Gå til innhold

Oppgradering fra 7800GTX til kva?


Dragavon

Anbefalte innlegg

Eg har bestemt meg for å bytte ut min 19" LCD med 21" LCD, og da går oppløsningen fra 1280X1024 til 1600X1200 :cool:

 

Eg har idag ett MSI 7800GTX kort, som klokker til 485mhz på GPU og 1360mhz på minnet. Blir det godt nok til å spille i den nye oppløsningen? Eg spiller først og fremst DDO og dama Sims 2. Og om det ikkje blir godt nok, kva slags kort må eg kjøpe for at det skal bli en merkbar økning?

 

Prosessor er en Opteron 170 som tøffer i vei på 2900mhz, så det skal ikkje mangle CPU-kraft på en stund :)

 

Eg har kikket på den interaktive kortoversikten på Toms Hardware, men det er mange av de nye modellene som ikkje er lagt inn der enda. Har tenkt på 7900GT, men det blir for lite forbedring til at det er noe vits i å oppgradere synest eg. Kordan yter de nye 7950GT-kortene i forhold?

 

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må jeg spørre, hva er DDO for noe? :p.

Viss 7800GTX ikke sliter noe voldsomt med kortet i den oppløsningen du kjører idag (1280x1024), tror jeg ikke det skal ha noen problemer med å kjøre det i 1600x1200. Sims 2 skal ihvertfall gå glatt på den oppløsningen, ettersom familiemaskinen kjører Sims 2 flytende @ 1280x1024 med 4xAA, og det på et enkelt 6600GT.

Ser ut du har et hovedkort som støtter SLI, blir ytelsen for lav kan du vel alltids investere i et ekstra skjermkort? Jeg ville ihvertfall prøvd med det gamle kortet før jeg evnt hadde byttet det ut. Og skal du merke forskjell når du bytter det ut, så bør du helst gå for et X1950XTX kort. Dyrt, men eneste som gir en merkbar ytelsesøkning fra et 7800GTX.

Lenke til kommentar
Eg har bestemt meg for å bytte ut min 19" LCD  med 21" LCD, og da går oppløsningen fra 1280X1024 til 1600X1200  :cool:

 

Eg har idag ett MSI 7800GTX kort, som klokker til 485mhz på GPU og 1360mhz på minnet. Blir det godt nok til å spille i den nye oppløsningen? Eg spiller først og fremst DDO og dama Sims 2. Og om det ikkje blir godt nok, kva slags kort må eg kjøpe for at det skal bli en merkbar økning?

 

Prosessor er en Opteron 170 som tøffer i vei på 2900mhz, så det skal ikkje mangle CPU-kraft på en stund :)

 

Eg har kikket på den interaktive kortoversikten på Toms Hardware, men det er mange av de nye modellene som ikkje er lagt inn der enda. Har tenkt på 7900GT, men det blir for lite forbedring til at det er noe vits i å oppgradere synest eg. Kordan yter de nye 7950GT-kortene i forhold?

 

Takker for all hjelp  :)

6984796[/snapback]

 

Tror nok ikke akkurat at du trenger et 7950-kort for å kjøre Sims 2 glatt på 1600x1200 :!:

Spar heller penga, 7800GTX er vel meeeeer enn bra nok? :hmm:

Lenke til kommentar

DDO er Dungeons & Dragons online. www.ddo.com

 

Eg er ikkje særlig interresert i ATI-kort, eg liker ikkje driverene til ATI. Og eg syntest de er blitt værre, så det skal mye til for at eg "går over". :tease:

 

Eg bestemmer meg sannsynligvis for 2 stk Eizo FlexScan S2100K. Når eg kjøper to skjermer til tilsammen 16k så betyr ikkje ett skjermkort til 4k så mye :cool:

 

Men 7900GTO virker som ett godt valg. Vil helst ha ett kort som ikkje bråker mye. Dersom eg kjøper nytt kort da. De fleste her ser ut til å mene at det neppe er nødvendig.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Har sett på den 24" fra Eizo med 1920X1200 oppløsning, og den frister veldig. Men da må eg også kjøpe nytt skjermkort, for det eg har har ikkje Dual link DVI, og det er fullstendig uaktuelt å gå tilbake til analoge kabler :p

 

Så eg kan enten kjøpe to skjermer med 1600X1200 oppløsning og vente med nytt skjermkort til andre faktorer sier det er en god ide med ett nytt, eller kjøpe en skjerm med 1920X1200 oppløsning og nytt skjermkort.

 

Begge deler frister veldig :D

 

Men dersom eg skal gå over til bare en skjerm og nytt skjermkort så kan eg like godt kjøpe Dell sin fantastiske 30" :dribble:

 

Valgets kvaler er uutholdelige :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...