Gå til innhold

Kjøpe Fifa 07 eller Pes6?


Johnx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde FIFA07 i går og må si det var langt bedre enn forventet (og mye bedre enn FIFA06), men om det er bedre enn PES6 vet jeg ikke.

 

Selv tror jeg at FIFA07 snart står i hylla hjemme - bare jeg får fikset pc'en slik at den ikke kræsjer 5 minutter ut i alle spill...(eller om jeg kjøper til PS2'en i stedet for)

Lenke til kommentar

Hvert år så sier vel folk "åååh det nye FIFA spillet er mye bedre enn det forrige" osv, men etter noen uker begynner folk å irritere seg over manglene og hvor overfladisk gameplay det har.

 

PES er et spill som blir mer og mer genialt dess mer du spiller det.

Lenke til kommentar
Hvordan er kontrollen til Pes på XBOX i forhold til Ps2?

Jeg skal garrantert ha Pes 6 på XBOX 360, men spillte pes 5 på ps2 hvor kontrollen var meget nice... :)

6987800[/snapback]

Jeg synes faktisk 360 kontrolleren er bedre enn ps2 kotrolleren. Men når det er sagt så har jeg såvidt spilt med ps2!! Så tipper det er litt sånn at det avhenger hva du er blitt vant til. Jeg savner faktisk den gamle xbox s kontrolleren hvor jeg hadde svart og hvit knapp.. jeg var så vant til å bruke den at 360 kontrolleren var en liten overgang. Det var meget enkelt å uføre supercancle på gamle xboxen... det synes jeg ikke er så enkelt på den nye, dvs det var en overgang for meg... men det er selvsagt en vanesak :D Jeg må si jeg hater å spille med ps2 kotrolleneren uansett hvilket spill det er...

 

 

Og til fifa vs pes debatten...

Fifa er paryspill.. kompisene dine lærer seg rimlig kjapt å putte ballen i mål osv...

pes er for de som elsker fotball.. det krever en del tid å lære mye av det avanserte, men det er verdt den tiden du bruker på å lære deg det....

 

Dog virker det som ea jobber med å få alle sine sportsspill merer "realistisk". Det har i hverfall skjedd i Hockey serien.... og mange påstår det er en gennerell trend... men time will show... :D

Endret av bluejudas
Lenke til kommentar
Fifa er paryspill.. kompisene dine lærer seg rimlig kjapt å putte ballen i mål osv...

pes er for de som elsker fotball.. det krever en del tid å lære mye av det avanserte, men det er verdt den tiden du bruker på å lære deg det....

 

Det er vel sant... Men kompisene mine digger fotball, og de hadde aldri spilt noe annet enn FIFA før jeg tok med PES5 til dem, sa jeg nektet å spille mer fotball hvis vi ikke gikk over til PES, og det tok ikke mer enn noen få dager før de var skikkelig inn i det, og nå orker ikke de å spille FIFA mer.

Lenke til kommentar

sånn var det med mine kompiser også. De elsket FIFA og en dag tok jeg med Winning Eleven til dem og sa at nå var det på tide å spille et ordentlig spill! Så alle kameratene mine har nå gått over til PES serien og vi spiller alltids et par kamper i ny og ned. Blir litt morsomt når vi lager turneringer med penger i potten:D

Lenke til kommentar
sånn var det med mine kompiser også. De elsket FIFA og en dag tok jeg med Winning Eleven til dem og sa at nå var det på tide å spille et ordentlig spill! Så alle kameratene mine har nå gått over til PES serien og vi spiller alltids et par kamper i ny og ned. Blir litt morsomt når vi lager turneringer med penger i potten:D

6999758[/snapback]

Jeg har også samme erfaring....

 

Dog når man får tilfeldige ikke gamere på besøk så blir pes litt voldsomt for en del folk... der er fifa grei å enkel... men forsatt kjedelig for meg :)

Lenke til kommentar
Trur eg kjøper FIFA først. Grunnen er at PES ikkje har Aston Villa. hehe! Villa er alt vettu!

7000365[/snapback]

Ja det er en del som tenker sånn.. jeg har aldri skjønt det... :D Heller ikke de som velger et spill fordi det har bittelitte bedre grafikk, men spillbarheten er dass i bøtta...

Jeg spiller pes fordi det er mest varierende og gir mest utfordring... men jeg ser selvsagt at det ikke er viktig for alle... Det er vel derfor det er rom for begge tittlene :D

Lenke til kommentar

Fifa har no greit nok gameplay, men har PES5 og syntest det var bedre enn fifa 06. Men fifa 07 til 360 er jo eit heilt nytt spill seier dei og det ser veldig bra ut. gameplayet og alt, me får sjå, men det blir nok PES6 som blir best, men eg gir Fifa muligheten til å vise seg!

Lenke til kommentar
Trur eg kjøper FIFA først. Grunnen er at PES ikkje har Aston Villa. hehe! Villa er alt vettu!

7000365[/snapback]

 

litt dårlig argument da :tease:

pes har jo aston villa, bare at det kalles noe annet (de har de samme spillerne og alt), så er det jo bare å skifte navn til aston villa, så har du jo dem :thumbup:

Lenke til kommentar
Trur eg kjøper FIFA først. Grunnen er at PES ikkje har Aston Villa. hehe! Villa er alt vettu!

7000365[/snapback]

 

litt dårlig argument da :tease:

pes har jo aston villa, bare at det kalles noe annet (de har de samme spillerne og alt), så er det jo bare å skifte navn til aston villa, så har du jo dem :thumbup:

7002084[/snapback]

 

Har du sett draktene til Villa på PES5?? Æsj :thumbdown:

Lenke til kommentar
Trur eg kjøper FIFA først. Grunnen er at PES ikkje har Aston Villa. hehe! Villa er alt vettu!

7000365[/snapback]

 

litt dårlig argument da :tease:

pes har jo aston villa, bare at det kalles noe annet (de har de samme spillerne og alt), så er det jo bare å skifte navn til aston villa, så har du jo dem :thumbup:

7002084[/snapback]

 

Har du sett draktene til Villa på PES5?? Æsj :thumbdown:

7005077[/snapback]

 

det er det som er kjipt med PES..det heter vel Baston dilla der.lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...