Gå til innhold

Billig oppgradering! Hk, Cpu og Skjermkort!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har tenkt å oppgradere pcen på en veldig billig måte...

Pcen min ser slik ut idag:

Amd 754 3200+ 2.2G hz

AGP 256mb 6800GT

1 GB Twinmos Ram ddr

og Msi Hovedkort 754

Det jeg har tenkt, er å oppgradere Hoverkortet, Prosessoren og skjermkortet...

Har en kompis av meg, som selger 7800GTX 256 mb for 1500 kr og Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16 939 for 600 kr...

Jeg har så tenkt å kjøpe disse delene, beholde ramen og kjøpe en 4000+ prosessor.... + en Schyte Ninja, og Zalman VF-900

Hva mener dere om det? Prisen på dette blir vel ca 3500-4000 kroner, noe som jeg ikke ser er så veldig dyrt....

Hva tror dere? Takk :thumbup:

Endret av Tuffeluffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slåt il på det skjermkortet og hovedkortet, ett fint kjøp.

Ville nok droppet Ekstra kjølere, og heller lagt pengene i en X2 3800+ CPU og 1gb minne til.

CPUen er ikke mye dyrere, men dobbeltkjerne, som hjelper en god del.

2gb minne hjelper veldig på ytelsen i ett så bra system.

https://prisguiden.no/product.php?productId=34948

+

https://prisguiden.no/product.php?productId=9072

tatalt 4248 kroner. MEner absolutt dette er verdt pengene.

VIl du vite om de brukte delene er verdt pengene:

Nytt tilsvarende skjermkort:

2300 kroner (7900GT)

NEsten like bra 1600 kroner (x1900gt)

Hovedkortet er ett av de beste kortene til s939

Hvis du stoler på att dette er gode deler, uten feil, ville jeg kjøpt de.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Er nok sikker på at det ikke er no feil med delene.... Jeg er mest usikker på skjermkortet, hvordan dette er i forhold til x1900GT..

Jeg spiller ett spill, og det er counter strike source... men fungerer dobbelkjernet prosessor til det??

hmm....

Kjøper Zalman VF-900 til skjermkortet, og Scythe Ninja til Prosessoren...

Lenke til kommentar

X1900GT er et meget bra kort... Har det selv, driver Oblivion så det synger spiller FEAR med mitt med overbevisende ytelse "faktisk" :p Med tanke på prisen er det et supert alternativ til 7900GT mer for pengene... det har også generelt ikke så lave bunner og høye topper i antall Fps, noe som kan gi et intrykk av mer stabil ytelse en GF7900GT..

BF2 går også med alt på maksimum for meg BTW

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Kjøp for all del en dualcore prosessor. Har PowerColor Radeon X1900GT, imponert over ytelsen! Har ikke opplevd fps drop's i det heletatt, stabil FPS. Har montert VF900Cu, kjører på laveste hastighet, stillegående med lavere temperaturer enn orginalkjøleren. Hovedkortet er er helt knall! Sitter selv med lillebroren og er kjempefornøyd! (ASUS A8N-SLI Premium). X1900GT vil være noe raskere enn 7800GTX. Men det er opp til deg og bestemme hvilket du vil velge.

~ Medion

Lenke til kommentar

Hei igjen... Nå har det seg sånn at jeg velger bare å kjøpe hovedkortet....

Har tenkt litt på hva dere har sagt om dualcore, men funker det til Source? Har hørt at man må slå av den ene kjernen eller noe i den duren....

Slik ser det ut nå:

AMD 4000+

x1900gt

Zalman vf-900

Scythe Ninja

Lenke til kommentar
Hei igjen... Nå har det seg sånn at jeg velger bare å kjøpe hovedkortet....

Har tenkt litt på hva dere har sagt om dualcore, men funker det til Source? Har hørt at man må slå av den ene kjernen eller noe i den duren....

Slik ser det ut nå:

AMD 4000+

x1900gt

Zalman vf-900

Scythe Ninja

6984624[/snapback]

Ang. dualcore, spillet klarer ikkeå fordele oppgavene utover kjernene, så det blir en kjerne til spill, og en til alt annet, så det hjelper en del likevel.

Dessuten er Dualcore MYE mer fremtidsrettet, da fremtidige spill vil få nesten dobbelt så bra ytelse.

Dessuten vil det være bedre til multitasking på skrivebordet, f. eks. antivirus og arbeid samtidig. bytt til X2 3800+

Skal du ha ny skjermkortkjøler, ville jeg nok valgt 7900GS i stedet, fordi det klokker mye bedre. Når du bytter kjøler, har du allerede mistet garantien.

Schythe ninja er og bra, men fint med en vifte på den, og vær forsiktig, den er så tung at den kan knekke hk.

X1900GT og 7800GTX vil være svakere enn 7800GTX, om enn ikke så mye. Når du får GTX kortet en del billigere, ville jeg vurdert det en gang til, hvis ikke du vil ha ett overklokket 7900GS.

Lenke til kommentar

Takk for svar watercool.... Fått et dilemma nå... ang Dobbelkjernet.. Du sier at det er mer framtidsrettet.. Og jeg er helt enig, men det er ikke særlig fremtidsrettet å kjøpe 939 system nå?

Men jeg ser at X2 3800 bare koster en hundrelapp mer.. Så det er ikke så mye...

Du nevner også 7900GS, har faktisk tenkt litt på det kortet... folk sier at det klokker veldig bra, nå har ikke jeg snøring på hvordan jeg klokker, så jeg vet ikke om jeg skal legge meg ut på det der....

Jeg har 2 vifter fra SilenX i skuffa her, som jeg hadde tenkt å bruke på den Scythe Ninjaen, da jeg vil ha minst mulig støy....

#Edit:

Ser her: http://www.legitreviews.com/article/384/11/ at det ikke er no problem å klokke 7900GS, så jeg lurer på om jeg vil gå for det...

Endret av Tuffeluffe
Lenke til kommentar
7900GT/256MB ble introduser med 2.500,-. Kan vi få se det samme med G80? Evt. et GT/512MB til  3700,-?

GUI'et til Vista går ikke høyere i funksjonalitet enn DX9 SM2.0.

6982316[/snapback]

Hvorfor nevnes da at aeroglass osv. bør kjøres på DX10 kort?

6985000[/snapback]

7900GS vil ha samme GPU som 7900GTX, som kjører på 650 MHz, med unntak av 4 lukkede pipelines. Det påvirker nok ikke klokkepotensialet mye, som nok er ca. 130 MHz over standard eller 580MHz, tenker jeg. Varierer selvfølgelig en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...