Gå til innhold

Spm. til de som har/har hatt INF1000 på UiO

Anbefalte innlegg

Hva er kravet for å få en obligatorisk oppgave godkjent?

Det har aldri kommet tydelig fram om hva som er minimumskrav (f.eks prosentvis riktig) i en oppgave.

Jeg er engstelig for at min oblig ikke blir godkjent da det er noen feil som jeg har brukt timer på timer for å prøve å rette men kommer ingen vei. M.a.o er min besvarelse små-buggy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør gruppelæreren din :)

Jeg har vært gruppelærer på en del inf-kurs på Ifi selv og jeg vet at akkurat oblig-godkjenning er noe som varierer en del fra år til år og gruppelærer til gruppelærer. Som regel skal innleveringen "fungere" slik beskrevet i oppgaveteksten, de fleste kurs mangler formelle krav til godkjenning, man bruker skjønn (faktorer er tid, hvor hardt har man forsøkt, hvor lang tid er det til neste oblig osv). Altså skal innleveringen din gjøre alt som oppgaveteksten sier den skal gjøre, hvis noen av punktene gjør ting litt feil så kan nok det gå bra.

Hvis innleveringen din fungerer for variende grad av fungerbarhet så er mitt beste tips at du forteller hva som er galt når du leverer den inn, i en liten kommenta (og gjerne hva som må gjøres for å fikse det). Hvis du i tillegg er sympatisk og gruppelæreren har masse av andre ting som må gjøres, så går det nok bra ;)

Og det er jo lov å spørre gruppelæreren om hjelp...

Lenke til kommentar

Jaja, men jeg lagde denne tråden etter at leveringsfristen gikk ut :p

Jeg har prøvd å sende mail vedrørende dette men har ikke fått svar. Derfor ville jeg bare prøve å se om noen kunne gi et pekepinn på det jeg lurer på her.

Obligen jeg leverte er i utgangspunktet helt ferdig, men har noen feil som jeg har jobbet hardt med å rette uten hell. Jeg har kommentert veldig mye i besvarelsen.

Det jeg er engstelig for er at tilfelle jeg får beskjeden at den ikke er godkjent altfor sent ute i uka så vil jeg ha altfor knapp tid til å rette fram til neste frist (nå til fredag).

Det er egentlig litt dumt opplegg at fristen for revidert besvarelse er uavhengig av når man får vite "godkjent" eller "ikke godkjent".

Lenke til kommentar
Det er egentlig litt dumt opplegg at fristen for revidert besvarelse er uavhengig av når man får vite "godkjent" eller "ikke godkjent".

6989954[/snapback]

Hvis gruppelæreren er treig så får du heller mase litt, det må man tåle :)

Det som er dummere er at det finnes ingen regler som gjelder for alle grupper... godkjent hos en gruppelærer er ikke nødvendigvis godkjent hos en annen. Og hva som må til for å få godkjent revidert innlevering... vel det kommer an på gruppelærer det og...

Du får krysse alt du har av lemmer og håpe på godkjent ;) Du sier du har kommentert feilene, tipper den blir godkjent jeg.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...