Gå til innhold

restore programmer ?

be321

Anbefalte innlegg

hva er det beste programmet som kan lage kopi av

systemet ditt og så trenger du bare og starte cd fra dos og alt blir restora? har sett noen programmer men de må du jo starte i win det er jo teit for jeg bruker dem da alt går tl hel###¤

så gidder noen og gi med link til hvor jeg kan laste ned...

(må støtte winxp/ntfs system)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norton Ghost er et bra program te sånn. den lage ein iso av hd'en din (eller eg vis partisjon) vis du ska restora så e d bare å unpacka iso filen :smile: veldig enkelt program. du finne sikkert ein demo versjon av d på norton sin hjemmeside :smile:

håper dette var til noen hjelp..

Lenke til kommentar

ERU (Emergency recovery utility) er fint å bruke til å gjenopprette Win95 og 98 etter en krasj. Det er Microsofts eget program, og finnes på innstallasjonsplaten. Man lager en disk når alt virker ok, og gjemmer den et trygt sted. Når maskinen ikke vil starte på normal måte, starter man med disketten og alt blir i orden igjen.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-14 17:53, be321 skrev:

så da kan jeg altså (etter og laget image) formatere disken, bruke en oppstarts diskett og kjøre image cdene fra dos ? så er alt på plass
:grin:
?

Du trenger ikke å formatere dersom du bruker Drive Image eller Ghost. Du trenger bare å boote fra en CD/diskett, legge inn image'en. Restarte. Vips! Alt som var på image'en er på plass. Det tar meg ca 10-15 min. å legge inn WinME (400MB) og WinXP (3 GB) part. på PC'en min. Uten image'et hadde det tatt timer. :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-17 19:17, Zamoht skrev:

Må være litt kjipt å bruke dette med winxp da.. (har liten erfaring med programmet) Men når xp er installert tar det opp 1,5GB på hd'n, dvs litt under 3 cd'r uten komprimering.. eller løses dette på en smart måte?

Jeg legger image på en part. som ikke inneholder OS. På den måten trenger jeg ikke å bry meg om størrelsen på image'et.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

On 2001-12-14 00:36, OsteSmak skrev:

Norton Ghost er et bra program te sånn. den lage ein iso av hd'en din (eller eg vis partisjon) vis du ska restora så e d bare å unpacka iso filen :smile: veldig enkelt program. du finne sikkert ein demo versjon av d på norton sin hjemmeside :smile:

håper dette var til noen hjelp..

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

Uhm...

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...