Playmofetish Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 WPA-PSK (Personal Shared Key) er vel den enkleste og greieste. Jo lengre passord du velger deg, jo sterkere blir krypteringen. Alt av nye maskiner og nye trådløse nettverkskort støtter WPA. Er det gamle greier, f.eks Intel Pro 11Mbit integrert i en laptop, må du legge inn Intel sitt klientprogram for å få støtte for WPA. Er det andre eldre nettverkskort uten WPA-støtte, bør du kanskje vurdere å skaffe nye trådløse nettverkskort. Lenke til kommentar
Beetlejuice Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Radiusservere blir vanligvis brukt i områder med mange brukere samtidig og/eller dersom brukerne skal betale for trådløs tilgang. WEP-kryptering er relativt enkelt å knekke. Derfor WPA-psk. Klart, om du bor langt fra nærmeste nabo er vel knapt kryptering nødvendig... Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Låner denne tråden da jeg har akkurat samme problem. Jeg har kjøpt en 3com wirelessrouter med firewall og modem innebygget. Har telenor adsl pluss. Har satt vpi/vci på 8/35 og encapsulation til LLC Power, sync og wlan lampene lyser, men ikke online. Connection type er PPPoE brukernavn og passord er riktig DNS settings står til Automatic ISP Wan Mac Adress står til default MAC adress Hva har jeg gjordt feil ? Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Låner denne tråden da jeg har akkurat samme problem.Jeg har kjøpt en 3com wirelessrouter med firewall og modem innebygget. Har telenor adsl pluss. Har satt vpi/vci på 8/35 og encapsulation til LLC Power, sync og wlan lampene lyser, men ikke online. Connection type er PPPoE brukernavn og passord er riktig DNS settings står til Automatic ISP Wan Mac Adress står til default MAC adress Hva har jeg gjordt feil ? 8375714[/snapback] Troligvis har du misset at brukernavnet på online.no også inkluderer @online.no Samtidig så må du bruke TCPIP og ikke PPPoE fra PC'n til router, har du installert noe med Telenor CD'n så fjern dette og ta vekk Telenor oppkoblingen i nettverksoppsettet i kontrollpanelet. Prøv dette så skal det nok fungere. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Brukernavnet er riktig med @online.no til slutt. Har ikke lagt inn noe fra telenor cd'n, har heller ikke noe oppkobling i nettverksoppsettet lenger. Men det fungerer fortsatt ikke. Online lampa på router'n blinker innimellom, men får ikke noe kontakt med internet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Prøvd 0/100 på vpi/vci? Nyeste firmware på routeren? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Har samme routeren selv og den fungerer strålende. Mitt oppsett DNS huker du på. Gå så på "Status and Logs"og trykk connect. Endret 14. april 2007 av taz Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 DNS huker du på. ? Vet ikke om jeg har seneste firmware, sansynligvis ikke, men jeg skulle vel få koblet til internet med gammel firmware også. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Har samme routeren selv og den fungerer strålende. Mitt oppsett DNS huker du på. Gå så på "Status and Logs"og trykk connect. 8380339[/snapback] Har prøvd disse instillingene nå, men online lampa fortsetter kun å blinke litt innimellom. Kan det være noe mer som er feil ? Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Nå funker nette mitt nå ! Måtte sette VPI/VCI til 0/100 nok en gang da da lyste online lampa ! Tusen takk for hjelpen folkens ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå