Gå til innhold

Ånder/spøkelser deres meninger


-Lasse

Anbefalte innlegg

Hva skal vi tro om alle de filmene det finnes rundt om der de filmer ånder og andre energier i luften? Er det mer her i verden en vi egentlig vet om?

 

Jeg vet hvor lett det er å "fake" en film, men hva med alle de 40-50 åringene som mener de har sett det og til og med har det på film?

Har de noe hensikt eller efaringer med å lage ånder/spøkelser på film og deretter juge om det?

Og alle de bilde og videoekspertene som ikke kan forklare eller skjønne hva det kan være? I tillegg som de er helt sikre på at det ikke har kommet noe inn på filmen i ettertid. Han på dataen som overfører bildet til svart/hvitt bilde. Det ser jo ganske proft ut? Skal han bare jukse da eller?(filmen er linket til lenger ned)

 

Det kommer også folk som mener de kan se/føle mer aktivitet i f.eks hus.

Da er det synske personer som kan komme opp med mange forklaringer på hvordan de ser ut og til og med kanskje hente inn navn som de faktisk finner igjen i "begravelse" bøker. (vet ikke navnet på hva de kalles) Finne årstall og det stemmer på en prikk.

 

Ta en titt og kom gjerne med at dette er bare sprøyt. Men for at du skal si det, skal du forklare hvorfor.

 

Eksempel på hvordan du ikke skal svare:

 

HAHA, hvem tror på dette, klart det er TULL.

 

Spar meg for sånne svar, da kan du heller la være.

 

Her har dere en av mange filmer der ute. Vi har jo åndenes makt på norsk TV.

 

Film kan sees her, dog 40 min lang.

Endret av spinxzer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart de finnes. I det gamle huset til min oldemor pleide min tippoldefar å gå i trappen om natten. Vi hadde bare ett soverom i det huset der alle sov når vi var på besøk, og min oldemor var for gammel til å gå i trappen. Så hvis noen hadde gått ut, så hadde jeg sett dem :yes: Og ikke kom med: Det lager lyder i gamle hus..."

 

Har vært masse rare ting som har skjedd, uforklarlige ting. Så jeg tror de er der! :thumbup:

Lenke til kommentar

HAHA, hvem tror på dette, klart det er TULL.

 

 

Neida, men det er ikke godt å vite. Selv tror jeg ikkeno på det, det er vel naturlige årsaker til det.

 

Nabohuset til oss, har hatt tre eigere som har klaget på at det er noe mystisk som skjer der. kan fortelle litt...

 

Er visst ei gammal dama som går igjen, de har hatt en svaksynt?sterksynt? eller hva det nå heter i huset.

han sa det var ei gammal dame som går igjen, og vasker eller noe sånt. midt på natta smeller det i skapdørene på kjøkkenet, men når de går ned, så stopper det.

Det er også en dør i kjelleren, den er tung å lukke. Har prøvd selv, hvis du lar den stå oppe om kvelden vil den være lukket om morgenen...

 

Hun ene som bodde der hadde av en eller anna grunn blitt irritrt på noe (hun har kort lunte :p ), og hun hadde skreket til dette spøkelset at hvis hun først var her, og messom skulle vaske og rydde i kjøkkenskapene, så kunne hun også ta resten av huset.

Da hørte hun et slags SVISJ.. og det kjente ut som om noen daska henne i bakhodet.

 

De lydene fra skapdørene i kjøkkenet lager også skikkelig lyd fra seg når de klaprer,. Minste mann i huset vet ikke om spøkelsene, og han våkner om natten, og tror det er tjuver i huset.

 

Hun har også sett en person i et speil hun hadde på soverommet en kveld, som bare hadde stått der og sett på henne, men det var ingen i rommet, bare i speilet, og vips så var figuren borte...

 

Selv tror jeg ikke på det.

Det kan ha vert en sammenheng at tre forskjellige familier har vert tullete i hodet, eller så spøker det virkelig der.

Jeg har sittet i stua en hel natt for å virkelig se om det var sant at det spøkte der, men det skjedde ikkeno. Så helt til jeg opplever noe slikt no tror jeg ikke på det.

 

Men jeg syntes det er en fasinerendes historie, når de også har hatt flere synske folk som har sagt det samme om denne damen som går igjen...

 

Dessuten må noen få meg på andre tanker :p selv om jeg ikke tror på det, betyr ikke at jeg ikke blir litt skremt av dette :cry:

Lenke til kommentar

Har selv flere erfaringer med uforklarlige lyder i husene jeg har bodd i opp gjennom årene.

 

Alt kan sikkert bortforklares, men jeg mener vertfall at det er noe mer mellom himmel og jord.

 

EDIT: Jeg har ingen religion ( tror det heter aetist :p)

 

EDIT 2: Nå husker jeg faktisk at vi hadde noen i det gamle huset på besøk (svaksynte folk), og de sa at det definitivt var noe i kjelleren, der jeg bodde. Var litt creppy :ph34r:

Endret av Nets
Lenke til kommentar

Dersom spøkelser og ånder fantes ville det være en vitenskapelig sensasjon, større enn evolusjonen og supernovaer tilsammen (sånn ca.). Derfor er det veldig rart at ingen har klart å uomtvistelig bevise at spøkelser og ånder faktisk eksisterer, hvis de gjør det. I tillegg er det teoretisk usannsynlig i følge den vitenskapelige forståelse vi har pr i dag. Gi oss beviser - gode nok beviser - og vi vil akseptere det. F.eks. en halvdårlig film med noen rare lyder er langt ifra bra nok, vi snakker ordentlige bevis. Inntil det skjer, så er det bare å avvise slikt som tull og fanteri.

 

Edit: leif.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

jeg har hørt om at hvis en gretten rastløs dame legger igjen energi-spor om en vil kalle det. samme måte en går igjennom en kornåker tusenvis av ganger så blir det en nedtrampet sti til slutt. nå når det gjelder mennesker, sett ut fra at vi er energi og går i energi. så vil denne typen menneske nærmest være radioaktivt og det kan legge disharmoniske vibber i huset. Noe sånt, middels tåkeprat. Ugangspunktet er også hvis ekte sjel/spøkelse skal være bortreiest men disse sporene henger igjen og blir definert som gjenferd. Kansje noe henger igjen i luften og kan oppdages med det en kaller for fjernsynt, kansje hallisugene midler kan også være med å trigge oppfatninger av energi spor, brukt på riktig måte. hvis alle er energi og legger igjen ørsmå energi spor så henger det igjen som data, kansje det faktisk ligger en ørliten mulighet til å oppdage noe av dette. veldig uklart sef, nærmest ubetydelig som gjør at det blir en selv kun. alikevel det er lov å gjøre livet spennende.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Dersom spøkelser og ånder fantes ville det være en vitenskapelig sensasjon, større enn evolusjonen og supernovaer tilsammen (sånn ca.). Derfor er det veldig rart at ingen har klart å uomtvistelig bevise at spøkelser og ånder faktisk eksisterer, hvis de gjør det. I tillegg er det teoretisk usannsynlig i følge den vitenskapelige forståelse vi har pr i dag. Gi oss beviser - gode nok beviser - og vi vil akseptere det. F.eks. en halvdårlig film med noen rare lyder er langt ifra bra nok, vi snakker ordentlige bevis. Inntil det skjer, så er det bare å avvise slikt som tull og fanteri.

 

Edit: leif.

6988855[/snapback]

 

tenk hvis livet er en drøm og at molekylene følger tanken. da vil vitenskapen aldri finne ut av noe diffust.

 

f.eks dagens teknologi er noe som blir hemmelighetstemplet i 20-50 år før vi får vite om det. Den som bestemmer hva vi skal vite er også tjent ved å la oss se Idol og bestemme at rap er tingen. Beviser kansje ingenting, men vi har oss selv og oppdage med som gir livets mer spennende enn å trykke på noen taster.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
jeg har hørt om at hvis en gretten rastløs dame legger igjen energi-spor om en vil kalle det. samme måte en går igjennom en kornåker tusenvis av ganger så blir det en nedtrampet sti til slutt.

Det er fordi man knekker stråene og moser dem ned i bakken. Energi er flyktig og forsvinner raskt. Mennesker avgir energi hele tiden i form av varmestråling, men den er svak og blander seg raskt med omgivelsene. Luktmolekyler (ikke energi i den forstand) blir hengene lengre, og kan feste seg i ting og tang. At et gjenferd kan sette igjen et energispor kan sikkert tenkes, men det forutsetter jo at det finnes gjenferd. Ingen har klart å måle et gjenferd på en uomtvistelig måte, eller på andre måter bevise at det finnes.

 

Det blir noe alla religion - der tror man også på ting som andre forteller må være riktig, men som ikke er bevist.

 

alikevel det er lov å gjøre livet spennende.

6990049[/snapback]

Mange måter å gjøre det på. Strikkhopp, fjellklatring, vannski..

Lenke til kommentar

Har selv opplevd å både se og høre uforklarlige overnaturlige ting, og tror absolutt det er mer mellom himmel og jord en det vi evner å forklare. Har til og med sett skikkelser sammen med andre personer som også har sett de. At vi omgir oss med energi er hevet over en hver tvil, og at denne kan sette spor anser jeg som gjengs fakta. Jeg må få påpeke at jeg er ved mine fulle fem, og ikke har noen psykiske lidelser.

 

Og så noen linker som kan belyse mer;

http://www.paranormal.no

http://www.utdrivelse.no

http://www.larsrolle.net/

http://aa-mot.no/phpbb/

http://forum.gaiaforum.com/

http://althelse.dk/diskusjon/

Lenke til kommentar

Jeg velger å tro at det finnes mer enn vi vett.

Noen av naturens ukjente sider kanskje.

Som barn blir vi opplært til at slike ting er bar tull, og umulig. Why? :shrug:

 

Grunnen til at jeg er mer åpen for slike ting er pga jeg opplevte 2 uforklarlige ting når jeg var 7 og 10 år, som jeg enda ikke kan fatte hvordan i det hele tatt er fysisk mulig, og det var ikke en person eller en skikkelse man ser normalt.

Min tante har og opplevt noe utrulig merkelig.

Prblemet er at når man forteller det til noen så blir svaret. NEI det er tull, finnes ikke osv. Men jeg har holdt fast på samme historie i detaljer etter jeg opplevte dette, så de begynner å lure på om at jeg virkelig forteller det som skjedde og ikke bare diktet opp noe drit...

 

Men problemet er at det finnes så mye løgnerer i verden, som har faktisk blitt tatt. Derfor senkes troverdigheten totalt for folk som virkelig har sett noe.

 

En annen ting som er en morsom tanke er at rett før man sovner, det er da hjernen jobber mest effektivt, det er da man er mest våken på en måte. Derfor er det så mange som kan oppleve rett før man sovner, jeg mener ikke slik man normalt gjør. Men skikkelig sprøe ting som man ikke har forklaring på og som man vett ikke er drøm.

Hjernen doper seg ned gjennom dagen for å tåle det psykiske stresset fra omgivelsene, så egentlig er vi dopet nå vi er våkne.

:)

 

Viss man har feks hund eller katt og ser noe merkelig eller opplever noe så kan man se hvordan dyret reagerer. Viss du ser en skikkelse komme mot deg og bikkja klikker så vil jeg ikke si at man bare fantaserer og det er faktisk er noe som er der.

Så hadde jeg opplevt det så hadde jeg nokk kommet meg vekk. :p

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Jeg tror de finnes, og tror det er mulighet for at vi har noen i huset og. Men jeg er ikke redd  :)

6987870[/snapback]

 

Samme her.. :) Tror nok det er ett eller annet i huset her også. Mye rart som har skjedd her, men ingen som tror på det når jeg sier det til kamerater osv.. :hmm:

 

BTW: Det heter KLARsynt! :p (hvis det ikke var ironisk ment da.. :tease: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...