Gå til innhold

LØST Inloggings problemer i phpmyadmin!

Anbefalte innlegg

Jeg har installert MySQL Server 4.1, php 4.4 og den nyeste versonen av phpmyadmin på windows 2003 serveren min.

Når jeg skal logge på i phpmyadmin så kommer denne feilmeldingen etter at jeg har skrevet inn brukernavn og passord og har valgt utfør:

#1251 - Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client

Slik ser config-fila ut

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

<?php

$i=0;

$i++;

$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'cookie';

$cfg['Servers'][$i]['user'] = 'root';

$cfg['blowfish_secret'] = 'ba17c1ec07d65003'; // use here a value of your choice

?>

Hva skal jeg gjøre for å kunne logge meg inn? :no:

Endret av mariusmk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du lest dokumentasjonen som følger med (og som ligger her), hadde du funnet at PHPMyAdmin støtter alle MySQL-versjoner fra 3.23.32 til 5.0 bortsett fra 4.1.0 og 4.1.1.

Dessuten er vel feilmeldingen kanske så klar: 'consider upgrading MySQL client', kan vel ikke bety noe særlig annet enn at du har feil MySQL-versjon.

Lenke til kommentar
Hadde du lest dokumentasjonen som følger med (og som ligger her), hadde du funnet at PHPMyAdmin støtter alle MySQL-versjoner fra 3.23.32 til 5.0 bortsett fra 4.1.0 og 4.1.1.

Dessuten er vel feilmeldingen kanske så klar: 'consider upgrading MySQL client', kan vel ikke bety noe særlig annet enn at du har feil MySQL-versjon.

6985719[/snapback]

Hva burde jeg gjøre da. Jeg har installert 5.0, men akuratt det samme skjer da.

Edit: Det viste seg at det eneste man måtte var å skrive inn en kode i komandolinjen til mysql. Da løste det hele seg.

Så kanskje ikke det var så åpenbart at å bytte sql versjon var det lureste likevel.

Endret av mariusmk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...