Gå til innhold

Ånder/spøkelser deres meninger


-Lasse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En liten ting jeg lurer på. Hvorfor skal spøkelser alltid komme fram om kvelden? Hvorfor ikke på dagen? Det var jo på dagen de drev rundt da de var i livet.

6992703[/snapback]

 

De er nok der om dagen også, det er jeg sikker på. Men det er noe i det du sier :hmm:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig finnes det noe ikke mennesket har funnet ut av, det er hevet over en hver tvil. Men når det kommer til spøkelser, ånder, overnaturlige vesener og kornsirkler(debatten har vært oppe før :p), så er jeg tvilende. Det har alltid eksistert myter om noe overnaturlig, være det en gud eller et spøkelse, men ingen har klart å bevise dette. Når det mangler tekniske bevis for noe som har eksistert så lenge, så mener jeg at det ikke kan være sant.

 

Til sammenligning så har man funnet ut at det finnes 10 dimensjoner, kanskje flere, det er utrolig, ubegripelig og også hinsides vår fatteevne..

Lenke til kommentar

Jeg så på tv for ikke så lenge siden, en seanse tror jeg det het.. Med en engelsk dude. En person satt inni et avlukka lite rom med gardiner foran seg (ligna på en prøverom), slappa helt av så plutselig bare kasta personen en tamburin ut gjennom taket, helt utenvidere.. En annen også, men han bandt de fast, han frika helt ut å begynnte å skrive o.l. måtte komme seg ut liksom.. helt merkelig :S

Lenke til kommentar
En liten ting jeg lurer på. Hvorfor skal spøkelser alltid komme fram om kvelden? Hvorfor ikke på dagen? Det var jo på dagen de drev rundt da de var i livet.

6992703[/snapback]

 

Bommer litt her pga det jeg såg var mitt på en lys sommerdag.

 

En annen grunn til at man ser det lettere i mørket er at slike fenomener er somregel hvite, ivertfall det jeg såg. Det hadde en vag hvitfarge og hadde en form som lignet litt som en person-skikkelse uten fast form, og du kunne se gjennom det. Det hadde ikke noen fast form for å si det slik, greier egentlig ikke å sette ord på hvordan det såg ut...

 

Når det er lyst så ser man ikke den hvitfargen noe spesielt godt pga det er allerede hvitt lys fra sola og refleksjoner.

 

Ivertfall en rask teori, men det jeg såg skjedde mitt på dagen, derfor kan jeg og dømme betre hva jeg såg ikke hvar noe normalt.

 

Aldri lyder, bevegelser eller kaldefølelser.

 

Jeg fikk som sagt en følelse som noe var virkelig galt, og jeg burde komme meg vekk, halvt sekund etterpå så la jeg merke til lyden '' hørtes ut som fin sand som rant nedover et langt tynt glassrør'' så såg jeg det jeg beskriver, som det fløyt i lufta. Men jeg såg bare et glimt av det nå det beveget seg, pga nå jeg snudde meg så stod det rolig, tror jeg. Jeg fikk uansett panikk og kom meg til helvete ut huset. Når jeg fikk med noen inn så var huset tomt

og som ingen hadde vært der, og det var ingen i huset nå jeg såg dette, og ingen kan gjøre det jeg beskriver.

 

Jeg kan egentlig ikke beskrive det på en bra måte. OG jeg vett at det høres helt absurd ut, men jeg lyver ikke. Og jeg kan si med 200% sikkerhet at det ikke var en person dyr eller noe annet normalt fysisk, pga det hadde ikke fast for og jeg greide å se gjennom det, det laget ikke noe lyd nå det kom utenom den lyden jeg beskrev ovenfor. Var som en sky som lignet litt på en menneske-skikkelse, men likevell så lignet det ikke på det. :dontgetit:

 

Men jeg er knalltrøtt, så god natt..

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Jeg kan egentlig ikke beskrive det på en bra måte. OG jeg vett at det høres helt absurd ut, men jeg lyver ikke. Og jeg kan si med 200% sikkerhet at det ikke var en person dyr eller noe annet normalt fysisk, pga det hadde ikke fast for og jeg greide å se gjennom det, det laget ikke noe lyd nå det kom utenom den lyden jeg beskrev ovenfor. Var som en sky som lignet litt på en menneske-skikkelse, men likevell så lignet det ikke på det.  :dontgetit:

6994674[/snapback]

Det er tydelig at du har opplevd noe. Men å dermed konkludere med at det må ha vært et spøkelse (som mange ihvertfall vil gjøre), er forhastet. Det finnes helt sikkert en rekke fenomener vi ikke kjenner til, men som lar seg forklare på en vitenskapelig måte. I verste fall kan det hele også ha skjedd i hodet ditt - hjernen kan finne på mye tull. Med spøkelse, eller gjenferd, så tenker jeg da på det er en person som har levd som "går igjen".

Lenke til kommentar

Jeg mener de eksisterer, grunnen er at jeg og familien har opplevd mye..

 

blandt annet at Pappa har gått til en såkalt "Healer" pappa var uføretrygd og legene trodde han hadde kvikksølv forgiftning, eller noe, de viste liksom ikke.. altså.

han låg ofte i sengen hele dagen, gikk på mange forkjellige tabletter!

 

Etter 1 måneds tid begynte han å bli bedre, (gikk ca. 1-2 ganger i uken til Healer)

og nå 6 måneder etter jobber han, og er opplagt, går ikke på medisiner.

 

han healeren fortalte meg og pappa at det finnes, og at han kan kan drive disse vekk, og han sier alle er ikke i stand til å se/høre ting som disse Energiene gir fra seg.. om det er sant? opp til vær enkelt!

 

jeg har hørt masse lyder uttafor romme mitt(er bare fjell og masse store steiner der, baksia av huse), men nett som noen trakker på steinene og de beveger seg,men det er for store steiner til å være en katt, og det er der av å til ,mer bråkete, av å til mer lyder, pappa og mamma hører disse også.. og etter at vi sa det til healeren har de sluttet, han sa det var noen som gikk at å fram bare for å vise at de var der.(lagde lyder altså) dette kan like godt være kl.13:00 som 02:00, og en dag jeg såg bak der følte jeg meg skikkelig ukomfortabel.. men en energi/ånd kan ikke gjøre deg noe vondt, ifølge han. (bortsett fra å klype deg, og sånne ting)

 

kan jo si en gang jeg var og gikk en tur, helt mørkt, er faktisk bare 1måned sia.

 

jeg gikk bortover veien helt alene, ikke noe gate lys , bare hus rundt meg.

da jeg gikk og hørte på musikk så jeg en skikkelse komme mot meg (det var jo helt svart så såg bare en slags form) men da lyse fra vindue lyste på veien, så jeg at det ikke var noe der, men oppe (overkroppen) så jeg komme mot meg, og når jeg paserte var det nett som det støtet i meg, og jeg for til sia, og ble litt forskrekket,

men gikk videre å tenkte "jaja, " blir ganske van til den slags når en godtar at det er rundt deg, så lenge en ikke ser tydlige skikkelser, men bare lyder av å til går det fint. :) det fungerer altså ikke sånn som i film at man ser en person,osv. men som regel bare "rester" de fleste er bare etter min mening istand til å høre lyder, :)

 

Dette er vertfall min mening, men når sånn som dette har skjedd med meg, og familien så velger man lett å tro på det! ;)

Lenke til kommentar
Det finnes helt sikkert en rekke fenomener vi ikke kjenner til, men som lar seg forklare på en vitenskapelig måte

 

Det nekter jeg ikke på. Kanskje en gang man vitenskapelig kan finne ut at det finnes andre ting der ute som vi i dag rekner med som sprøyt og umulig, som feks et spøkelse.

 

Jeg tviler utrulig sterkt på at dette er noe hode mitt har funnet opp, det var alt for detaliert og jeg var ikke på tanken en gang. Det kom bare over meg...

Jeg nekter å tro at det er noe jeg har innbilt meg, det var for for komplisert.

Og hvorfor skal plutselig hjernen min finne på å lage det, og på en slik måte.

Å si at hjernen bare å skrønt meg meg synes jeg er en lettvint forklaring...

 

 

Jeg har aldri vært en av de personene som tror 100% på overnaturlige ting, og hver gang det skjer noe som er vondt å forklare så er det overnaturlig. Men dette var for realistisk. Jeg har aldri vært den som har blitt lett redd og får panikk, men det der tok fullstendig overtaket på meg, første gangen i mitt liv jeg har fått fullstendig panikk. Og jeg har aldri fått det etter denne opplevelsen.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

En person i en husstand opplever noe "mystisk". Han/hun forteller det til noen andre i husstanden. Den andre tenker veldig ofte på det, og tror de opplever det selv.

Lenke til kommentar

Mange som vil ha beviser her.... personlig tror jeg vi drukner i slike bevis men vitenskapen er ikke kommet langt nok til å tolke disse.

 

En dag vil nok vitenskapen kunne bevise og forklare hva dette er for noe som vi i dag kaller overnaturlig. Den dagen vil nok ord som spøkelser/gjenferd bli borte og erstattet med noen mer treffende navn.

 

En gang i tiden var nok de fleste mer eller mindre klarsynte, mener da på den linjen dyr er nå. Vi kan jo ikke nekte for at de er mye mer følsomme enn oss for slike ting. Denne sansen har gradvis blitt redusert og nesten blitt overkjørt av vitenskapen og det moderne samfunn. Noen klarsynte har faktisk denne sansen ennå. Jeg tror faktisk at når vi får "fornemmelser" av ting i vårt nærvær som vi ikke kan sette fingeren på er det en liten rest av denne sansen som henger igjen.

Lenke til kommentar

Klarsynthet er i mine øyne bullshit. Å si at dyr har denne evnen vil jeg også si at er bullshit. Jeg har hatt dyr i alle år og har vært på flere steder som vistnok skal spøke. Dyrene mine, forholdsvis bikkjer, har aldri reagert på spesielle måter.

 

edit:

hadde folk før i tiden vært mer klarsynte enn oss, hvorfor hadde ikke spøkelser andre statuser enn kun som "historier" da, slik som nå?

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
edit:

hadde folk før i tiden vært mer klarsynte enn oss, hvorfor hadde ikke spøkelser andre statuser enn kun som "historier" da, slik som nå?

7010744[/snapback]

 

Når vi snakker om å miste en sans så skjer ikke det over noen tusen år, trodde du hadde litt mer peiling enn det. I den tiden vi eventuelt hadde slike evner hadde vi nok ikke ett velutviklet språk enda...

 

Når jeg snakker før i tiden mener jeg liksom ikke for 10 tusen eller 100 tusen år siden som kun er noen tusen generasjoner, tenk deg litt om før du svarer.

 

Klarsynthet er i mine øyne bullshit. Å si at dyr har denne evnen vil jeg også si at er bullshit. Jeg har hatt dyr i alle år og har vært på flere steder som vistnok skal spøke. Dyrene mine, forholdsvis bikkjer, har aldri reagert på spesielle måter.

7010744[/snapback]

 

Wow, for en seriøs argumentasjon...

 

Dyrene MINE har ikke reagert på en spesiell måte...

 

Ja, da har du nok rett... alt er nok bullshit.

 

PS. Har hunden din sett eiffeltårnet, håper da det for jeg vil så gjerne at det eksisterer :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...