Gå til innhold

Venter Wii fortsatt på revolusjonen?


Anbefalte innlegg

Jeg synes forresten artikkelen var interessant. Det er greit å være litt kritisk, og man vet at forfatteren ikke var kritisk bare for å rakke ned på Nintendo.

 

Hvordan tredjepartsstøtten blir vet vi jo ikke helt. Jeg er litt skuffet over at det satses så lite på god grafikk, men mistenker at det kan ha noe med å gjøre at utviklerne bruker mye tid på å få til kontrollen siden den er så ny. Jeg vet jo at Wii klarer mye bedre enn mye av det vi har sett til nå.

 

Jeg kan ikke se så mange "killere" til launch. Nintendo trenger noen skikkelig gode eksklusiver fra tredjepartsleverandører. Og da snakker jeg ikke om Elebits og slike ting, men om noe slikt som GTA el.l. Litt flere "voksenspill".

 

At kontrolleren i seg selv fungerer utmerket tror jeg de fleste er enige om hvis man leser tekster skrevet av de som har prøvd den. Så er det bare å håpe at tredjepartsutviklere kjører på med penere grafikk og flere eksklusive spill, istedenfor PS2-ports o.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BTK, du beskriver ikke bare Wii, du beskriver alle konsoller. Forskjellen er at Wii har en ny kontroller til å spille med.

 

Tekken 10, Ridge Racer ørten, Fifa hundre-og-nils, Halo dusin etc.

"Melking" har vært diskutert før.

 

Jeg skal ikke si Wii kommer til å trone konsollkrigen, får se om den seiler på DS bølgen eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se så mange "killere" til launch. Nintendo trenger noen skikkelig gode eksklusiver fra tredjepartsleverandører. Og da snakker jeg ikke om Elebits og slike ting, men om noe slikt som GTA el.l. Litt flere "voksenspill"

6992634[/snapback]

 

Sålenge spillet inneholder blod og gørr så er det voksent?

 

Er enig i det meste du sier men spill som GTA er ikke must for meg. Burde gå ann å kalle spill for voksenspill uten at utallige digitale mennesker må dø for det :p

Lenke til kommentar

Gi meg en Wii med morsomme og intelligente kontrollmekanismer!

 

Det skal FØLES som om man slår en baseball i Wii Sports. Ikke bare at man vipper kontrolleren over hue for å slå, og deretter skjer alt automatisk uansett hvor hardt/langt man veiver kontrolleren.

 

Da er det mye morsommere å spille baseball på Xbox 360, PS3, PS2, Xbox, N64, PS, Dreamcast, etc.

 

Om Wii sin kontroller kun blir en gimmick, og ikke klarer å utnytte den spillbarheten vi har fantasert om siden lansering, kan Nintendo se langt etter mine penger.

Lenke til kommentar
Det skal FØLES som om man slår en baseball i Wii Sports. Ikke bare at man vipper kontrolleren over hue for å slå, og deretter skjer alt automatisk uansett hvor hardt/langt man veiver kontrolleren.

 

Da er det mye morsommere å spille baseball på Xbox 360, PS3, PS2, Xbox, N64, PS, Dreamcast, etc.

Merkelig logikk. Hvis Wii ikke føles nøyaktig som å slå i virkeligheten, så er det å trykke på en knapp på en tradisjonell kontroller bedre?

Lenke til kommentar
Merkelig logikk. Hvis Wii ikke føles nøyaktig som å slå i virkeligheten, så er det å trykke på en knapp på en tradisjonell kontroller bedre?

6993724[/snapback]

 

Jepp.

 

Å gjøre den samme, enkle bevegelsen for å slå en ball, er gøy kanskje de 10 første minuttene. Så blir det kjedelig. Ved å bruke en standard kontroll i et ikke-Wii spill, kan man i hvert fall bestemme om man skal skru ballen, hvor en skal slå ballen, hvor hardt den skal slås, etc.

 

Men, som sagt - om dette blir mulig med Wii sin nye kontroller, så kan det bli gøy. Men det virker dessverre ikke slik.

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor folk skal ha så forbanna fotorealistisk grafikk på alt. Grafikken er med på å gjøre stemningen, og trenger dermed ikke være fotorealistisk for å gi rett følelse (etter min mening). Så lenge spillet gir rett følelse, grafikken sitter og går glatt, så er jeg sjeleglad.

 

Mine favorittspill er forøvrig Psychonauts og Beyond Good and Evil. Grafikken i disse spillene er langt i fra fotorealistisk, men den sitter som et skudd og gir en herlig spilloplevelse sammen med voice acting, game play og intelligensen bak dem.

 

Og hvorfor er folk så redd farger? Er fargene litt skarpe, da er det automatisk et barnespill. "Nei, nekter å spille Mario, det er barnslig" :nei: Jeg setter nå om det faktisk er gøy å spille et spill høyest når det gjelder hvor godt jeg liker et spill. Jeg spiller da vel ikke spill for å se på fotorealisme eller se på figurer drepe folk på bestialske måter. Har ikke folk hørt om bilder og diverse sider på internett jeg ikke vil nevne her?

 

Jeg vil se at spillet er jobbet godt med, så lite bugs som vanlig, så engasjerende som mulig og med en passende grafikk og et game play som er lett å plukke opp og føle at man har full kontroll.

 

Fotorealisme, fysikk og alt mulig kan så klart gi et spill den rette følelse, men det er slettes ikke nødvendig for å få til et spill som er morsomt å spille, og det er tross alt det jeg vil når jeg spiller, ha det morsomt.

 

Wii har mulighet til å lage mange morsomme spill som vi ikke har sett maken til. Ikke nødvendigvis gjennom maskinkraft, men baktanke og kreativitet.

Endret av SEeKz0r
Lenke til kommentar

Interessant artikkel. Eg håpar òg at Wii skal lukkast, men eg er usikker på kor bra ting eigentleg blir. Den nye kontrollaren KAN bli det neste store, eller det kan bli ein slik ting som er moro i ti minutt, og deretter meir mas enn moro. Dersom den blir brukt på den måten som blir skildra i artikkelen, at programvara gjenkjenner ein gest, for so å trigge ei førehandsdefinert rørsle i spelet, trur eg at eg vil bli lei veldig, veldig raskt. Då hadde det vore betre å trykke på ein knapp: samme effekt, mindre jobbing. For at det skal bli bra, må måten ein gjennomfører røyrslene på ha noko å seie.

 

Det at maskinvara er relativt svak i høve til konkurrentane er eit vesentleg minus. Eg kjøper ikkje dette "Nintendo satsar på spelbarheit, ikkje grafikk"-argumentet, fordi:

1. Spelbarheit og grafikk er ikkje gjensidig utelukkande.

2. Nintendo har ikkje noko monopol på verken spelbarheit eller oppfinnsomheit. I forrige generasjon synest eg PS2 hadde meir nyskaping enn GC.

3. Det høyrast ut som ei unnskuldning.

4. "Spelbarheit" blir brukt som eit "buzzword". Alle liker spelbarheit. Ingen kan mislike spelbarheit. Det er veldig lettvint å påberope seg spelbarheit.

Nintendo må, som Sony og Microsoft, levere både på det tekniske og på spela. Dersom maskinvara er svakare, må i alle fall prisen vere tilsvarande lågare (på konsollen, spela, eller begge delar).

 

Novel, eg håpar det beste. Sjølv om eg har ein del tvil om Wii, er det eit eller anna ved boksen som tiltalar meg. Om det kjem nokre fristande spel, trur eg det fort kan skje at eg kjøper meg ein. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Saken er at det kommer, helt garantert, fantastiske spillopplevelser til Wii. Dette vet jeg, både fordi jeg har prøvesmakt på flere av dem, men også fordi det er en Nintendoboks. Nintendo vet generelt veldig, veldig godt hva de gjør, når det gjelder spillmagi.

 

Denner artikkelen tar vel mer utgangspunkt i at målet denne gangen ikke er å være en bra boks, men å være en toneangivende, markedsledende boks. I så fall må det hardere lut til enn bare de klassiske Nintendofranchisene, tror jeg.

Lenke til kommentar
To spill som forøvrig ser kjempeinteressante ut... Not. Gimmicktitler. Jeg håper du begynner å skjønne poenget, eller må du ha det inn med teskje?

6991611[/snapback]

 

Så det du opprinnelig mente var:

 

FINN TITLER PÅ LISTA SOM ER ORIGINAL IP, OG SOM JEG PERSONLIG ER INTERESSERT I Å SPILLE.

 

Genialt forsøk på å ro i land utfordringen din.

 

Forøvrig, jeg har spilt både Elebits og Excite Trucks, og begge var svært underholdende. Hvor har du spilt de og dermed konkludert med at de ikke er interessante?

 

Og her har du en liste med flere titler enn de som er oppført til Wii på tothegame:

 

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=67678

 

Med både eksklusive titler og en del ny IP.

Lenke til kommentar

Den dagen det kommer et spill som bruker kontrolleren til presise bevegelser er jeg veldig interessert. Per i dag ser det ut til at kontrolleren ikke er tilfredsstillende.

 

Det kan jo hende dette er på grunn av at utviklere har hatt for liten tid med kontrollerne og teknologien, men hvis det faktisk er hardwarebegrensninger, så synes jeg Nintendo faktisk har feilet.

 

Kontrolleren er faktisk det mest interessante med Wii. Alle skriker om spillene, og det er selvfølgelig helt legitimt, og dessuten helt korrekt. Problemet er at spill ikke er bra i kraft av at mulighetene i hardware er begrenset. Jeg er selvfølgelig for spill som fokuserer på gameplay, historie, art direction og alle tingene som gjør et bra spill til et bra spill, men det kan man faktisk lage på Xbox360 eller PS3 også. Hvis Wii ikke har noe annet å komme med enn en overklokket GC og en kontroller som det viser seg at er upresis og kjedelig, så begynner jeg å bli litt redd på Nintendos vegne.

 

Misforstå meg rett, per i dag er Wii den konsollen som er mest interessant for min del, men jeg hadde faktisk forventet at kontrolleren skulle bli en regelrett revolusjon, og ikke bare en liten oppgradering av gyrobasert bevegelsessensing. Jeg mener, slik som det blir forklart at kontrolleren fungerer, så minner det om fjernkontrollen til TV-en til bestefar. Den er vel fra 1994. Der bruker man gyro til å skifte kanaler og stille volum. Virkelig revolusjonerende altså.

Lenke til kommentar
Merkelig logikk. Hvis Wii ikke føles nøyaktig som å slå i virkeligheten, så er det å trykke på en knapp på en tradisjonell kontroller bedre?

6993724[/snapback]

Jepp.

 

Å gjøre den samme, enkle bevegelsen for å slå en ball, er gøy kanskje de 10 første minuttene. Så blir det kjedelig.

Og det vet du fordi..?

 

Forøvrig er det flere spill en spill du skal slå en ball i, så kommentaren din er uansett unaturlig begrenset, og sier ikke noe om Wiimoten som helhet.

 

Ved å bruke en standard kontroll i et ikke-Wii spill, kan man i hvert fall bestemme om man skal skru ballen, hvor en skal slå ballen, hvor hardt den skal slås, etc.

Nå visste jeg ikke at Wii Sports fantes for andre konsoller, men det kan jo være jeg tar feil...

 

Men, som sagt - om dette blir mulig med Wii sin nye kontroller, så kan det bli gøy. Men det virker dessverre ikke slik.

6996057[/snapback]

Fordi du tror du ikke kommer til å like Wii Sports. Bra logikk igjen.

 

 

Den dagen det kommer et spill som bruker kontrolleren til presise bevegelser er jeg veldig interessert. Per i dag ser det ut til at kontrolleren ikke er tilfredsstillende.

Ja, slik tastatur og mus er ubrukelig for FPS fordi man ikke holder i et ekte gevær!

Lenke til kommentar
Den dagen det kommer et spill som bruker kontrolleren til presise bevegelser er jeg veldig interessert. Per i dag ser det ut til at kontrolleren ikke er tilfredsstillende.

Ja, slik tastatur og mus er ubrukelig for FPS fordi man ikke holder i et ekte gevær!

6997884[/snapback]

 

Den kommentaren der gir lite mening uten en dugelig klype godvilje, men ok. Ingen har sagt at kontrollmetoden må være realistisk eller presis for å være «brukelig» (som du så fint kaller det). Poenget er at Nintendo har hauset opp Wii som en revolusjon innen kommunikasjon mellom menneske og maskin, og da holder det ikke med samme funksjonalitet som en fjernkontroll til en Nokia-TV anno 1994.

 

Jeg har allerede en PC jeg kan spille spill på. Hvorfor skulle jeg kjøpe en konsoll som har begrensede muligheter hardwaremessig (når det gjelder ytelse), og i tillegg kanskje har en kontroller som ikke tilfører stort i forhold til det jeg allerede har eller har prøvd? Det eneste som kan få meg til å kjøpe en Wii nå er spill av en eksellent kvalitet (eksklusive titler), og/eller spill som bruker kontrolleren på en slik måte at den ikke fremstår som overnevnte fjernkontroll.

 

Måten du forenkler absolutt alt du svarer på begynner jeg å bli litt lei av Pricks, så hvis du ikke har tenkt til å bli med på en ordentlig diskusjon kan du godt holde FrP-retorikken for deg selv, og bare gi deg med å svare på mine innlegg.

Lenke til kommentar
Poenget er at Nintendo har hauset opp Wii som en revolusjon innen kommunikasjon mellom menneske og maskin, og da holder det ikke med samme funksjonalitet som en fjernkontroll til en Nokia-TV anno 1994.

Brukte du denne fjernkontrollen som spillkontroller? Hadde den bevegelsessensor?

 

Selvsagt er Wiimoten en revolusjon. Den er totalt forskjellig fra andre kontrollere. Det er snakk om en omveltning (revolusjon) av hvordan man styrer spill.

 

Jeg har allerede en PC jeg kan spille spill på. Hvorfor skulle jeg kjøpe en konsoll som har begrensede muligheter hardwaremessig (når det gjelder ytelse), og i tillegg kanskje har en kontroller som ikke tilfører stort i forhold til det jeg allerede har eller har prøvd?

Det er billigere å kjøpe Wii enn å stadig oppgradere PCen for å spille de siste spillene, samt at kontrolleren selvsagt er mer enn bare en mus. Kan du bruke en mus som "boksehansker" som du kan i Wii Sports? Nei.

 

Måten du forenkler absolutt alt du svarer på begynner jeg å bli litt lei av Pricks, så hvis du ikke har tenkt til å bli med på en ordentlig diskusjon kan du godt holde FrP-retorikken for deg selv, og bare gi deg med å svare på mine innlegg.

6997994[/snapback]

Ikke før du gir deg med kommunist-retorikken din :thumbup:

 

Men prøv å svare på det som er saken her, og la være å komme med utbrudd om hva du synes om meg. Ingen er interessert i hva du synes om meg, og det har ikke noe med diskusjonen å gjøre.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...