Gå til innhold

EA kjøper Digital Illusions CE.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan så være, men om det hadde vært like myee av 'det andre' er et annet spørsmål.

6985602[/snapback]

 

Det hadde ikke vært like mange tilleggspakker til The Sims om ikke EA hadde kjøpt Maxis, men ellers hadde alt vært likt.

6985621[/snapback]

 

Det hadde ikke vært noen Sims i det hele tatt, om ikke EA hadde kjøpt Maxis.

Lenke til kommentar
Battlefield og alt det andre EA har kjøpt rettighetene til, hadde vært helt likt uten EA.

6985569[/snapback]

Nei nei nei, helt feil!

 

Nå har jeg bare kjennskap til Battlefield serien, men problemet er:

 

DICE lager spillet i Sverige, men av en eller annen grunn sier EA at patchene skal lages av DICE Canada. Sikkert fordi det er billigere eller noe, men dette fører til mye mye mer bugs, og generelle problemer med spillet.

 

Hadde patchene blitt laget av de samme som laget selve spillet, hadde hele spillet blitt en stor fornøyelse. :)

 

Og jo, dette stemmer. Den som ikke tror meg får gå på mulitgamer.no og finne intervjuet med DICE selv.

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar
Kan så være, men om det hadde vært like myee av 'det andre' er et annet spørsmål.

6985602[/snapback]

 

Det hadde ikke vært like mange tilleggspakker til The Sims om ikke EA hadde kjøpt Maxis, men ellers hadde alt vært likt.

6985621[/snapback]

 

Det hadde ikke vært noen Sims i det hele tatt, om ikke EA hadde kjøpt Maxis.

6988637[/snapback]

 

Planene om The Sims var der før EA kjøpte opp Maxis.

Lenke til kommentar
Battlefield og alt det andre EA har kjøpt rettighetene til, hadde vært helt likt uten EA.

6985569[/snapback]

Nei nei nei, helt feil!

 

Nå har jeg bare kjennskap til Battlefield serien, men problemet er:

 

DICE lager spillet i Sverige, men av en eller annen grunn sier EA at patchene skal lages av DICE Canada. Sikkert fordi det er billigere eller noe, men dette fører til mye mye mer bugs, og generelle problemer med spillet.

 

Hadde patchene blitt laget av de samme som laget selve spillet, hadde hele spillet blitt en stor fornøyelse. :)

 

Og jo, dette stemmer. Den som ikke tror meg får gå på mulitgamer.no og finne intervjuet med DICE selv.

6988722[/snapback]

 

 

Utan eg kjenner til noko internt mellom DICE og EA, så forstår eg denne logikken veldig godt ut frå eit produksjonshensyn.

 

DICE SE nyutvikler, å sette desse til å patche spelene vil resultere i at nye spel anten ikkje får dei resurssene dei treng eller at utgivelsesdatoen blir forflytta sidan utviklerene sitter fast med å utvikle nye patcher til gamle spel.

 

Så kva er smartast, utvikle nye spel som kan bli kassasuksesser eller berre bruke avdelinga på å patche gamle spel?

 

Kva som er det beste for forbrukaren kjem diverre som andreprioritet (dei kunne jo ha gitt f*** i patching).

 

Så sett frå eit reint bedriftsøkonomisk ståstad så genererer DICE SE-utviklerene større inntekter (og har nok høgare lønn) enn DICE CA-utviklerene. Så då blir det ganske åpenbart kvifor ein slik "strategi" blir påkrevd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
EA kjøpte Maxis i 1997. The Sims kom i 2000.

6989312[/snapback]

 

Will Wright begynte å snuse på ideen bak the sims i 91, i 93 ble ideen tatt opp i Maxis,

men de fleste var skeptisk. EA viste en liten interesse for spillet, og utviklingen av det ble startet i 95 under kodenavnet "project X". Med EAs oppkjøp av studioet ble navnet endret til "The sims".

I 97 ble Maxis oppkjøpt, mest sannsynlig på grunn av SimCity-franchisen.

 

Om det hadde blitt noe "the sims" uten EA, er meg helt likegyldig, men dette er ihvertfall historien bak spillet.

Endret av qoutor
Lenke til kommentar

I følge Mobygames kjøpte EA Dice i Februrar i år, men uansett, håper noen knerter EA for jeg misliker dem.

 

De kjøper seg inn overalt hos store utviklere, som f.eks Maxis, Westwood og Bullfrog, for deretter å herpe spill de er kjent for, og spytte dem ut når de er ferdig med de.

 

Ser vi ikke trendene allerede nå som EA har funnet en ny melkeku? BF2 er vel så og si nettopp etablert på markedet som et fantastisk MP spill, og de gir ut allerede BF2142. Noen som ser trenden?

 

Hadde det ikke vært for EA, hadde Maxis død ut, etterlatt seg klassikere på markedet som hadde blitt husket i lang tid. I stede blir de holdt kunstig i livet slik at EA kan spy ut gammel gulp vær 6 månde fra dem.

 

Nei måtte EA dø en grusom dø og ende i helvette hvor de hører hjemme.

Lenke til kommentar
EA kjøpte Maxis i 1997. The Sims kom i 2000.

6989312[/snapback]

 

Will Wright begynte å snuse på ideen bak the sims i 91, i 93 ble ideen tatt opp i Maxis,

men de fleste var skeptisk. EA viste en liten interesse for spillet, og utviklingen av det ble startet i 95 under kodenavnet "project X". Med EAs oppkjøp av studioet ble navnet endret til "The sims".

I 97 ble Maxis oppkjøpt, mest sannsynlig på grunn av SimCity-franchisen.

 

Om det hadde blitt noe "the sims" uten EA, er meg helt likegyldig, men dette er ihvertfall historien bak spillet.

6989476[/snapback]

 

Helt korrekt, suksessen til The Sims for EA har også ført til at Will Wright har fått frie kreative tøyler, noe som igjen resulterer i Spore, som virker svært spennende.

Lenke til kommentar
For en tåpelig påstand, bear. Etter at EA kjøpte Maxis lagde de verdens mest solgte PC-spill som er elsket av millioner av spillere.

6989636[/snapback]

 

Etter at EA kjøpte Maxis fikk vi The sims gang på gang på gang. Er greit at de får komme med oppdateringer, men ca 2 expansion pakker i året er litt drøyt synes jeg.

 

Westwood hadde fin sukse med C&C serien, så kom EA monsteret og lagde Generals, som bare totalt sugde i forhold til C&C stilen. Ingen ting minnet om C&C, t.o.m introen var lame og dårlig sammenlignet med den gode C&C stilen.

 

Nå venter jeg bare på at Dungen Keeper 3 skal komme, slik at EA får herpe med den serien og, til nå har DK serien fått ligge død, men så lenge Bullfrog er en del av EA tror jeg nok ikke det er lenge før vi får se et oppgulp her og.

 

Og nå da, Dice. Og hva får vi? Enda et BF spill med det ultrateite, wannabe navnet, BF2142. Lukter "LAME" all over spør du meg.

 

Jeg misliker selskap som kjøper opp små utviklere med god sukse, for så å spy ut spill på spill på spill på spill med samme navn og gameplay som før, bare for å tjene på navnet. En dag kommer vi til å ha bare 3, 4 store fraksjoner av selskap, som vær kiver om å gi ut flest spill for å inneha størst andel av markedet. Små utviklere som prøver seg blir enten skviset ut eller kjøpt opp av disse fraksjonene. EA er på god vei til å bli en av de fraksjonene.

 

At EA lagde verdens mest solgte PC spill er IKKE synonymt med at det er markedets beste ei heller markedets beste ide. God markedsføring kan selge en knappenål, vis bare pengene strekker til. Om det er elsket av millioner skal jeg ikke utale meg om, men tviler nå egentlig på at alle som kjøper "The sims" spillene er så forferdelig fornøyde i bunn og grunn.

Lenke til kommentar
Etter at EA kjøpte Maxis fikk vi The sims gang på gang på gang. Er greit at de får komme med oppdateringer, men ca 2 expansion pakker i året er litt drøyt synes jeg.

 

Etter at EA kjøpte Maxis fikk vi The Sims. Og vi får også Spore. Mener du spillverdenen hadde vært rikere uten disse spillene, dersom Maxis, som på det tidspunktet EA kjøpte de opp, slet finansielt og kunne gått konkurs etter flopper som Sim Copter?

 

Westwood hadde fin sukse med C&C serien, så kom EA monsteret og lagde Generals, som bare totalt sugde i forhold til C&C stilen. Ingen ting minnet om C&C, t.o.m introen var lame og dårlig sammenlignet med den gode C&C stilen.

 

Tror du EA stod med en pistol mot hodet til Westwood og tvang de til å signere en kontrakt med dem? De kunne sagt nei til tilbudet, men valgte å gå inn i EA.

 

Jeg misliker selskap som kjøper opp små utviklere med god sukse, for så å spy ut spill på spill på spill på spill med samme navn og gameplay som før, bare for å tjene på navnet.

 

Det er så og si umulig for en mindre spillutvikler med store ambisjoner å overleve alene i dag. At Electronic Arts (og andre som Blizzard, Eidos, Ubisoft, Take-Two osv.) kjøper opp mindre utviklere er bare slik bransjen har utviklet seg i dag.

 

En dag kommer vi til å ha bare 3, 4 store fraksjoner av selskap, som vær kiver om å gi ut flest spill for å inneha størst andel av markedet. Små utviklere som prøver seg blir enten skviset ut eller kjøpt opp av disse fraksjonene. EA er på god vei til å bli en av de fraksjonene.

 

Slik er nok virkeligheten, ja. Dersom du synes dette er så galt, så får du bare stemme med pengene dine og støtte de små utviklerne.

 

At EA lagde verdens mest solgte PC spill er IKKE synonymt med at det er markedets beste ei heller markedets beste ide.

 

Det har ingen påstått.

 

God markedsføring kan selge en knappenål, vis bare pengene strekker til. Om det er elsket av millioner skal jeg ikke utale meg om, men tviler nå egentlig på at alle som kjøper "The sims" spillene er så forferdelig fornøyde i bunn og grunn.

6990122[/snapback]

 

Sims 2 ligger på toppen av spillsalgslista for PC forrige uke i Norge, sammen med to tilleggspakker på samme liste. Slik har lista sett ut omtrent i hele år. Tror du virkelig at spillet ville solgt i slike vanvittige mengder hvis folk faktisk ikke ville ha det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...