Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kommer meg ikke på internet med ny 3com ruter

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått ny ruter. 3com "Office connect ADSL wireless 54mbps 11g firewall router"

Kommer meg inn på rutern, men kommer meg ikke på internet. Vet ikke hva jeg skal stille inn på rutern.

Har lest litt rundt på forumet, men fant ikke ut hva jeg skal gjøre.

noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp fått ny ruter. 3com "Office connect ADSL wireless 54mbps 11g firewall router"

Kommer meg inn på rutern, men kommer meg ikke på internet. Vet ikke hva jeg skal stille inn på rutern.

noen som kan hjelpe meg?

6985665[/snapback]

Kan du pinger ip-er på i-nett?

Sjekk om DNS oppføringen på ruteren er rett/satt opp?

Regner med at den er satt opp fra DSL modem til wan på ruteren og du er koblet på lan siden. får ruteren dhcp fra modemet?

MVH

Lenke til kommentar

noen som kan hjelpe meg?

6985665[/snapback]

I utgangspunktet skal du kunne komme på nett direkte uten å stille inn noe på den trådløse routern.

Du har ikke forklart noenting om hva slags oppsett du har. Men hvis det er vanlig adsl så skal det være nok å bare koble eksisterende modem/router inn på den trådløse .. OBS: Ikke koble via inntaket som heter DSL/SWITCH etc .. det bare føkker opp .. bruk port 1, 2, 3 eller 4 ..

Da skal DHCP fungere og du får ip som trengs for å komme på nett..

Lenke til kommentar
OBS: Ikke koble via inntaket som heter DSL/SWITCH etc .. det bare føkker opp .. bruk port 1, 2, 3 eller 4 ..

6987484[/snapback]

Dette er da ett merkelig råd, slik du skriver det så vil man jo ikke bruke routeren som det den er påtenkt.

Lenke til kommentar

Trådstarter har kjøpt seg en alt-i-ett-løsning, med ADSL modem og trådløs ruter i samme boks.

Knaz, samme hvor galt du har satt opp 3Com-boksen, skal ADSL-lampen lyse, så lenge du har koblet deg til riktig telefonuttak etter en ADSL-splitter (liten boks med inngangene Line, modem og phone.

Hvis du ikke har noe lys på ADSL-lampen har du enten ikke koblet til riktig uttak/ikke splittet riktig uttak med ADSL-splitteren, ellers så er ikke linja inn til huset ditt klar.

Hvis du får til Dynamic IP 1483 Bridged og vpi/lci encapsulation riktig, skal du i tillegg få et lys på Sync-lampen. Da er du på nett.

Jeg satt lenge og prøvde frem og tilbake med en slik boks, og fikk ikke lys i det hele tatt på ADSL-lampen, noe en kollega av meg sa du skal få så lenge du har koblet riktig. Det viste seg da at Telenor ikke hadde klargjort linja, og at den var oppe med en gang de hadde vært der og feilsøkt litt.

PS! dmb og supernapa har misforstått litt, og tror du har et ADSL-modem fra før av, så du kan se bort fra deres svar, selv om de er helt riktige i en annen situasjon.

Lenke til kommentar

hehe.. ja, må vel nesten det. Virker som at det er veldig bra signal på rutern. :p

hvilken WPA-kryptering skal jeg velge? 64-bit WEP, 128-bit WEP, WPA-PSK(no server) eller WPA(with radius server)? Har aldrig gjort dette før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...