Erlend0_o Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Har søk og fant en tråd men den besvarte ikke alle mine spørsmål. Jeg har en AMD 3700+ som for øyeblikket holder 2800 mhz vcore 1,40, idel temp ca 38, load temp ca 43. Har planer om å få den til 3 ghz. Men mitt spørsmål er så lenge den ikke har noen extreme temper og kjører stabilt vil den vare like lenge som en vanlig cpu? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Trolig ikke like lenge som om du hadde beholdt den på stock, men slik som du kjører nå er absolutt ikke noe problem, vil holde mer enn lenge nok likevel . 3ghz på fornuftig volt og ikke minst temperatur vil heller ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Prosessorer er i utgangspunktet beregnet å vare så lenge at sjølv om du forkorter levetiden på din prosessor ved overklokking så vil du uansett bytte prosesor lenge før den ryker. DVS, innenfor fornuftige rammer når det gjelder temperatur og spenning. Øker du spenning for mye, så kan du ødelegge prosessoren din, sjølv om temperaturen ser ut til å være ok. For Athlon 64 så er det mitt inntrykk at grensen går ved 1,55-1,6vcore. Over det så lever du farlig Alt under 1,5vcore er helt ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå