Gå til innhold

TES: Får ikke innstallert Oblivion! Arghh!

Anbefalte innlegg

Jeg har nå nettop avinnstallert Oblivion pga masse mods som jeg ville fjerne og noen tekstur mods som ikke virket osv, men nå får jeg ikke innstallert det igjen!

Jeg har fjernet alle filene mine fra datamaskinen og trykket uninstall titusenvis av ganger, men hver gang den "autolauncher" greia kommer opp (der det står "play" "options" "data files" osv) så kommer det bare opp "play" ikke noen "install", og når jeg trykker på "play" kommer det noe som: "Error! Innstallation damaged, please reinstall Oblivion!"

Jeg får jo ikke reinnstallert! Gått inn på selve cd'en og brukt setup fila der men da kommer det bare uninstall setup, og bare det som kommer om og om igjen...

Noen som kan hjelpe her eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, bare for å klarne opp i en ting: Når du avinstallerte Oblivion, så brukte du Uninstall (enten fra menyen eller legg til/fjern programmer i Kontrollpanel)? Du slettet ikke bare hele Oblivion-katalogen? I tilfelle sistnevnte skjer slikt som du beskriver. Da vil noe fra installasjonen ligge igjen i registeret, og spillet tror det fortsatt er installert når det ikke er det.

Lenke til kommentar

Hvis du får installasjonstrøbbel med Oblivion, kan du kjøre Setup.exe fra dvd-en. Er "kjent" problem med spillet etter flere installeringer og avinstalleringer.

Men, jeg er faktisk ikke sikker på om setup.exe på dvd platen tilsvarer Oblivion Launcher.exe på harddisken, har aldri kjørt setupen manuelt selv, men give it a try ;)

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar
Hvis du får installasjonstrøbbel med Oblivion, kan du kjøre Setup.exe fra dvd-en. Er "kjent" problem med spillet etter flere installeringer og avinstalleringer.

Men, jeg er faktisk ikke sikker på om setup.exe på dvd platen tilsvarer Oblivion Launcher.exe på harddisken, har aldri kjørt setupen manuelt selv, men give it a try ;)

6985367[/snapback]

leste du dette?

Jeg får jo ikke reinnstallert! Gått inn på selve cd'en og brukt setup fila der men da kommer det bare uninstall setup, og bare det som kommer om og om igjen...

Lenke til kommentar

akkuratt det han ikke gjorde for da hadde han sett at jeg hadde prøvd det ;) skal prøve registry greiene nå...

Har tatt meg av minde dokumenter, selv om den ikke har noe med avinnstallering og gjøre siden savegames blir tatt vare på

EDIT: Kan fremdeles ikke installere etter og ha fjernet "oblivion" fra rec-cleaner....

Kommer bare "du you want to uninstall Oblivion?" og det kommer hver gang, uansett..... F^^N!

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
akkuratt det han ikke gjorde for da hadde han sett at jeg hadde prøvd det ;) skal prøve registry greiene nå...

Har tatt meg av minde dokumenter, selv om den ikke har noe med avinnstallering og gjøre siden savegames blir tatt vare på

EDIT: Kan fremdeles ikke installere etter og ha fjernet "oblivion" fra rec-cleaner....

Kommer bare "du you want to uninstall Oblivion?" og det kommer hver gang, uansett..... F^^N!

6985914[/snapback]

formater hele datan :!:

Lenke til kommentar

6985914[/snapback]

formater hele datan :!:

6986257[/snapback]

Ikke "F"... nettop gjort det... venter til jeg skal kjøpe meg en HD til da...

Lenke til kommentar

Æsj, du hadde prøvd det ja, var litt kjapp der :roll:.

Tror jammen du har prøvd det meste jeg...

Tenkte foreslå å sjekke om HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Bethesda Softworks\Oblivion eksisterer i registeret ditt, men regner med det var den du sletta med reg-cleaner. Og My Games\Oblivion har du tatt deg av.

Selv om du har prøvd reg-cleaner, anbefaler folkene i denne tråden...

http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=118317&page=2

... å kjøre det flere ganger (CC-Cleaner). Kan jo prøve CC-Cleaner og. kanskje reg-cleaner ikke tar med alt.

Ellers er det noen som foreslår å rename InstallShield mappen:

http://www.cybertechhelp.com/forums/showthread.php?t=131030

Fungerte ikke for den karen der, man kan jo fungere for deg?

Lenke til kommentar

Nå har jeg renama den mappe = Null Effekt

Kjørt CC-Cleaner 20 ganger elns :p = Null Effekt

Kjørt Reg Cleaner 20 ganget til :p = Null Effekt

Slettet ALLT av filer som kunne vært igjenn etter Oblivion uninstallen jeg kunne finne = Null Effekt...

Til de som ikke har skjønt problemet mitt eller lignende og kan engelsk les dette (var på den ene linken og forklarte mitt problem bra :) :

"Now Oblivion is still on my system aparently and it wont let me install it as it think's it is still on the system so just starts an uninstall wizard which "uninstalls" it instantly and says it has uninstalled it succesfully, despite this I still cant run any install wizard and Oblivion still appears in my Add/Remove games list. Please help."

Lenke til kommentar

Hadde nettop samme problem :), formaterte min spill partition for å rense, skulle reinstallere Oblivion=Failed (setup.exe ville bare avinstallere, samme som hos deg, trådstarter).

Det jeg gjorde var, foruten RegCleaner og CC-Cleaner (som neppe hadde noen effekt på dette) var å gå inn i registeret, gå til HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall. Der er listen over alle(?) oppføringer som er under Legg til/Fjern programmer (Add/Remove programs). Ok, på en av de nøklene som har "{masse tall}" i navnet sitt lå Oblivion uninstall informasjonen. Marker den øverste, sjekk om du finner noe med Oblivion på høyre del av vinduet, slett den om det er Oblivion sin (backup først), hvis ikke gå til neste. Min nøkkel het "{35CB6715-41F8-4F99-8881-6FC75BF054B0}". Å slette den nøkkelen fikset problemet her iallefall. Prøv.

Håper du skjønte noe av virvaret over der, lykke til!

Edit: Metoden over fjerner også Oblivion fra listen til Legg til... /'AddRemove.

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar
Skjønte ingenting :p

Så hvis du hadde giddi og forklare litt mere utdypende... hvordan komme inn i registeret? (hvis du gidder og forklare alt er du en forumsk person, og en knakanes god en! :p)

6987296[/snapback]

Gjerne det, gikk litt fort i svingene her tror jeg ja :D.

Ok, du har ikke vært inne og manuelt redigert Windows Registry før?

Ikke noe å være redd for om man er forsiktig.

Ok...

1. Start -> kjør... -> regedt32.exe

2. Trykk Home-tasten for å komme helt i toppen på trèet.

3. Fil -> Eksporter og velg en passende plass å lagre backupen på.

3. Når det er gjort, klikk plusstegnet til venstre for "HKEY_LOCAL_MACHINE".

4. Klikk så på plusstegnet ved "Software", så "Microsoft", så "Windows" (ikke "Windows NT"), så "CurrentVersion", og så endelig "Uninstall".

(sjekk vedlagt bilde)

5. "Undernøklene" (vises som mappeikoner) til Uninstall nøkkelen er alle oppføringer som ligger i Add/Remove...

6. Klikk med musen på første nøkkelen som ligger under "Uninstall" i venstre del av vinduet. Nøkkelen heter sikkert noe med en lang rekke tall. Sjekk på høyre side av vinduet om du finner en verdi med "Oblivion", "...\Bethesda Softworks\Oblivion" etc.

7. Finner du ikke noe om Oblivion i den nøkkelen der, gå ned til neste. For enkelthetens skyld, trykk musa på Uninstall nøkkelen og bruk pil_ned på tastaturet for å gå nedover nøkkel for nøkkel.

8. Når du så har funnet nøkkelen til Oblivion installasjonen, trykk Delete, og Ja.

Etter det kan du jo fortsette nedover listen og se om du finner flere oppføringer, eller du kan lukke regedt32.exe og prøve setup.exe på dvdromen.

Håper det funker!! :thumbup:

NB. Bildet er litt stort!

Edit: Har herjet litt med Oblivion installajsonen min en gang til for å sjekke at det fungerer, og jeg får den alltid igang igjen med metoden over her, så regner med det går for deg og.

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar
*Alt det du sa*

TUSEN, tusen takk! Hadde faktisk ikke trodd at du noengang ville ha giddi å skrive det :p

Personlig helt i minst 48 år!

Tusen takk igjen!

6987839[/snapback]

Bra at det fungerte! :thumbup:.

Noen ganger må man fikle litt og prøve og feile for å få noe til å fungere :).

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...