Gå til innhold

Windows XP OEM- Bytte hardware!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har hatt trøbbel med microsoft (grunnet OEM)

når man har byttet ut hovedkort,cpu,skjermkort++ ?

Går det greit å registrere den på nytt uten å måtte kjøpe

ny lisens?

6983352[/snapback]

nye OEM regler fra ( ca ) februar 2006 sier, hvis du oppgradere hardware må man kjøpe nye lisens. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Noen som har hatt trøbbel med microsoft (grunnet OEM)

når man har byttet ut hovedkort,cpu,skjermkort++ ?

Går det greit å registrere den på nytt uten å måtte kjøpe

ny lisens?

6983352[/snapback]

nye OEM regler fra ( ca ) februar 2006 sier, hvis du oppgradere hardware må man kjøpe nye lisens. :thumbdown:

6986109[/snapback]

Ja det var det jeg lurte på. Hvor firkanta er microsoft på det området?

Lenke til kommentar

Microsoft er ganske lite imøtekommende på mange områder, men jeg tror faktisk ikke engang Bill Gates himself nekter deg å fortsette å bruke samme Windows-lisens bare fordi du bytter skjermkort.

Du skriver ++, hva skal du egentlig oppgradere?

Lenke til kommentar
Du kan bytte hva du vil bortsett fra hovedkort og fortsatt bruke samme OEM-lisens.

6987653[/snapback]

:thumbup:

An upgrade of the motherboard is considered to result in a new personal computer to which Microsoft® OEM operating system software cannot be transferred from another computer. If the motherboard is upgraded or replaced for reasons other than a defect, then a new computer has been created and the license of new operating system software is required.

Lenke til kommentar

Ja, disse lisens betingelsene til microsoft blir teitere og teitere for hver dag. Bare for at de skal tyne en masse mer penger ut av deg.

Gleder meg til den dagen du ikke kan sette dvd brennern inn i en maskin, men må kjøpe ny.

Selv om dette er OEM, der det er hardware leverandøren som har ansvaret for support, så kan en nå kjøpe disse uten noen form for relevant hardware samtidig. Og da er det hel teit i å begrense hardware utskiftningen i maskinen din. Ikke OEM er jo betalt for en support som ellers vil koste deg 2500kr pr hendvendelse eller.

Lenke til kommentar

Har hørt med microsoft ang oem ver.

Det følger hovedkortet.

Hvis du bytter hovedkort MÅ du kjøpe ny lisens.

Netforhandlere av hovedkort(komplett,psdata...) sier

det motsatte.

Ellers hadde vel salget av hovedkort stupt!

Tror jeg dropper oppgraderingen.

Lenke til kommentar

Skal akkurat installere nytt HK jeg også, pga av at jeg hadde et midlertidig ett (Abit AB9) mens Asus P5W DH Deluxe var til sjekk. Dette var defekt, og fikk nytt i dag. Begynner windows (MS) å si at jeg må kjøpe ny lisens, så blir det piratversjon på meg. Jeg kjøpte lovlig versjon av windows når jeg kjøpte ny dele maskin, angrer meg allerede. Er jo masse prakk med aktivering selv når jeg bare repartisjonerte litt... MS inviterer jo til piratvirksomhet ved å gjøre det slik.. man blir straffet for å være lovlydig...

Lenke til kommentar

Har bestilt dette:

Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz

MSI 975X Platinum PowerUP Ed

Crucial DDR2 PC4200 2048MB CL4 Kit w/two matched DDR2 PC4200 1024MB CL4

Gainward GeForce 7300GT 256MB DDR2

Men bestillte ikke nytt os, eg har 6 winxp os plater liggende. Alle er kjøpt.

Skal bare bytte ut litt av maskinen. Så håper ikke eg støtter på installasjons problemer.

Lenke til kommentar

Og hvordan skal Microsoft sjekke at dere faktisk bytter hovedkort?!

Det er bare til å installere Windows og prøve å aktivere. Går det ikke, ringer man telefonnummeret som kommer opp og forklarer at man har byttet/oppgradert noen komponenter i PC'en. Værre er det ikke :)

Dere har jo tross alt kjøpt Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...