Gå til innhold

Slik er Firefox 2.0


Anbefalte innlegg

Min erfaring med FF 2.0 RC1 så langt er at det er _MYE_ mindre minnelekkasjer o.l enn i FF 1.5. Det er nok til at de kunne kalt det FF 3.0 for min del :p Men det er fortsatt et lite irritasjonsmoment at Firefox-prosessen ikke alltid "dør" når man avslutter programmet. Ellers så liker jeg utseendet på FF2 veldig godt.

 

Tanken bak Acid2 er veldig god, og ingenting hadde vært bedre om alle klarte den testen. Men desverre er dette langt fra realiteten. Har ikke no tru på at IE noen gang kommer til å gjøre det heller, med mindre FF og Opera får såpass store markedsandeler at de blir "påtvunget" slikt. Er nok fortsatt et stykke fram i tid at webdesignere ikke må utnytte diverse bugs og workarounds for å få en side til å se lik ut i samtlige av de store browserne.

 

Sad but true...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv anser jeg ikke ACID2 som et verktøy for å finne ut standards-støtten til forskjellige browsere, den er ikke generell nok til det.

6989310[/snapback]

Så hva kan man bruke da?

6989656[/snapback]

 

Det finnes mange sider som prøver å kartlegge standards-støtten til forskjellige browsere, ved å sjekke hvor bra de støtter de forskjellige standard-spesifikasjonene. Husker ikke linkene i hodet nå, men bør gå fint å google dem frem. :)

Lenke til kommentar
Mozilla har sluppet den første slippkandidaten til Firefox 2.0. Vi har tatt en rask titt.

 

Les mer

6983956[/snapback]

 

digger firefox, bare synd det ikke er mulighet for nedlasting av torrenter som det er på Opera

6989092[/snapback]

 

smaksak. liker at jeg kan be firefox sende torrent-filer videre til den torrent-klient jeg ønsker å bruke. altså, jeg liker å bygge min egen samling av verktøyer, du liker å ha en sveitsisk armekniv. smak og behag. så lenge vi begge får jobben gjort så ser jeg ingen grunn til at vi skal krangle om hva vi bruker :)

Lenke til kommentar
Savner dra og slipp funksjonen for å få nye faner........ :thumbdown:

6990209[/snapback]

 

nå har jeg tab mix pluss installert her, men jeg kan fint dra en url ned på tab bar under 1.5.0.7 for å lage ny tab. bare pass på å skru på at tab bar alltid skal vises så er en i gang ;)

 

virker faktisk som jeg kansje kan droppe tab mix extensionen når 2.0 kommer...

Lenke til kommentar
Mozilla har sluppet den første slippkandidaten til Firefox 2.0. Vi har tatt en rask titt.

 

Les mer

6983956[/snapback]

 

digger firefox, bare synd det ikke er mulighet for nedlasting av torrenter som det er på Opera

6989092[/snapback]

 

smaksak. liker at jeg kan be firefox sende torrent-filer videre til den torrent-klient jeg ønsker å bruke. altså, jeg liker å bygge min egen samling av verktøyer, du liker å ha en sveitsisk armekniv. smak og behag. så lenge vi begge får jobben gjort så ser jeg ingen grunn til at vi skal krangle om hva vi bruker :)

6990459[/snapback]

 

sant det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...