Thoraxxx Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Jeg har installert MySQL Server 4.1, php 4.4 og den nyeste versonen av phpmyadmin på windows 2003 serveren min. Når jeg skal logge på i phpmyadmin så kommer denne feilmeldingen etter at jeg har skrevet inn brukernavn og passord og har valgt utfør: #1251 - Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client Slik ser config-fila ut Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): <?php $i=0; $i++; $cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'cookie'; $cfg['Servers'][$i]['user'] = 'root'; $cfg['blowfish_secret'] = 'ba17c1ec07d65003'; // use here a value of your choice ?> Hva skal jeg gjøre for å kunne logge meg inn? Endret 15. oktober 2006 av mariusmk Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hadde du lest dokumentasjonen som følger med (og som ligger her), hadde du funnet at PHPMyAdmin støtter alle MySQL-versjoner fra 3.23.32 til 5.0 bortsett fra 4.1.0 og 4.1.1. Dessuten er vel feilmeldingen kanske så klar: 'consider upgrading MySQL client', kan vel ikke bety noe særlig annet enn at du har feil MySQL-versjon. Lenke til kommentar
Thoraxxx Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Hadde du lest dokumentasjonen som følger med (og som ligger her), hadde du funnet at PHPMyAdmin støtter alle MySQL-versjoner fra 3.23.32 til 5.0 bortsett fra 4.1.0 og 4.1.1. Dessuten er vel feilmeldingen kanske så klar: 'consider upgrading MySQL client', kan vel ikke bety noe særlig annet enn at du har feil MySQL-versjon. 6985719[/snapback] Hva burde jeg gjøre da. Jeg har installert 5.0, men akuratt det samme skjer da. Edit: Det viste seg at det eneste man måtte var å skrive inn en kode i komandolinjen til mysql. Da løste det hele seg. Så kanskje ikke det var så åpenbart at å bytte sql versjon var det lureste likevel. Endret 6. august 2007 av mariusmk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå