geebs Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Kjøpte et skjermkort fra komplett til 1700 eller så for en god stund tilbake. Etter at en kompis av meg som også er tidligere ansatt hadde anbefalt det skjermkortet uten å ha sett på PCen min fant jeg ut at skjermkortet ikke passet. Har for øyeblikket en 3 år gammel Dell Dimension 2400, P4 2,4 GHz CPU med 512 MB ram (senere oppgradert til 1,5 gb). Problemet mitt er nå: Skulle gjerne ha fått oppgradert skjermkortet uten å måtte kjøpe en helt ny PC, men får ikke tak i et dugelig et. Når jeg tidligere spilte WoW lå jeg på 10-30 FPS, skulle gjerne ha oppgradert den _litt_. Kjøpte jeg PC på et helt ræva tidspunkt forhold til når den "nye" generasjonen skjermkort kom eller kan den fortsatt reddes? Skjermkortet jeg har nå heter: Intel Extreme Graphics 82845G/GL/GE/PE/GV/Graphics Controller (ja du fikk hele navnet ). Lenke til kommentar
mkon Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Vet du om det er AGP slot på den? Det skjermkortet du har er innbygga så det er ikke noe man kan oppgradere Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Skjermkortet ditt er integrert i hovedkortet. Hvis dette er HK: http://www.intel.com/design/motherbd/fn/pix/d845gvfn_lg.jpg Da er det bare 3 PCI porter å sette i nytt skjermkort i . Der er jo en celeron prosessor i også som ikke er den beste til spill akkurat. Det er nok på tide med ny maskin da. Endret 2. oktober 2006 av halnes1 Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Søkte litt på den maskinen nå og den har ikke noe AGP port. Det er nok bedre å kjøpe noe nytt, da det kraftigste kortet du får til PCI er GeForce FX5200, som koster svin i tillegg til PCI. Er ikke verdt oppgraderinga i det hele tatt, tviler på at kortet er noe bedre enn det som er integrert heller Endret 2. oktober 2006 av skyhawk Lenke til kommentar
geebs Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Hakke Celeron altså Som sagt ovenfor, er det en P4 2,4 GHz. Hadde det vært celeron hadde pcen liggi på bånnen av mjøsa for lenge sida. Lenke til kommentar
geebs Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Søkte litt på den maskinen nå og den har ikke noe AGP port. Det er nok bedre å kjøpe noe nytt, da det kraftigste kortet du får til PCI er GeForce FX5200, som koster svin i tillegg til PCI. Er ikke verdt oppgraderinga i det hele tatt, tviler på at kortet er noe bedre enn det som er integrert heller Har lite peiling på det her. Får bare tilgi, men hva er det som må byttes ut? Alt? CPU, Hovedkort, hele driten? Hadde vært kjekt å bare kunne kjøpe nytt hovedkort liksom, menmen... Endret 2. oktober 2006 av EloX Lenke til kommentar
mkon Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 den celeronen er ikke mye av en cpu og beholde. Nytt hk, ram, cpu og skjermkort..... Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 den celeronen er ikke mye av en cpu og beholde. Nytt hk, ram, cpu og skjermkort..... 6986559[/snapback] Men altså.. det står jo klart å tydelig at det en Pentium 4... å ikke Celeron. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Søkte litt på den maskinen nå og den har ikke noe AGP port. Det er nok bedre å kjøpe noe nytt, da det kraftigste kortet du får til PCI er GeForce FX5200, som koster svin i tillegg til PCI. Er ikke verdt oppgraderinga i det hele tatt, tviler på at kortet er noe bedre enn det som er integrert heller Har lite peiling på det her. Får bare tilgi, men hva er det som må byttes ut? Alt? CPU, Hovedkort, hele driten? Hadde vært kjekt å bare kunne kjøpe nytt hovedkort liksom, menmen... 6985352[/snapback] Den maskinen blir ikke en spill-PC uansett hvor mye penger du kaster etter den. Lenke til kommentar
peiper Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 den celeronen er ikke mye av en cpu og beholde. Nytt hk, ram, cpu og skjermkort..... 6986559[/snapback] Men altså.. det står jo klart å tydelig at det en Pentium 4... å ikke Celeron. 6986648[/snapback] Tror deg. Har søkt opp Dell 2400, den kommer med Celeron CPU på 2.4, eller P4 CPU på 2.4-2.8 Ghz. Den har ikke AGP slot nei. Og kan derfor ikke oppgraderes på noe fornuftig vis. Hvis jeg husker rett, så er vel kabinettet et "relativt" standard midi tower, og kan vel bygges i. Men det er fint lite du kan spare på det da, iom at billigste kabinett får du i dag til 350 kr, inkl strømforsyning. Og det er nok like bra som et aldrende Dellkabinett. Behold skjerm, tastatur og mus. Kjøp deg ny kasse og nytt innhold. Mest for pengene får du vel med en duo core 2 E6400, og 7900GT/X1900XT PCI-E skjermkort. Mye fint å velge blandt i butikkene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå