverandre ut og inn, og kamper avgjøres ofte av individuelle prestasjoner siden det er så jevnt. Nå samles vi nesten hver fredag og spiller PES og vet ikke om noe spill som er mer engasjerende. Du skriker og banner når du taper og skylder på dommeren og alt annet, men når du leder er alt bare pur glede.

 

Det som kanskje er det mest realistiske med PES er at spillerne oppfører seg realistisk i forhold til deres ferdigheter. Det er nesten som CM, man har Stamina, Speed, Dribbling Speed, Shooting Accuracy osv osv osv. Det er enklere å score på frispark med Beckham enn med Pascal Cygan f.eks. Man må vite når man mottar ballen hvilken fot spilleren bruker slik at man kan posisjonere seg riktig for skudd eller pasning. Det er viktig å vite hva hver enkelt spiller er god på og hva han er mindre god på. Derfor er også lagoppstillingen viktig.

 

Man ser forskjell på spillerne i måten de beveger seg på. Den berømte Zlatan-finten eller flip-flap (opprinnelig Rivelino-finten) er det bare en håndfull spillere som kan utføre. Beckham har f.eks. en helt egen skuddanimasjon, og dette gjelder flere andre.

 

Hvert år har har PES-spillene forbedret seg bitte litt på noen få områder mens de beholder det som funker, nemlig gameplayet. Det ligger litt i navnet, EVOLUTION. Det finnes alltid irritasjonsmomenter som de latterlige dommerne på PES 5 f.eks. Men dette skal visst være fikset i PES 6.

 

Jeg har bare testet ut FIFA i korte sesjoner de siste årene og har ikke orket mer enn 10 minutter. Derfor kan jeg ikke uttale meg om dem. Men som de sier FIFA er for barn og PES er for voksne.

 

PES er uten tvil den spillserien jeg har spilt mest i mitt liv. Det anbefales derfor på det sterkeste av meg. :D

 

PS! Denne artikkelen gjaldt PES på PS2...

Endret av silomaen
Lenke til kommentar

Det er jo så klart dumt at PES6 har noen mangler, men forskjellen mellom PES og Fifa er at i Fifa serien er man avhengig av detaljer som mange ligaer og avansert grafikk, mens i PES serien så er gameplayet så bra at alt annet blir strengt tatt uviktig. FIFA MÅ ha topp grafikk og presentasjon, lisensiert lag, mange ligaer etc. for å i det hele tatt bli underholdende.

Lenke til kommentar

Nå har jeg spilt Fifa 07 på xboxen min i endel, og jeg er sånn passe fornøyd. Hvis Pes 6 er sykt iforhold, så skal jeg begynne å bruke det istendenfor. Men nå har jeg spilt fifa WC frem til nå, bare fordi jeg synes fifa er morsomt.

 

Iforhold til gamle versjoner, så er fifa06 ganske nytt, og jeg ble faktisk litt imponert. Bortsett fra noen slitsomme bugs, eller kanskje ikke bugs, men fortsatt irriterende...

Lenke til kommentar

Jeg og digger det nye fifa 07. Og er noen år siden jeg sist syntes fifa var skikkelig bra.

 

Har veldig lyst til å prøve PES6, men jeg er den eneste i kretsen som spiller noe særlig fotballspill, og kjenner ingen andre med det. Ingen i østfold som har lyst på besøk en "spillekveld" for å omvende en fifa troende?=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...