Gå til innhold

Kjøpe Fifa 07 eller Pes6?


Johnx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du, se deg litt rundt, du er i et spillforum, det ligger i kortene at det er spill vi snakker om, det er underforstått at vi snakker om simulasjon av virkeligheten, og PES-serien er noe av det mest realistiske du får når det gjelder fotballspill.

 

Dette har ingenting med selvhøytidelighet å gjøre.

6987984[/snapback]

 

Selvfølgelig vet jeg at jeg er i et spillforum, det er da ganske opplagt? Poenget er at graden av simulasjon ikke kan sammenlignes hvis man ser i forhold til f.eks. bilspill. Fotballspill ligner rett og slett ikke så veldig på ekte fotball, men det ligner en del på TV-fotball. Altså fotball slik som det ser ut på TV, pluss at man kan styre en av spillerene om gangen.

6988004[/snapback]

 

Det er vel tydelig at du ikke har spilt PES veldig mye. PES føles på veldig mange måter som å faktisk spille fotball. Man tenker fotball ned i minste ballberøring. Tro det eller ei, PES har gjort meg til en bedre fotballspiller...

6989295[/snapback]

 

Jepp. Samme her. Du må tenke som du gjør når du spiller fotball selv.

Lenke til kommentar

PES er et genialt spill, jeg sitter med PES5.. Alle lag, spillere og drakter for 06-07 sesongen oppdatert.. Og jeg storkoser meg, Carrick i Manchester United. Tevez og Mascherano i West Ham.

 

Og, Aston Villas drakter, spillere osv..

 

Jeg elsker PES! Så for meg er det ingen alternativ å kjøpe FIFA.. Ea Sports har ødelagt FIFA! Det siste FIFA spillet som var verdt å spille var 99, det var faktisk bra til å være på den tida.. Men etter det gikk det nedover, ny grafikkmotor osv..

 

Men Men, mitt råd! Kjøp PES6!

Lenke til kommentar

Har noen her faktisk prøvd Fifa 07? Jeg kjøpte det i går, og har spilt det siden. Fysikken er adskillig forbedret, og spillbarheten har økt betraktelig. In-game har PES vært hakket foran Fifa i en årrekke, men jeg må virkelig si at PES må levere varene som aldri før denne gangen.

 

Jeg synes videre det blir feil å vurdere hva som er best før man har prøvd begge alternativene, og jeg kommer sikkert som så mange andre til å kjøpe PES 6 den 26 oktober.

 

Edit: Det beste fotballspillet er Sensible Soccer!

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Har spilt FIFA i alle år fram til PES4, og går aldri tilbake. Har nå prøvd FIFA 07 på PC, fullversjon, og prøvd X360-versjonen (demo), det er samme møkka som før spør du meg, og det er ikke så store forskjellene på current- og next-gen bortsett fra grafikken.

 

PES6 trenger ikke levere varene som aldri før, det er ikke konkurranse engang, PES5 er langt bedre enn FIFA 07.

 

PS!: Sensible Soccer var crap.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Et av de beste fotballspillene? Av hvilke da? Til og med FIFA er jo bedre, du har tydeligvis ikke spilt fotballspill på en god stund. Prøv deg på PES5.

7021842[/snapback]

 

Hehe har prøvd det meste, men det er få ting som slår Sensible Soccer når det kommer til underholdning. Det er en serie med fantastisk morsomme spill, selv om den nyeste versjonen ikke når helt opp til de gamle klassikerene.

Lenke til kommentar

Ok, ren underholdning, mulig det er morsomt, eller var den gangen, jeg må innrømme at jeg også brukte en del tid på det. Men tidene forandrer seg, og nå er det mye mer underholdning i spill som PES, spør du meg da, spesielt hvis man er litt utover det vanlige interessert i fotball.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Fifa :thumbup:

7056687[/snapback]

 

Dette kommer fra en som enten ikke har spilt PES i det hele tatt eller bare har spilt det i noen få minutter og er full av fordom...

 

Huff...

 

Jeg har ikke noe i mot TimeBomb, men det er jo selvfølgelig PES som er best, og det sier alle omtaler. Det er ikke en tilfeldighet når omtrent alle omtaler peker i PES sitt favør, og Exhibit A er vist.

Lenke til kommentar

Testa både PES6 og Fifa 07 i dag, og jeg fikk nok et ganske mye bedre inntrykk av PES. Lot meg imponere av animasjonene på karakterene og hvor "sømløst" de bevegde seg.

Jeg stiller egentlig 100% nøytral i kampen mellom Fifa og PES fra tidligere av. Har ikke noe spesielt forhold til noen av de, men etter testen i dag så er valget mye enklere. PES6 føles bedre ut på mange måter egentlig.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig vet jeg at jeg er i et spillforum, det er da ganske opplagt? Poenget er at graden av simulasjon ikke kan sammenlignes hvis man ser i forhold til f.eks. bilspill. Fotballspill ligner rett og slett ikke så veldig på ekte fotball, men det ligner en del på TV-fotball. Altså fotball slik som det ser ut på TV, pluss at man kan styre en av spillerene om gangen.

6988004[/snapback]

 

Eh, ok... Du har selvfølgelig helt rett. Det er jo ikke ekte fotball på TV, det er bare sånn TV-fotball. Hva tenkte jeg på.

6988057[/snapback]

 

haha!:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...