Gå til innhold

Spm. angående ytelsen til mitt nye 7600GS AGP

klomp1

Anbefalte innlegg

Hei..

Kjøpte nettopp denne og lurer egentlig bare på om den yter så bra som den skal! =) Har prøvd både å google og søkt på forumet her, men ble ikke noe klokere...

Tingen er at jeg får rundt 8000+ i 3dmark03 med stock settings, og så en plass at jeg burde få 10 000 (mangler desverre link..) Med litt overklokking (eller, ganske mye.. klokker jo som et uvær, kjører nå stabilt på 500\440, stock er 400\400) får jeg 9400 i 3dmark03...

Fikk en kompis til å kjøre 03 med sitt 6800GT som ikke er overklokket, og han fikk 11 000... Er det bare jeg som forventet for mye når jeg trodde jeg kunne klokke det opp til 6800GT?

Kan det være driver feil (hadde 9600XT før), eller noe i den duren? Kortet trenger ekstra strøm, og d har jeg ikke vært borti før.. Så jeg monterte den ekstra ledningen som var med og koblet den mellom kort og strømforsyner... men den hadde 2 kontakter som passer til strømforsyner, går ut ifra at det bare er en splitt? Eller må begge kontaktene kobles til strømforsyner'n?

Eller yter det rett og slett som det skal? =)

Btw, hardware: A64 3000+ (S754)

1 GB kingston RAM

Takker for eventuelle svar =)

Edit: Forbanna dårlig norsk.. :p

Endret av klomp1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror nok ikke du kan forvente å nå samme score som ett 6800GT med ett 7600GS, nei.

Dessuten er nok 6800GT bedre optimalisert for 03 enn 7600GS er. Kjør 05 og se hva det blir da.

(kunne ikke unngå å tenke på min egen score her, 11000 med ett 6800NU)

6986015[/snapback]

Okk, da så =) Har prøvd 06, og der yter det like bra som 6800gt i følge vedlegget.. Skal få kompisen min til å kjøre 06 ogsåm for å se...

Så kortet yter som det skal? =) Den "du bør klare 10 000" skremte meg litt c...

Er jo kjempe fornøyd med kortet.. Mitt 9600XT fikk jo knappe 4000 i 03 =)

post-70600-1159815342_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Den splitt saken fra 6pin som er mot kortet skal du plugge i hver sin ledning fra PSU . Dette for å ikke overbelaste kontakter og ledninger når du kjører full 3D guffe . En slik AWG18 (tverrsnitt/tykkelse) ledning

skal det ikke trekkes mere enn 5 Ampere over kontinuerlig.

gfx6pinpsuom1.jpg

6986168[/snapback]

Åj, ikke bra :D Skrur av og gjør om med engang jeg!! :D

Tusen takk ;)

Lenke til kommentar
Den splitt saken fra 6pin som er mot kortet skal du plugge i hver sin ledning fra PSU . Dette for å ikke overbelaste kontakter og ledninger når du kjører full 3D guffe . En slik AWG18 (tverrsnitt/tykkelse) ledning

gfx6pinpsuom1.jpg

6986168[/snapback]

Tusen takk ;)

6986231[/snapback]

Sånn, koblet til begge nå.. Ble ikke noen ytelsesøkning som jeg håpet på (:p), men er vel mer stabilt nå skulle man tro..

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis mere stabilt umiddelbart. Men på sikt . Og sikrere for brente/brune kabler/kontakter og deretter dårlig kontakt varmegang/brannfare og muligens ustabilitet.

6987525[/snapback]

Okk, uansett, takk for hjelpen =)

Lenke til kommentar

7600gs begynner jo å yte litt når man overklokker. mener å huske at man kan øke volten litt på gpu uten noen form for modifikasjoner. 600+ på kjerne burde egentlig ikke være noe problem (med ok kjøling) det som trekker kortet ned er minnet. det er igrunn bare minnet som er forskjellen på 7600gt og gs....

Edit: hva slags maskin har kammeraten din da? hvis han har socket 939 f.eks så gjelper jo det litt på ytelsen også!

Endret av eXa
Lenke til kommentar
7600gs begynner jo å yte litt når man overklokker. mener å huske at man kan øke volten litt på gpu uten noen form for modifikasjoner. 600+ på kjerne burde egentlig ikke være noe problem (med ok kjøling) det som trekker kortet ned er minnet. det er igrunn bare minnet som er forskjellen på 7600gt og gs....

Edit: hva slags maskin har kammeraten din da? hvis han har socket 939 f.eks så gjelper jo det litt på ytelsen også!

6993840[/snapback]

Kan d klokkes så mye? :o Da må jeg finne meg et annet program, for det som fulgte med kortet stopper på 500.. Hvordan kan man øke volten på gpu da? Med et program? Kan vel ikke gjøre det i BIOS?

Kompisen min kjører på 754 han også, men har en litt kvassere CPU... 3400+ om jeg ikke husker feil... Så jeg så jo bort i fra CPU score'n i 03.. Kølla har enda ikke kjørt 06, sitter bare med wow :p

Lenke til kommentar
selv om du ser bort ifra cpu scoren i 03 så teller en kraftigere cpu med på 3d scoren også!

6999394[/snapback]

Jo'a, men var ganske så stor forskjell, ikke bare 5-10 fps... Men sant, blir ikke helt nøyaktig uten samme system...

Du vet vel ikke tilfeldigvis av noen bra klokke-program for Nvidia? :innocent:

Har bare hatt ATI tidligere, og da brukte jeg ATI tray tools.. Finnes det et lignende for Nvidia? Bruker Gainward sitt EXPERT Tool nå, men har en cap på 500mhz som nevnt...

EDIT: Fant et program på Nvidia sine hjemmesider.. Ntune 5.0 eller no i den duren.. Der var det ikke no cap på klokkinga, og kjørte en test på 551, og d gikk greit... Så er vel ikke umulig å runde 600 hvis jeg øker V på gpu core, men hvordan? =)

EDIT2: Jaha, stabilt på 551 var det hvertfall ikke :D Skulle kjøre 3dmark03 igjen, crasha under wings of fury =)

Helvetes tungvint klokkeprogram, så tar gjerne i mot tips om andre..

Endret av klomp1
Lenke til kommentar

gfx6pinpsuom1.jpg

6986168[/snapback]

Tusen takk ;)

6986231[/snapback]

Sånn, koblet til begge nå.. Ble ikke noen ytelsesøkning som jeg håpet på (:p), men er vel mer stabilt nå skulle man tro..

6986759[/snapback]

hvilke kort har du?har selv et 7600 gs lurer på den splitt greia har ikke den jeg,men en enkel.har koblet den på men får ein feilmelding om at den ikke får nokk strøm har ikke hatt det problemet du?

Lenke til kommentar

gfx6pinpsuom1.jpg

6986168[/snapback]

Tusen takk ;)

6986231[/snapback]

6986759[/snapback]

hvilke kort har du?har selv et 7600 gs lurer på den splitt greia har ikke den jeg,men en enkel.har koblet den på men får ein feilmelding om at den ikke får nokk strøm har ikke hatt det problemet du?

7001056[/snapback]

Har dette: link

Ikke hatt noen problemer med kortet nei, i det hele tatt.. Hvis du har satt ledningen hardt nok\ordentlig på, så spørs det om PSU'n din er for svak..?

Hvilket kort har du da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...