hans A Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Noen som har hatt trøbbel med microsoft (grunnet OEM) når man har byttet ut hovedkort,cpu,skjermkort++ ? Går det greit å registrere den på nytt uten å måtte kjøpe ny lisens? Endret 2. oktober 2006 av hans A Lenke til kommentar
ventle Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Skal ikke være noe problem. Lisensen følger maskinen selv om du modder/oppgraderer litt. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Noen som har hatt trøbbel med microsoft (grunnet OEM)når man har byttet ut hovedkort,cpu,skjermkort++ ? Går det greit å registrere den på nytt uten å måtte kjøpe ny lisens? 6983352[/snapback] nye OEM regler fra ( ca ) februar 2006 sier, hvis du oppgradere hardware må man kjøpe nye lisens. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Noen som har hatt trøbbel med microsoft (grunnet OEM)når man har byttet ut hovedkort,cpu,skjermkort++ ? Går det greit å registrere den på nytt uten å måtte kjøpe ny lisens? 6983352[/snapback] nye OEM regler fra ( ca ) februar 2006 sier, hvis du oppgradere hardware må man kjøpe nye lisens. 6986109[/snapback] Ja det var det jeg lurte på. Hvor firkanta er microsoft på det området? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Microsoft er ganske lite imøtekommende på mange områder, men jeg tror faktisk ikke engang Bill Gates himself nekter deg å fortsette å bruke samme Windows-lisens bare fordi du bytter skjermkort. Du skriver ++, hva skal du egentlig oppgradere? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Og jeg spør: Hvordan skal de kontrollere det? PC-en vil uansett fungere helt fint, ingenting å være redd for. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Du kan bytte hva du vil bortsett fra hovedkort og fortsatt bruke samme OEM-lisens. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Du kan bytte hva du vil bortsett fra hovedkort og fortsatt bruke samme OEM-lisens. 6987653[/snapback] An upgrade of the motherboard is considered to result in a new personal computer to which Microsoft® OEM operating system software cannot be transferred from another computer. If the motherboard is upgraded or replaced for reasons other than a defect, then a new computer has been created and the license of new operating system software is required. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg blir å bytte ut hovedkort, cpu og skjermkort. Men hvis det er slik at man må kjøpe ny OEM ver av win XP så tror jeg at jeg dropper oppgraderingen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Ja, disse lisens betingelsene til microsoft blir teitere og teitere for hver dag. Bare for at de skal tyne en masse mer penger ut av deg. Gleder meg til den dagen du ikke kan sette dvd brennern inn i en maskin, men må kjøpe ny. Selv om dette er OEM, der det er hardware leverandøren som har ansvaret for support, så kan en nå kjøpe disse uten noen form for relevant hardware samtidig. Og da er det hel teit i å begrense hardware utskiftningen i maskinen din. Ikke OEM er jo betalt for en support som ellers vil koste deg 2500kr pr hendvendelse eller. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Forhandlerne som selger OEM software sier at det går helt greit å oppgradere hovedkort uten å måtte kjøpe ny lisens. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Har hørt med microsoft ang oem ver. Det følger hovedkortet. Hvis du bytter hovedkort MÅ du kjøpe ny lisens. Netforhandlere av hovedkort(komplett,psdata...) sier det motsatte. Ellers hadde vel salget av hovedkort stupt! Tror jeg dropper oppgraderingen. Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Skal akkurat installere nytt HK jeg også, pga av at jeg hadde et midlertidig ett (Abit AB9) mens Asus P5W DH Deluxe var til sjekk. Dette var defekt, og fikk nytt i dag. Begynner windows (MS) å si at jeg må kjøpe ny lisens, så blir det piratversjon på meg. Jeg kjøpte lovlig versjon av windows når jeg kjøpte ny dele maskin, angrer meg allerede. Er jo masse prakk med aktivering selv når jeg bare repartisjonerte litt... MS inviterer jo til piratvirksomhet ved å gjøre det slik.. man blir straffet for å være lovlydig... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Har bestilt dette: Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz MSI 975X Platinum PowerUP Ed Crucial DDR2 PC4200 2048MB CL4 Kit w/two matched DDR2 PC4200 1024MB CL4 Gainward GeForce 7300GT 256MB DDR2 Men bestillte ikke nytt os, eg har 6 winxp os plater liggende. Alle er kjøpt. Skal bare bytte ut litt av maskinen. Så håper ikke eg støtter på installasjons problemer. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Og hvordan skal Microsoft sjekke at dere faktisk bytter hovedkort?! Det er bare til å installere Windows og prøve å aktivere. Går det ikke, ringer man telefonnummeret som kommer opp og forklarer at man har byttet/oppgradert noen komponenter i PC'en. Værre er det ikke Dere har jo tross alt kjøpt Windows. Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 var det jeg måtte gjøre forleden dag da jeg repartisjonerte hardisken med partition magic, er bare så j*vlig irriterende å må gjennom det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå