pablovieti Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Kanskje noen som kan hjelpe meg her..Jeg har kjoept en brukt jws forsterker,og skulle koble en basskasse paa den..Problemet er at hver gang jeg setter spenning paa den,gaar sikringen.Jeg har seriekoblet power,jord og remote fra en annen forsterker jeg har hatt lenge. Skal det gaa greit,eller trenger hver forsterker eget power supply? Jeg er egentlig ganske groenn paa dette feltet,saa jeg hadde satt pris paa svar..Noen som har opplevd dette foer? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 kommer litt ann på hvilken sikr. som går, hvis det er TILF så trenger du tjukkere kabel og større sirking, eventuelt en kabel til ja Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Først kobler du til kun den nye forsterkern for å se om den i det heletatt virker. Om den virker får du tak i etpar strømfordelingsblokker. Lenke til kommentar
pablovieti Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 ok,takk jeg prover det..En annen ting jeg har lurt paa. Gaar det an aa skru forsterkeren fast i bass kassa,eller vil den ta skade?? Har litt plass problemer.... Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Ville i det lengste ungått det. Du har ikke plass bak hjulbuen eller noe ? Lenke til kommentar
pablovieti Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Jo,det maa nok bli der.Takk for hjelpa!! Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hvorfor er det en uting og montere bak kasse? Kjenner mange som har gjort det, og ikke sett noen problemer med det.. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 subbene får kassen til å vibrere, forsterkere inneholder elektronikk, elektronikk liker ikke å ristes, ristet elektronikk går sunt, subbene slutter å lage lyd. Noe slikt tror jeg Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 subbene får kassen til å vibrere, forsterkere inneholder elektronikk, elektronikk liker ikke å ristes, ristet elektronikk går sunt, subbene slutter å lage lyd. Noe slikt tror jeg 6995779[/snapback] Som jeg har skrevet tidligere i en annen tråd så tror jeg ikke det er noe problem at all å skru forsterkeren fast i basskassa. Er den solid og ordentlig bygd vil vibrasjoner fra selve bilen under kjøring, være mye kraftigere enn vibrasjonene fra basskassa. Dessuten er det vel sansynlig for at forsterkerprodusentene har tenkt litt på det der med vibrasjoner og tatt høyde for det i konstruksjonen.( De seriøse produsentene hvertfall) Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Ja, jeg har ikke merket noe problem med det noen gang i hvertfall.. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Risting er uansett en uting, kan en ungå det er det bare en fordel. Nå vet jeg ikke hvor sterk og godt bygd kassa er, men det Trainman nevner om at enkelte tar høyde for slikt konstruksjonsmessig kan jo være et poeng å ta med i betraktningen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Sjekk at sikring har tilstrekkelig merkestrøm og at kabel har tilstrekkelig kvadrat i forhold til hva forsterkeren krever. Dersom sikringen ryker med en gang, kan det være en grunn til at forsterkeren ble solgt som brukt.... Endret 5. oktober 2006 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå