Gå til innhold

Hvilke smerter har kristendom påført deg?

Anbefalte innlegg

Ser ikke slik ut.

http://www.catholic.com/library/Hell_There_Is.asp

7015774[/snapback]

Hmm...

http://www.vatican.va/holy_father/john_pau...8071999_en.html

Rather than a place, hell indicates the state of those who freely and definitively separate themselves from God, the source of all life and joy. This is how the Catechism of the Catholic Church summarizes the truths of faith on this subject: “To die in mortal sin without repenting and accepting God’s merciful love means remaining separated from him for ever by our own free choice. This state of definitive self-exclusion from communion with God and the blessed is called ‘hell’

EDIT: urlen ble litt lang

Endret av Mr-CEO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7: Ifølge den kristne tro, er jeg og mine kjære, samt alle i verden som aldri har hørt om den kristne gud reservert plass i helvete-- noe som føles noe ubehagelig.

Selv om de moderne kristne har omformet den kristne tro i praksis, og ignorerer store deler av bibelens budskaper, så er helvete *fremdeles* en del av kristendommen, og trusselen om helvete er den kristne guds ord.

Helvete er ikke fjernet, og du skal dømmes rettferdig:) GL.

Har ikke den katolske kirke avskaffet helvet da?

Trodde de gikk fra å si at helvete var et sted du havnet til å si at helvete betyr fravær av guds kjærlighet/nåde.

7015570[/snapback]

Helvete er ikke like omtalt i kristne sammenhenger som før.. Har jo blitt brukt som en trussel mot de som ikke tror.. Tror presten nå til dags gjør både rett og lurt i å kutte ned på trusler og legge vekt på ting som er viktigere for de kristne (først og fremst: kjærlighet til hverandre og til Gud)..

Lenke til kommentar
7: Ifølge den kristne tro, er jeg og mine kjære, samt alle i verden som aldri har hørt om den kristne gud reservert plass i helvete-- noe som føles noe ubehagelig.

Selv om de moderne kristne har omformet den kristne tro i praksis, og ignorerer store deler av bibelens budskaper, så er helvete *fremdeles* en del av kristendommen, og trusselen om helvete er den kristne guds ord.

Har ikke den katolske kirke avskaffet helvet da?

Trodde de gikk fra å si at helvete var et sted du havnet til å si at helvete betyr fravær av guds kjærlighet/nåde.

7015570[/snapback]

Helvete er ikke like omtalt i kristne sammenhenger som før.. Har jo blitt brukt som en trussel mot de som ikke tror.. Tror presten nå til dags gjør både rett og lurt i å kutte ned på trusler og legge vekt på ting som er viktigere for de kristne (først og fremst: kjærlighet til hverandre og til Gud)..

7017079[/snapback]

kristne sammenhenger.. mener du alle kristne sammenhenger, katolske kristne, eller snakker du om prestene i den norske statskirke?

Lenke til kommentar
Det kristendommen har påført meg av plager:

1: Kristendommen diskriminerer mennersker som meg, som ikke ønsker å gifte seg i kirken; Jeg har dårligere vilkår for samboerskap enn det de kristne har for sine giftemål-- som er utelukket for meg fordi jeg ikke er medlem, og ikke kan bli medlem, av statskirken.

Finnes noe som heter borgerlig ekteskap.

Ja-- det viktigste er ikke at det finnes rettferdighet mellom kristne og ikke-kristne, men at de ikke-kristne må gå gjennom fornedrende religiøst-inspirerte *ritualer* for å oppnå samme lovmessige gyldighet og samme økonomiske fordeler mellom seg og sin kjæreste.

1.2: Statskirken påfører meg kostnader gjennom skatter og avgifter, som er noe betydelig for en student. Videre så fører økonimiske tilskudd fra stat og kommune til kristne til at min privatskole må ta mer betalt, fordi kristne skoler blir mye mer attraktive for dem som ikke føler de har moralske problemer med å gå i kirkens skoler.

Det gjør fritidsklubben i nabokommunen også...

Å ja... Selvfølgelig-- når en religiøs orden du er motstander av tar penger fra deg så er det helt greit, siden jeg også må betale for ikke-religiøse fritidsklubber-- som jeg er for.

Uansett så er det *lang* vei fra å måtte betale for å opprettholde noe perverst, som kirken, og en sportsklubb / ungdomssenter / fritidsklubb.

Det er noenlunde det samme som om du må betale for å opprettholde og betale for private abortklinikker og plastiske kirurger.

2: Blasfemiparagrafen gjør at jeg kan bli staffet -- og har blitt straffet, for å misbruke guds navn.

Den gjelder ikke for å misbruke Guds navn, men for å gjøre alvorlig narr av religion og religiøse og krenke de religiøses livssyn. Ingen har blitt dømt etter den loven på minst 40 år, og du ser ut til å være ca 22/23.

Først-- gratulerer; 1983 + 22 ELLER 23 år = 1 januar til 31 desember 2006. Fantastiske regne-egenskaper du har.

Jeg husker da tydelig at det er forbudt å banne med guds navn og djevelens / norrøne Hel's rike -- når ordene har like mye reell betydning som "åsgard", "tor"

og "loke". Hvis jeg roper "Satan", kan jeg bli straffet for det; selv om "Satan" er et ord som ikke har mer reell betydning enn "Loke", "Nidhogg", "Fenris" eller "Hel" -- som alle representerer onder.

3: I forsvaret måtte jeg stå ute i -25 grader celsius i perm-uniform fordi jeg ikke ønsket å være med i en gudstjeneste; og å stå utenfor kirken var eneste alternativ til å være med inn i varmen.

Du kunne blitt med inn i varmen og holdt deg for ørene. Finnes ikke synd på deg..

Jeg er sikker på at du ville blitt med nazister inn i kirken bare for å holde deg varm, heller enn å ta et standpunkt -- når du blir tvunget til å delta i en seremoni du ikke støtter, eller tror på.

4: Skillsmissen til min mor og far var *ekstra* problematisk pga. kristent giftemål, og pga. ekstra papirarbeid og utgifter ble det lite penger i matkassen, og ekstra dårlig miljø for et par uker.

De valgte selv både å gifte seg, og å skille seg..

I en kristen kike, under kristendommen.

Deres valg er ikke min skyld, og uten kristendommen, så hadde dette ikke skjedd.

5: På grunn av kristent giftemål, uten ikke-kristne tilleggserklæringer, ble alt foreldrene mine eide delt 50 / 50, selv om den ene parten satt igjen med to barn, og den andre uten noen.

Løgn. Eiendomsdelig har ikke noe med kristent ekteskap å gjøre, mer enn borgerlig ekteskap, og som over; de har selv valgt å gifte seg og skille seg.

Det har med en kristen ekteskapspakt å gjøre.

Og det at man ikke bryter kristen tro og skriver under på særeie-kontrakt.

6: Kristendommen fordømmer homofili-- i bibelen -- om ikke i dagens "urban-tilpassede" versjon (hvor de har fjernet "helvete", fordømmelse av frisinnede kvinner og homofile, samt en rekke sykdomsdefinisjoner og løsninger på disse)

Det står fortsatt i bibelen ja. Men hva så?

Det er en *del av din tro*, og du sier "hva så?".

Jeg forstår at de moderne kristne velger og vraker deler av bibelen og bygger opp en ny tolkning av gud, som er "rettferdig" sett med dagens moderne øyne.

Samtidig så forlater dere den kristne tro-- i den forstand at dere forlater alt dere er uenig med i bibelen.

Samtidig så fordømmer du, og alle kristne, alle som dere ikke har fortalt om gud.

Den "nye kristne" alternative tolkningen, at "alle som tror på en gud eller skaperkraft kommer til himmelen" strider mot biblens lære. Alle ikke-kristne skal til helvet-- det gjelder også ur-mennesker, bush-menn, muslimer og alle som ikke har hørt om bibelen.

8: Mine barn og jeg, blir og ble automatisk registrert i statskirken ved fødselen.

Jeg må faktisk bruke tid å penger på å melde meg og mine ut av en religiøs orden jeg ikke har noen interesse av å være medlem i.

Stemmer. Dette er en etter min mening skitten løsning fra statskirkens side. Men du hadde jo ikke trengt å melde deg ut heller da.. Gratis og uforpliktende å være medlem..

Det er for det første ikke gratis; og det at du er oppført på en liste over mennesker som tror på noe som strider mot all din fornuft og sans for rettferdighet er ikke noe hyggelig.

9: Jeg må bruke tid og penger på å *søke* om fritak for å la barna mine slippe å bli tvunget til å gå i kirken gjennom offentlig skole.

HVERT ÅR til de fyller 18.

Statskirke. Staten må skille seg fra kirken for å løse dette, har ellers ikke noe med selve kirken å gjøre..

Det er på grunn av *kristendommen* jeg *må* gjøre dette.

Ingen kristendom, ingen kirke, ingen idiotiske og diskriminerede kristne lover.

10: Helt til slutten av 2005 kunne ikke nordmenn se normal seksuell aktivitet på tv-skjermen hjemme i egen stue sammen med kjæresten sin.

Jo.

Ikke lovlig, på norsk tv.

11: Til sist: Ingen regjering kan ha mindre enn 2/3 av regjeringsmedlemmene innmeldt i statskirken. Dette fører til at kun kristne kan avskaffe denne loven.

Catch 22 -- og veldig frustrerende.

7013225[/snapback]

Kilde takk.. For dette var nytt for meg..

Uansett; det du angriper her er ikke kristendommen, men den norske (stats)kirke..

7014839[/snapback]

Kilde; videregående fag: samfunnslære. Må be læreren om kilden-- jeg finner ikke regelverket for storting og regjering.

Trolig, ja-- men den norske statskirken er bygget på kristendom.

Ved å følge samme tvangsmønster for skyldfordeling på alle individer heller enn troen, som i dette topicet, kan man heller ikke si noe vondt om nazismen, nynazismen, kommunismen eller massemord.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...