Gå til innhold

Ånder/spøkelser deres meninger


-Lasse

Anbefalte innlegg

jeg skjønner ikke at folk kan si "NEI det finnes ingenting overnaturlig!"

hvordan veit folk det?

Hvis noen kan bevise for meg at alt det mystiske som skjer rundt om kring kan forklares på en vitenskapelig måte, eller ivvertfall en måte jeg forstår det på, da velger jeg å tro at det ikke finnes noe slikt.

Men kan noen bevise for meg at det finnes spøkelser elns, da velger jeg å tro på at det finnes.

 

Jeg tror ikke på noe, intill det motsatte er bevist :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvet at de fins er litt redd de liker ikke mørket så det hender at jeg ikke tårer og reise meg bare liker der og ynker meg  :ermm:

7017093[/snapback]

jeg greier ikke å ligge med føttene utafor dyna når jeg sover...

jeg aner ikke hvorfor, men får en følelse av at noen skal ta tak i føttene mine eller noe sånt, hvis de ikke ligger under dyna :p ekkelt :ph34r:

Lenke til kommentar
Altså, det finnes ånder og spøkelser fordi dere så det på film?

7017264[/snapback]

 

wow, utrolig bra tolkning av innlegget ovenfor ditt eget. Rart du ikke er en berømt filanmelder eller noe... for slike tolkninger er unike :thumbup:

 

Konklusjon: Når du blir skremt av karakterene i en skrekkfilm når du er barn så tror du på de som voksen. Bra det finnes noen kloke hoder på forumet ihvertfall :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg så en gang på tv en mann som bodde i et hus med spøkelser. en dag han pakket nisten og skulle på skitur begynte kaffekoppen hans å riste og han skjønte at han ikke burde dra på skitur O_O

jeg har også sett kvinner som kan se forbi evigheten og over til den andre siden ved hjelp av bare en tannpirker (litt macgyver imo)

Lenke til kommentar
Hvis noen kan bevise for meg at alt det mystiske som skjer rundt om kring kan forklares på en vitenskapelig måte, eller ivvertfall en måte jeg forstår det på, da velger jeg å tro at det ikke finnes noe slikt.

Men kan noen bevise for meg at det finnes spøkelser elns, da velger jeg å tro på at det finnes.

Slike historer om spøkelser og ting man ikke vet om er "veldig spennende" og mange blir fenget av slike.

Når det blir mørkt, blir man redd fordi man ikke kan se og man kan bli eventuel bli drept eller ikke se fienden. Og når man ser lys eller ting som ikke kan forklares der og da slenger fantasien vår inn masse 'ideer' om hva det kunne være for å holde oss unna faren.

En annen ting er også siden alle vet hva spøkelser er popper ordet 'spøkelse' opp hver gang vi hører noe mystisk osv.

På disse videoene ser man alltid et objekt bevege seg uten vidre og lys/skygger som er i bevegelse. Det er så enkelt å lure kamera-øyet og vårt eget øye. Ilusjoner er en fin ting (sikkert mange som sier "ja men det finnes så mange som har sett spøkelser").

Det samme er det med UFO-videoene. Man ser alltid en flyvende tallerken siden alle vet at en flyvende tallerken er et 'UFO', hvis det hadde vært noe annet hadde det plutselig ikke vært såå interessant lenger.

Spørsmålet er heller ikke hvorvidt spøkelser finnes eller ikke, men om hvordan mennesker oppfatter ting på og hvordan informasjon blir tolket av f.eks. hjernen.

Lenke til kommentar
hvordan forklarer du slåing i skapdører midt på natta?

At en dør som er tung å lukke igjen, lukker seg selv om natta?

 

Men sant, er mye som kan være oppi det sprøe hodet til mange folk :p

7017844[/snapback]

Hvorfor tror du spøkelses historier alltid (ikke alltid) forkommer i gamle hus ?

Tror du ikke at mange ting kan lage lyder der ?

Du har sikkert opplevd noe veldig rart og blitt skremt, men så var det bare en venn som dukket opp eller en bil som kommer kjørende, det er bare fantasien som lurer deg.

Det er umulig å komme med en ultimativ 'vitenskapelig bevis' for at det og det ikke stemmer. Men ta det slik da; det er så mye man kan manipulere eller som ser ut til å være noe helt annet enn det det virkelig er. SPøkelses-historier er som sakt veldig populære. At ting kan bevege seg uten vidre er nok umulig på vår jord.

Endret av Pels
Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke at folk kan si "NEI det finnes ingenting overnaturlig!"

hvordan veit folk det?

Hvis noen kan bevise for meg at alt det mystiske som skjer rundt om kring kan forklares på en vitenskapelig måte, eller ivvertfall en måte jeg forstår det på, da velger jeg å tro at det ikke finnes noe slikt.

Men kan noen bevise for meg at det finnes spøkelser elns, da velger jeg å tro på at det finnes.

 

Jeg tror ikke på noe, intill det motsatte er bevist :p

7017080[/snapback]

du paffer da, du ser vel gjenferd overalt.

 

Alt som ikke kan tas på og kjennes på eksiterer ikke. Det inkluderer alt overnaturlig; som gjenferd, religion og annet bullshit

Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke at folk kan si "NEI det finnes ingenting overnaturlig!"

hvordan veit folk det?

Hvis noen kan bevise for meg at alt det mystiske som skjer rundt om kring kan forklares på en vitenskapelig måte, eller ivvertfall en måte jeg forstår det på, da velger jeg å tro at det ikke finnes noe slikt.

Men kan noen bevise for meg at det finnes spøkelser elns, da velger jeg å tro på at det finnes.

 

Jeg tror ikke på noe, intill det motsatte er bevist :p

7017080[/snapback]

'hvordan skal vitenskapen bevise at du er dette

spiral.JPG

Lenke til kommentar
Jeg så en gang på tv en mann som bodde i et hus med spøkelser. en dag han pakket nisten og skulle på skitur begynte kaffekoppen hans å riste og han skjønte at han ikke burde dra på skitur O_O

jeg har også sett kvinner som kan se forbi evigheten og over til den andre siden ved hjelp av bare en tannpirker (litt macgyver imo)

7017607[/snapback]

 

tannpirker, kaffegrut, samme hva er bare for at det skal være et fokusering objekt, ikke for at det skal virke mest mulig patetisk. heller ikke for at det skal være lett å håne. de sa de på skrekkfilm.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på noe før jeg ser det med mine egne øyner. Så enkelt er det.

 

Hvis det er noe mer enn her i verden som jeg ikke... kan sanse, ser jeg ikke vitsen med å bry seg om det heller. Jeg tror alt dette handler om fantasi. En person kom opp men ide, f.eks spøkelser. Så har det spredd seg via andre mennesker som likte ideen. Sånn har det gått helt tilbake til da menneskene først hørte om spøkelser. (Som var når?)

 

Dette er noe som er laget for at mennesker skal undre over det. Det er perfekte ideer. Vi kan tro at de finnes, og at det er fysisk mulig at de finnes. Eller vi kan ikke tro det. Jeg, tror ikke de finnes, tror mest at dette er noe mennesket har laget for å lure andre mennesker. Kanskje det også handler en del om penger, Ondenes makt f.eks.

Endret av Newt32
Lenke til kommentar
Jeg har aldri opplevd eller sett noe overnaturlig, og har derfor ingen som helst grunn til å tro på dette.

 

Dersom det hadde vært noen virkelig overnaturlige fenomener, så ville de bli kunnet gjendokumentert om og om igjen og bli kjent over hele verden, noe som aldri skjer med disse amatørvideoene.

7018509[/snapback]

 

Kan ihvertfall si at maaaaange tilfeller er blitt "gjendokumentert" som du sier men det finnes folk som uansett hva de blir presentert ikke vil tro på slike ting likevel.

 

Men, vi har ihvertfall statistikken på vår side. Av alle millioner slike tilfeller og hendelser trenger vi "troende" at kun ett av de tilfellene er sann for at vi har rett. Dere som tviler er avhengig av at ALLE disse fenomenene kan forklares eller er en bløff.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri opplevd eller sett noe overnaturlig, og har derfor ingen som helst grunn til å tro på dette.

 

Dersom det hadde vært noen virkelig overnaturlige fenomener, så ville de bli kunnet gjendokumentert om og om igjen og bli kjent over hele verden, noe som aldri skjer med disse amatørvideoene.

7018509[/snapback]

 

Kan ihvertfall si at maaaaange tilfeller er blitt "gjendokumentert" som du sier men det finnes folk som uansett hva de blir presentert ikke vil tro på slike ting likevel.

 

Men, vi har ihvertfall statistikken på vår side. Av alle millioner slike tilfeller og hendelser trenger vi "troende" at kun ett av de tilfellene er sann for at vi har rett. Dere som tviler er avhengig av at ALLE disse fenomenene kan forklares eller er en bløff.

7018512[/snapback]

 

"gjendokumentert" i gåseøyne er nok ordet ja

 

det er rart at det ikke finnes noen overnaturlige fenomener som allmenheten er enige om at ikke kan forklares...

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på noe før jeg ser det med mine egne øyner. Så enkelt er det.

 

:ph34r: hvis du hadde sett ut vinduet og sett enn sånn gult ninja hode, hoppet rundt omkring på lyse dagen. hadde du trodd det? hvis andre hadde sett det hoppet rundt sånn krasjet biler og blitt skremt, kommet på nyhetene, hadde du trodd det da.

 

hvis hele norge hadde vitnet dette, men plutselig ble alle beviser slettet. og dere tok det opp i blogger mot amerikanere. kansje dere hadde forstått at det var meningsløst å fortelle om det, iallefall noen. en god del mennesker gjør det alikevel, siden folk ser ting i hytt og pine.

Lenke til kommentar

Har opplevd diverse ting som jeg synes er overnaturlig.

 

Først når jeg var ca 13 år så jeg en mann som ikke var av denne verden. Jeg så han da jeg satt og ventet på en kompis. Kunne se han komme mot meg der jeg satt, men så ble jeg distrahert og måtte snu meg. Da jeg snudde meg tilbake var han ikke der mer. Tenkte på dette senere, om hvor han ble av og sånt. Men det var ikke noe mulighet over at han kunne gjemme seg o.l. i de par sekundene jeg så bort. Da kjente jeg en kald gysning nedover ryggraden..

 

Neste er da jeg og en kompis lette etter flasker å pante i vårt hus, og i uthusene. Var innom alle romma i huset, og gikk deretter ut for å sjekke romma i uthusene. Når jeg kom til siste rommet tok jeg i døra men akkurat da tenkte jeg noe og så høyt til min kompis at der inne er det nok ikke noe flasker, selv om jeg ikke visste noe. Dørene bruker å ha hengelås ulåst men denne døra var helt åpen. Hengelåsen var tatt bort.

Par timer etter denne hendelsen blir jeg sendt hjem av en onkel i bygda da noe alvorlig har skjedd. I den døra hvor jeg ikke gikk inn var det en som hadde hengt seg. Trur ikke jeg hadde tålt det synet.

 

En annen ting. Ringte en gang en spåmann da jeg i lengre tid ikke hadde funnet ad&d bøkene som tilhørte en kompis av meg. Satt hjemme med en annen kompis da vi ringte. Jeg forklarte spåmannen problemet og han begynte å spørre meg ut om huset og uthusene. Da vi var kommet så langt at han fikk høre at det var et bord i en av rommene i uthuset sa han at jeg skulle se der. Vi la på og gikk rett inn dit og så under bordet og der lå bag'en med bøkene.

 

Må si at jeg tror på ånder, da det hører til min tro. Ånder fra mine forfedrene er her rundt meg for å hjelpe meg når det behøves. Men spøkelser i den forstand vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...