McMuffin Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Bruker både Everest Home Edition og XPC Tools til å overvåke systemtemperaturen min. I XPC Tools vises CPU - temperatur som ca. 28 - 34 C, og Everest som 40 - 42 C. Hvem kan jeg stole på? På forhånd takk for all hjelp Endret 2. oktober 2006 av SN25P Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Svaret er: Ingen av dem.. Spøk til side... de skal kunne brukes til å indikere en relativ temperatur. Everest har av og til litt "problem" med å sette "label" (navn) på avleste sensor'er (Bios). Hovedkort/HTPC-produsent vil naturlig nok ikke gjøre en slik feil (ved koding av "overvåkings-software"). Skal du være sikker på temperatur monterer du (pinlig nøyaktig) kalibrerte temperaturmålere/sensorer på CPU, NB, Mosfets, GPU.. i kabinettet. Så kan du sitte å se på tallene og bekymre/ikke bekymre deg over at de viser noe over kroppstemp...(i de fleste tilfelle) Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Hmmmm....Pinlig nøyaktige sensorer blir litt mye styr for meg. Kan jeg tolke det dithen at XPC Tools er mer pålitelig? Takk for svar forøvrig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Software (utilities) som er kodet spesifikt for ett hk/bios/system er ofte "best" ja. Dersom du titter litt på tall rapportert via f.eks. Everest vil du se at de viser det samme (bios sensor verdier), men noen ganger med feil "label" (navn). Dvs. det som står som CPU er MB (Motherboard).. det som er Aux er MB (osv.). Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Ok. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå