Gå til innhold

Er dette gode komponenter?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte ut innmaten i pc'en min nå, men det er så lenge siden jeg har sett etter komponenter at jeg har mistet oversikten, hva er bra nå for tiden? hehe

Jeg har laget til en handlekurv hos komplett.no som ser slik ut:

ABIT KN9S, nForce 550, DDR2, Socket-AM2, SATAII, GbLAN, ATX, PCI-Ex16

779

Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

1199

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte, 65W

1850

Gainward GeForce 7600GS 512MB DDR2, PCI-Express, "BP7600GS-512-GS-TV-DD"

1245

Er dette et bra kjøp? Det jeg skal bruke pc'en til er mest jobbing med ganske tunge program, photoshop, visual studio og gjerne kjøre databaser osv. Det blir litt spilling og, men mest av typen Command And Conquer og lignende.

Jeg skal også kunne se filmer på tv'en fra pc'en (ikke hd-tv her enda..).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du nevner tunge programmer - da vil jeg anbefale at du tar en tit på Intel's Core 2 Duo CPU'er.

Her får du en C2D E6300 for samme pris som den CPU du nevner i din handleliste og som er flere hestehoder foran mht ytelse i progs som f.eks Photoshop.

Mye minne er også svert vigtigt.

Du nevner også "å kjøre database" - og her kommer du ikke uten om raske hardisker med lav søketid (evt en RAID-løsning) og ikke minst en god backupløsning.

Edit\ Valg av grafikkortet har lite betydning mht til dine bruksområder.

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Har du ingenting mer konstruktivt å si kan du heller la være å si det...

I det minste - BEGRUNN hvorfor!

6985391[/snapback]

OK. Prosessoren treng eg vel ikkje å begrunne, fordi nokon allereie har gjort det. Og angåande grafikkortet, han sa at han skulle spele litt, og det kortet eg nemnde kostar berre nokon hundre meir og er mykje bedre enn eit 7600GS. Så då har han noko som varer ei stund. Men han klarer seg sjølvsagt fint med det kortet han har.

BTW...eg sa iallfall noko informativt. Det einaste du gjorde var å klage på meg :p

Endret av Imperivm_Romanvm
Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Kjøp 265 mb versjonen av 7600GS kortet, og spar ca 300 kr

kjøp den vanlige utgaven av AMD prosessoren og spar ca 300 kr til..

invister i 2 GB ram som koster ca 2200 kr, altså 1000 kr mer..

til sammen koster det deg 400 kr ekstra..

eventuelt har kingston et 2 gb value sett til 2000 kr (https://prisguiden.no/product.php?productId=22300)

btw.. anbefaler deg å se litt på https://prisguiden.no/.. de lister de fleste produkter, og finner den webshopen som er billigst for deg ;)

Endret av Winnetou
Lenke til kommentar

Har laget en ny handleliste, er det noen erfaringer fra komponentene her? Som dere ser har jeg lagt mer vekt på minne denne gangen.

Any comments?

Asus P5LD2/C,I945P,Socket-775,ATXGbLAN, SATAII,Sound,DDR2,PCI-Ex16 -Demo1

745.00

Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte

1595.00

Sapphire Radeon X700 128MB DDR, PCI-Express, Tv-Out, DVI-I, -Demo

495.00

TwinMOS DDR2 PC5300 2048MB Dual Pack KIT ,w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5

2299.00

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...