rønning Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hei! Som dere sikkert har skjønt av tidligere spørsmål holder jeg på å sette opp server på en maskin. Jeg har tenkt å slå på mod_rewrite på serveren. Hvor finner jeg apache-config filen jeg skal endre på, og hva skal jeg legge inn? Lenke til kommentar
rønning Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Ingen som kan hjelpe? Har funnet ut at jeg skal flytte på en fil og greier. SÅ jeg flyttet filen rewrite.load fra mods-available til mods-enabled, men det funker fortsatt ikke Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 I Apache 1.3.x er mod_rewrite aktivert som standard, hvis ikke står den iallefall sammen med de andre modulene, så det er bare å aktivere den. For å bruke mod_rewrite på websidene må du aktivere det gjennom vhost, config eller htaccess: RewriteEngine On *Regler/cond osv* Lenke til kommentar
rønning Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Ja, jeg er faktisk veldig oppdatert på mod_rewiret, men ikke installasjon av apache på linux.. Har .htaccess fil med rewrite_rule, men får det ikke til å funke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå