Gå til innhold

Problemer med VGA og Lyd!

henry14

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde å se på et par linker angående høyttalersettet, men fant egentlig ikke det jeg så etter.

Du har 2 valg med den kabelen.

Enten kobler du den røde og hvite kabelen opp mot lydkortet hvis du har muligheter for det. Har du ikke det kan du koble de opp mot forsterker/anlegg isteden. Tror ikke høyttalersettet har innganger som passer.

Den andre muligheten er å bruke optisk kabel mellom vga-kabelen og lydkort. De fleste lydkort i dag har vel optisk. Hvis ikke kan du koble opp mot forsterker/anlegg. Tror ikke høyttalersettet har innganger for denne kabelen heller.

Hvis du ikke har ekstern forsterker/anlegg, og ikke har innganger på lydkort eller på høyttalersettet så blir det vanskeligere å få lyd. Det finnes overganger fra 2x rca til jack, som vil passe til lydkort, men prøv de andre alternativene først.

Edit: hvis du plages, fortell hvilket lydkort du har, evt om du har stereoanlegg utenom, osv.

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar

Jeg plages også noe jævelig hver gang jeg skal spille på monitor i stedet for TV. Må styre med ørten meter med skjøteledning og koble lyden inn via en forsterker som står et annet sted i rommet.

Lurer fælt på om det finnes noen standalone forsterkere som rett og slett er et soundblaster lydkort i en ekstern boks. Hadde vært jævelig kjekt når man skulle koble hodetelefoner til en slik kilde.

Lenke til kommentar

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=41032

En slik kanskje, ser ut til at det er optisk inngang på den. Såvidt jeg veit er det også optisk utgang på vga-kabelen.

Men som sagt, det finnes overgang fra den røde og hvite kabelen som passer til lydkort. Har brukt slik selv en gang og det fungerte greit. Disse lager du enten selv eller kjøper for en billig penge. Det er ikke verdens beste løsning, men burde fungere til spilling.

Lenke til kommentar
Jeg plages også noe jævelig hver gang jeg skal spille på monitor i stedet for TV. Må styre med ørten meter med skjøteledning og koble lyden inn via en forsterker som står et annet sted i rommet.

Lurer fælt på om det finnes noen standalone forsterkere som rett og slett er et soundblaster lydkort i en ekstern boks. Hadde vært jævelig kjekt når man skulle koble hodetelefoner til en slik kilde.

6989335[/snapback]

Fet liten sak det der! Kan komme til nytte på mange typer utstyr. Hva om det hadde fulgt med en "USB til 220 volt" ala USB laderen til ipod. Da hadde man helt sluppet å koble den til en pc eller annet hvis man kun hadde en ukurrant lydkilde og ville koble holdetelefoner til denne.

I bruk med xbox 360 og vga kable (som denne tråden jo handler om) er det jo bare å bruke usb på 360 for strøm!

Lenke til kommentar
Hei! har nettopp kjøpt meg VGA kabel og koblet Xboxen til PC skjermen men får ikke lyd! har høytalere utenom, men fant ikke ut hvor jeg skulle putte den lyd ledning greia...noen som vet?

Har Logitech x-530 hvis det har noen betydning :!:

6985832[/snapback]

Har du fleire innganger til pc? LCD du har?

Lurte på å kjøpe xbox 360, men har berre ein analog vga inngang (LCD), må eg skifte mellom xboxen og pc da, elle mulighet for å vere "connected" samtidig?

Lenke til kommentar
de aller fleste LCD skjermer har både DVI og VGA inngang.

Tenker han bruker dvi på pc og vga på 360.

7011800[/snapback]

Men ikkje eg! :hrm:

som sagt, har kun 1 inngang, må eg dra den ut kvar gang eg skal spela xbox, eller når eg skal spela på dataen? :roll: (skifte mellom d-sub kobla til grafikkkortet, elle vga kabelen for xboxen)

er det andre løysninger?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Dersom du har en PC i nærheten (noe du trolig har, ettersom du spiller på en PC-skjerm), så kan du plugge deg inn i line-in, og guffe opp lyden på den kanalen. Er vel ikke alle lydkort som støtter flowthrough, men de fleste burde vel gjøre det nå om dagen.

Lenke til kommentar

Så mye vås.

Hva skal dere med eksternt lydkort da 90% av pchøytalere har innebygd forsterker?

Sitter her med et skitgammelt 2.1 logitech system og det har bare 1 stereo 3.5 mm inngang. Trenger jo ikke mer enn det for å få lyd ut av det. Bare kjøp RCA phono to stereo 3.5 mm adapter eller ledning og du er set to go. Og btw, det følger RCA phono to stereo 3.5 mm adapter med VGA kabelen (noe jeg ikke visste så jeg har 2 nå :p).

De fleste nye høytalersystem har minst 2 stereo 3.5 mm innganger.

Og lyddelen av VGA-kabelen er veldig kort så dersom du bruker adapter og ikke ledning så trenger du ofte en stereo 3.5 mm to stereo 3.5 mm skjøteledning.

Edit: Lol, sjekket opp ditt system for å vise deg at det også hadde 1 lydinngang, men så er det faktisk det første systemet jeg har sett uten. Da hjalp ikke jeg deg mye, sorry. :)

Edit2: Nå vet jeg ikke hva jeg tenkte med. Ble litt satt ut. Du må jo koble lydkortet til systemet på en eller annen måte. Bruk den inngangen da. Duh! *smack head*

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...