Gå til innhold

Skru opp øddlagt skrue?

Anbefalte innlegg

Hei, sitter å skrur på ein bærbar pc som allerede har vert skrudd på, men idioten som skrudde på den før meg har brukt feil skrujern å øddlagt skrua.

Den må opp men er umulig å få opp med skrujern og er midt i pc-en så jernsag er ingen ide, noken som veit kordan eg kan få løst problemmet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: prøve å komme til med dremmel\fil og skjære ett spor på tvers over så du kan bruke flatjern å skru den opp med.

2: Borre av hodet på skruen, så du da kan ta tak i resten etterpå med tang når du har fjernet det skruen holder fast.

De er vell de to greieste...

Er skruen langt nedi et plast deksel er vell løsning 2 enklest:)

Lenke til kommentar

Har ikkje Dremel eller noke lignande og ikkje enkelt å få tak i der eg bur heller.

Desutten er skrua nedi et hål så ikkje enkelt det med et flat skrujern :( .

EDIT:

Er det toppen eller gjengene som er ødelagt?

6983781[/snapback]

Toppen er øddlagt.

2: Borre av hodet på skruen, så du da kan ta tak i resten etterpå med tang når du har fjernet det skruen holder fast.

6983791[/snapback]

Kordan kan eg borre av hodet på skrua?

Endret av PHdZ2
Lenke til kommentar

Du må bare finne et borr som er litt tykkere enn selve skruen (ikke hodet) også borrer du bare midt på skruen, å når du da har borret gjennom hodet detter, hodet av å da kan du løfte vekk dekslet, også ta tak med tang på restene av skruen som stikker opp.

;)

Lenke til kommentar
Du må bare finne et borr som er litt tykkere enn selve skruen (ikke hodet) også borrer du bare midt på skruen, å når du da har borret gjennom hodet detter, hodet av å da kan du løfte vekk dekslet, også ta tak med tang på restene av skruen som stikker opp.

;)

6983840[/snapback]

Er det ett spesielt bor eg trenger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...