Gå til innhold

XBMC som dashboard, får ikke startet..

iden

Anbefalte innlegg

Hei!

Har seg slik at jeg har fått tak i en modda xbox, som er temmelig utdatert.

Så nå har jeg lagt inn nyeste versjon av XBMC.

Fra før av ligger det inne en gammel versjon av EvolutionX dashbordet, noe jeg ikke bruker noe særlig, så jeg tenkte jeg skulle få boota XBMC med en gang jeg starter maskinen.

Jeg har fulgt en guide fra utviklerne om shortcuts osv, men når jeg starter boxen, så kommer jeg fortsatt inn i EvolutionX dashen og må starte XBMC manuelt.

Denne guiden fulgte jeg (option 1):

http://www.xboxmediacenter.com/wiki/index....=As_a_Dashboard

Noen som har noen tips og triks her?

Beklager om dette skulle kræsje med retningslinjene på noen måte.

Mvh

Iden

Edit: trykkleif

Endret av iden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du må lese guiden litt bedre og finne ut hvilke navn biosen din faktisk booter på. I prioritert rekkefølge...

Both versions work the same way:

1. Find out what the dashboard on your Xbox is (usually evoxdash.xbe in C:)

2. Rename this file to avalaunch.xbe (this will be used as a fallback* if execution of the new shortcut fails).

3. Download the XBMC Shortcut XBE and rename it to whatever the dash was named (usually evoxdash.xbe)

4. Upload the renamed XBE to where the old xbe was (the old dashboard)

5. Install XBMC to somewhere on E: or F: (best to install to E:\Apps\XBMC, making sure the files go in there, so you DONT have E:\Apps\XBMC\XBMC)

6. create a text file and put the path to the XBMC default.xbe inside it (eg. E:\Apps\XBMC\default.xbe)

7. rename to whatever the dashboard was named, except use the extention ".cfg" instead of ".xbe" (eg. evoxdash.cfg)

8. Upload the renamed text file to the same place you uploaded the shortcut xbe to in step 3.

9. Reboot

Congratulations, now you are all set and don't need to alter the shortcut again, unless you change location of XBMC's default.xbe.

* Please note that step 2 is optional and that whilst avalaunch.xbe is a 'safe bet' the actual fallback structure is BIOS dependant. If in doubt first try the xbe given by the .cfg file. Then try these, in this order:

C:\avalaunch.xbe

C:\unleashx.xbe

C:\xbmc.xbe

C:\evoxdash.xbe

C:\xboxdash.xbe

C:\default.xbe

C:\msdash.xbe

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det ganske enkelt. Kopier xml fila til xbmc over i root folder, sammen med xbmc.xbe. Deretter rename du xbmc.xbe til evox.xbe hvis det er Evox du kjører som dash i dag. på denne måten vil du "lure" maskine til å tro at den starter evox mens den egentlig starter xmbc. Pass på å ta backup av evox.xbe fila di først!

BTW har du testa xbmc på hdtv? Jeg har ikke hdtv selv så jeg har ikke fått prøvd det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...