Gå til innhold

Venter Wii fortsatt på revolusjonen?


Anbefalte innlegg

Til TCi:

 

Har du noen indikasjoner på at kontrollen ikke fungerer?

Hvis jeg ikke lest helt feil, fikk vi en liten indikasjon i selve artikkelen om at den ikke fungerte helt optimalt :o

 

Hva om jeg da bruker bowlingen-spillet som eksempel. Han som skriver artikkelen mener jo selv det ikke funker bra, og hva er poenget med den teite kontrollen hvis den ikke fungerer slik den skal?! da mener jeg det er like greit å spille et bowling spill på f.eks x360/ps3 kontroller!

 

Jeg kan ha en langt bedre spillopplevelse på et GBA-spill enn hva neste generasjons konsoller kan. Poenget ditt holder ikke helt mål. Bedre grafikk øker ikke nødvendigvis spillopplevelsen.

Flott for deg. for min del liker jeg bedre grafikk. Hadde det fantastisk artig da jeg spilte FFVII, grafikken er ikke på langt nær hva den er pr dags dato, men still greide jeg å leve meg bra inn! uansett. Hvis square-enix lager en eksakt kopi av dette spillet, kun med flottere grafikk, syns nå hvertfall jeg det hadde vært enda gøyere å spille det.

 

Du kan ikke helt sammenligne PC-platformen med konsollene. Konsollene per i dag ikke en kontroll laget for et 3D-miljø (ikke PC-en heller for den saks skyld). Dagens kontroller er oppgraderte versjoner av 2D-basert bevegelse. Wii prøver å endre på dette, samtidig som å forenkle kontrollen for oss ikke-gamere. Med Wii kan du manipulere objekter i 3D, dette kan gi en innlevelse som du ikke får på andre konsoller

 

Så hva kaller du f.eks unreal tournament og battlefield spill da? vil tro dette er bra 3d ass.

Hmm, ikke-gamere sier du. Jeg tror diskusjonen ender her ass. IKKE-GAMERE? er det ikke derfor vi kjøper konsoll, for å game? jeg kommer hvertfall mest sannsynlig til å like ps3 ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett klipp av spill fra Wii som ser bedre ut enn det dårlige eksemplet som ble postet her i tråden ja. Nå er jeg ingen konsolltilhenger, og det blir nok ikke noe kjøp på meg uansett. Men om jeg skulle kjøpt et, så ville jeg ikke lagt noe særlig penger i det, så Wii er et godt alternativ for de som ikke har eksempelvis 5000,- å legge ut for PS3. Tror vi skal vente og se hva som skjer videre.

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke lest helt feil, fikk vi en liten indikasjon i selve artikkelen om at den ikke fungerte helt optimalt :o

 

Hva om jeg da bruker bowlingen-spillet som eksempel. Han som skriver artikkelen mener jo selv det ikke funker bra, og hva er poenget med den teite kontrollen hvis den ikke fungerer slik den skal?! da mener jeg det er like greit å spille et bowling spill på f.eks x360/ps3 kontroller!

Som allerede forklart, så hadde ikke dette noe med kontrolleren i seg selv å gjøre, men hvordan det ble brukt i et par spesifikke spill som uansett er ment for nybegynnere som ikke er vant til kompliserte kontrollmetoder.

 

Artikkelen kritiserte altså spill som er ment å være veldig enkle og ukompliserte for å være enkle og ukompliserte. Det har ingenting med hvor god Wiimoten er å gjøre.

Lenke til kommentar

Hva gjelder GT Pro, så er det kanskje det styggeste spillet på hele maskinen. Det blir som å dømme PS3-en etter de første Untold Legends-bildene -- altså komplett irrelevant, og teit. Men ja, det ser grufullt ut.

 

Så:

 

Artikkelen kritiserte altså spill som er ment å være veldig enkle og ukompliserte for å være enkle og ukompliserte. Det har ingenting med hvor god Wiimoten er å gjøre.

7017196[/snapback]

Det er ikke helt sant. Artikkelen kritiserte et spill som var ment å være et godt spill, for å ikke være det -- i den versjonen vi prøvde, som vel å merke etter alt å dømme ikke akkurat er ferdig.

 

Jeg har altså a.) overhodet ingenting mot enkle og ukompliserte spill, og jeg er b.) dessuten av den oppfatning at de beste såkalt "enkle og ukompliserte" spillene helt fint samtidig kan være dype og givende for oss feinshmeckere. Kuru Kuru Kururin, WarioWare, Tetris, Lumines ... og så videre. :)

 

Når det er sagt, må jeg få lov å støtte Pricks og de andre hardbarkede Wii-forsvarerne her:

 

Det kan godt hende at alle sider ved Wii-kontrolleren vil bli tatt i bruk på en god måte etter hvert, det jeg gir uttrykk for i artikkelen er bare inntrykket mitt så langt: At mange utviklere gjør det lettvint for seg selv ved å satse på tydelige, diskrete bevegelser i stedet for å "gå hele veien" og prøve å virkelig revolusjonere.

 

Dessuten, og som det også har blitt påpekt flere ganger, er det mye stilig som allerede fungerer ypperlig med kontrolleren.

Lenke til kommentar
Det kan godt hende at alle sider ved Wii-kontrolleren vil bli tatt i bruk på en god måte etter hvert, det jeg gir uttrykk for i artikkelen er bare inntrykket mitt så langt: At mange utviklere gjør det lettvint for seg selv ved å satse på tydelige, diskrete bevegelser i stedet for å "gå hele veien" og prøve å virkelig revolusjonere.

 

Det er dette jeg har prøvd å argumentere for å ørten innlegg nå. Jeg er av akkurat samme oppfatning. Til nå har det vært litt skuffende med tanke på hva spillene registrerer av bevegelse fra kontrolleren, men jeg håper det bedrer seg, og at det ikke er noe hardwaremessig som ligger til grunn.

Lenke til kommentar
Så hva kaller du f.eks unreal tournament og battlefield spill da? vil tro dette er bra 3d ass.

Hmm, ikke-gamere sier du. Jeg tror diskusjonen ender her ass. IKKE-GAMERE? er det ikke derfor vi kjøper konsoll, for å game? jeg kommer hvertfall mest sannsynlig til å like ps3 ;)

7016000[/snapback]

Tror ikke du helt forsto hva jeg mente angående kontroll i 3D. Mus og tastatur er fremdeles en 2D-kontroll.

 

Sigh... Det jeg mener med "ikke-gamere" er det at Wii er laget for et helt annet marked enn det PS3/360 gjør. Wii skal tiltrekke seg "alle", ikke hovesaklig hardcore gamere. Det er her pengene og markedsandelen ligger. Klarer Wii å bryte ned barrierene her slik som Nintendo DS har gjort med sin Touch Generation, så kan vi trygt si at Wii kommer til å bli veldig suksessfull. Det er her du vil merke titler som Wii Sport, Wii Play og Wii Music kommer inn.

 

Jeg kan godt skrive langt og lenge om markedsstrategien til Wii, men det gidder jeg ikke. Det fører ingensteds på dette forumet uansett.

Lenke til kommentar

Har ikke gidda å lese gjennom hele greia, regner med at det går i det samme hele veien. :roll:

 

Nintendo prøver vel å gjøre det samme med Wii som med DS? (som jeg har hørt selger som hakka møkk og gruser psp). Jeg tviler på at Wii vil gruse ps3 og X360, slikt har Nintendo mislyktes ganske kraftig med tidligere. Men Wii kan skaffe nye kunder og nye penger i kassen.

 

For hele poenget er jo at de skal tjene penger, noe jeg har hørt Nintendo gjør best (stemmer det? :p ). Så egentlig er Nintendo de mest kyniske, som kommer opp med en maskin det sikkert er veldig billig å produsere og som etter min mening koster litt for mye.

 

Men Nintendo fanboy det er jeg :innocent:, de har spill som skiller seg litt ut fra mengden, selv om de slipper samme spillene to ganger. Dessuten har jeg en dugelig pc hvor jeg kan få omtrent de samme spillene som på de litt mer avanserte konsollene (slik jeg ser det). Det kommer vel an på hva folk er vant med.

 

 

Sikkert mye som er sagt fra før, men jaja.....

Lenke til kommentar
Artikkelen kritiserte altså spill som er ment å være veldig enkle og ukompliserte for å være enkle og ukompliserte. Det har ingenting med hvor god Wiimoten er å gjøre.

Det er ikke helt sant. Artikkelen kritiserte et spill som var ment å være et godt spill, for å ikke være det -- i den versjonen vi prøvde, som vel å merke etter alt å dømme ikke akkurat er ferdig.

I artikkelen så omtales spesifikke spill:

 

"Før jeg går videre, så må jeg gjøre et lite forbehold: Jeg har ikke selv fått prøvd baseballspillet eller boksespillet, men de spillene jeg har prøvd, har ikke satt mitt entusiasthjerte i brann."

 

"Det er spill som liksom aldri helt tør overlate det å treffe til spilleren, og som dermed heller ikke klarer å fange den virkelige fascinasjonen for den nye kontrolleren. I hvert fall for min del."

 

Altså snakker du om spesifikke spill som ikke faller i smak hos deg, men så er de også laget for å være spillbare for hvem som helst, inkludert folk som aldri har spilt før.

 

Poenget mitt var at dette ikke har noe med Wiimoten å gjøre.

Lenke til kommentar
Altså snakker du om spesifikke spill som ikke faller i smak hos deg, men så er de også laget for å være spillbare for hvem som helst, inkludert folk som aldri har spilt før.

7019688[/snapback]

Naturligvis, men du går glipp av poenget mitt: Spill behøver ikke være "dumme" for å fungere for et allment publikum.

 

Nå er jeg ikke sikker på om Wii Sports blir så veldig skuffende når alt kommer til alt heller, men det var helt klart mye å plukke på på den versjonen Nintendo viste fram for tre uker siden, og det gjelder, helt uavhengig av om jeg er i målgruppa eller ei.

 

For det må vel gå an å anta at bowling-spillet er for folk som synes bowling virker/er morsomt? I så fall må det vel også gå an å forvente at spillet skal gjenskape, eller i hvert fall etterape, det som gjør sporten morsom?

 

Poenget mitt var at dette ikke har noe med Wiimoten å gjøre.

7019688[/snapback]

Vel. Det kan komme av begrensninger i kontrolleren. Vi vet ikke enda.

Lenke til kommentar
Tror ikke du helt forsto hva jeg mente angående kontroll i 3D. Mus og tastatur er fremdeles en 2D-kontroll.

 

Ikke for å være vrang, men mus/tastatur kan vel kalles 3D-kontroll siden du har WASD som kontrollerer X og Y-aksen mens musa kontrollerer Z-aksen

 

:whistle:

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar
Tror ikke du helt forsto hva jeg mente angående kontroll i 3D. Mus og tastatur er fremdeles en 2D-kontroll.

 

Ikke for å være vrang, men mus/tastatur kan vel kalles 3D-kontroll siden du har WASD som kontrollerer X og Z-aksen mens musa kontrollerer Y-aksen

 

:whistle:

7019987[/snapback]

Hehe forsåvidt, men du kontrollerer bare 2 akser hos begge av gangen.

Lenke til kommentar

Nå er du ... en prick, Pricks. :)

 

Det er en selvfølge at vi ikke kan avgjøre, verken i positiv eller negativ forstand, om Wiimoten er "begrenset" (slik jeg antyder at den kan være) eller ei. Du kan ikke, spesielt siden du ikke selv har prøvd maskinen, påberope deg noen form for viten her, for slik viten eksisterer ikke så vidt meg bekjent.

 

Hvis det mot formodning skulle finnes fakta rundt detaljene i Wiimotens funksjon som vi ikke alt er klar over, så er du velkommen til å bringe dem på bordet. I motsatt fall formoder jeg deg om å slutte å kverulere.

Lenke til kommentar
Nei, vi har nok ikke det. Særlig ikke når ankepunktene gjelder funksjonaliteten i spesifikke spill som er ment å virke slik i utgangspunktet.

7021656[/snapback]

 

Nei vel, mener du at vi vet at det ikke kommer av wiimoten? Du er klar over at wiimoten fint kan være upresis selv om spillene som er testet er lagd for å være upresise?

 

AtW

Lenke til kommentar
Selvsagt har ikke dette noe med Wiimoten å gjøre når andre spill fungerer helt annerledes. I Excite Truck er det til og med folk som mener kontrollen er for sensitiv, f.eks.

7025395[/snapback]

 

Det er da ingen motsetning mellom å være sensitiv og å være upresis? Man kan fint ha en upresis mus med høy sensitivtet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis den er sensitiv så reagerer den kjapt på input.

 

Uansett, kommentar på digg.com av GamingTrends, som har prøvd Call of Duty for Wii/PS3/360:

 

"The tilt feature on the PS3 was pretty sparingly used. I'd have to agree that it really didn't add a lot or detract a lot from the gameplay. Felt kinda the same as the Xbox 360 for the most part. As far as finding a use for it, I think there are some unanswered questions that need to be answered first. How accurate is the PS3 tilt vs. the VERY accurate tilt of the Wii? How well implemented are the various degrees of movement? We really won't know the answers to those questions until a few more developers try their hands at it. It'll take a few months before we really get to see whether it gets to join the Powerglove in the dust collection feature corner."

Lenke til kommentar
Hvis den er sensitiv så reagerer den kjapt på input.

 

De fleste bruker vel sensitiv i betydningen sensitiv/mindre sensitiv mus i windows, dvs hvor lite bevegelse på styreenheten som forårsaker hvor mye bevegelse av det du skal styre. Ellers er det ingen motsetning mellom å reagere kjapt, og være upresis heller.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...