Gå til innhold

Frustrert, hjelp meg å velge riktig bærbar takk!

Anbefalte innlegg

Problemet er vell mest at spesielt mange spill sliter litt med WS, jeg synes personlig WS er helt supert, men nesten ingen stasjonære skjermer har WS.

6989093[/snapback]

Vilken spill sliter?

Alle mine spill til og med gamle Dino Crisis 2 takler Wide uten problem...

Jeg skjønner mindre og mindre av dine store argumenter for 15- 4:3 skjermer men det har vel med din tråd om HPNX 6325 som du forsvarer med nepp og klør.

Nå går stasjonære LCD skjermer også over til WIDE samt CRT er snart ikke å få tak i lenger...

Komplett "Norges støste nettbutikk" har 3 stk på lager det sier vel det meste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner mindre og mindre av dine store argumenter for 15- 4:3 skjermer

Eneste argumentet ditt for widescreen i denne tråden er muligheten for å se film (henger gjerne sammen med glossy vs matt). Noen vil sikkert nevne regneark, eventuelt epost. Noe mer?

Det er i tillegg en smakssak selvsagt

hentet fra notebookreview.com

Standard

a. XGA -1024x768 - Large and easy to read text + graphics icons, but you fit less stuff on the screen.

b. SXGA - 1400x1050 - Compromise resolution between XGA and UXGA.

c. UXGA - 1600x1200 - Very small text and graphics icons, you can fit lots of stuff on the screen.

Widescreen

d. WXGA or WXGA+ - 1280x768/800 or 1440x900; Wider viewing version of XGA, good for movie viewing or spreadsheets.

e. WSXGA+ - 1680x1050; Wider viewing version of SXGA, good for movie viewing or spreadsheets.

f. WUXGA - 1920x1200; Wider viewing version of UXGA, good for movie viewing or spreadsheets.

Please note screen size in conjunction with resolution will play a large role in overall viewing comfort level. Everyone is different. Some can view SXGA resolution on a 14” screen all day while others think it is horribly small. Again, we would recommend you check some notebook screens before you buy to see what best fits your needs.

En mye mer utfyllende gjennomgang av alle aspekter ved skjermer finnes her:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=1147074

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Problemet er vell mest at spesielt mange spill sliter litt med WS, jeg synes personlig WS er helt supert, men nesten ingen stasjonære skjermer har WS.

6989093[/snapback]

Vilken spill sliter?

Alle mine spill til og med gamle Dino Crisis 2 takler Wide uten problem...

Jeg skjønner mindre og mindre av dine store argumenter for 15- 4:3 skjermer men det har vel med din tråd om HPNX 6325 som du forsvarer med nepp og klør.

Nå går stasjonære LCD skjermer også over til WIDE samt CRT er snart ikke å få tak i lenger...

Komplett "Norges støste nettbutikk" har 3 stk på lager det sier vel det meste.

6989233[/snapback]

Istedet for å være frekk og arrogant som vanlig så kan du jo komme med noe konstruktivt. Veldig mange spill jeg bruker greier ikke WS, eks FEAR, relativt nytt spill som blir "dratt ut" og blir mye mer uklart på min/din i9400. Ja, jeg forsvarte N6325 da prisen var veldig lav, nå finnes det noen få alternativer som er bedre på noer/dårligere på andre ting, det trenger du ikke dra inn i denne diskusjonen, du greide jo ikke anbefale noen annet enn en 2500,- dyrere maskin med dårligere batteri som ikke greier Vista 64 :whistle:

De aller fleste stasjonære skjermer er 4:3, jeg liker WS best, men en må da kunne se ulemper med det og? Det er noe ikke noe sånn som at en ting alltid er best uansett?

Lenke til kommentar

Fear går glatt på min Dell 9400 17 WIDE så kanskje du bør lære deg litt om innstillinger...

HP 6325 skiller nå "når vi har funnet ut riktig pris" 2-300kr,- unna langt bedre maskiner og dette irriterer deg tydeligvis i og med du har anbefalt den gang på gang til andre brukere...

Men som skrevet i den tråden... Send heller PM da dette har blitt en farse :nei:

Lenke til kommentar
Fear går glatt på min Dell 9400 17 WIDE så kanskje du bør lære deg litt om innstillinger...

HP 6325 skiller nå "når vi har funnet ut riktig pris" 2-300kr,- unna langt bedre maskiner og dette irriterer deg tydeligvis i og med du har anbefalt den gang på gang til andre brukere...

Men som skrevet i den tråden... Send heller PM da dette har blitt en farse :nei:

6989308[/snapback]

Nei, det irriterer meg overhodet ikke, jeg synes ikke den er like bra nå lenger. Men greier virkelig ikke å si "alle" de mye bedre maskinene som koster såvidt mer, isåfall må ditt eneste argument være skjermen.

Hvilken oppløsning kjører du FEAR på da? Jeg får ikke til å velge WS-oppløsninger overhodet, spillet nekter å kjøre i høyere enn 1152x864. Sliter også med Age of Mythology. Men det plager meg ikke så mye, bare synd bilde kunne blitt skarpere.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...