Gå til innhold

PSU skyld i lav fps? Hvilken PSU anbefales?


kev

Anbefalte innlegg

I tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=632676&hl= diskuteres det rundt PSU til x1900xtx skjermkort. Jeg har nå fått dell-pcen (en dimension 9200, som jeg nevner i en av postene) med 375watts PSU. Jeg vet ikke hvor mye amper den gir på +12v, men x1900xt krever minimum 27a på en single +12v rail.

 

Jeg har ennå ikke opplevd noen blåskjerm eller omstartinger mens jeg spiller, men i 3dmark06 fikk jeg 2000 poeng mindre enn tilsvarende system (ingen var overklokket) og jeg opplevde en del stygge artifacts. Kan dette være pga strømforsyningen? Hverken CPU eller GPU er særlig varme..

 

Samtidig, om dere kunne anbefale noen flere PSU som har minimum 27a på en single +12v rail..

 

(edit: måtte forandre tittel)

Endret av kev
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det høres litt drøyt ut at man skal trenge 27a på 12v for å kjøre x1900xt, det tilsvarer nemlig 324w og når kortet ikke trekker mer enn max 120w så skulle det vel heller tilsi at skjermkortet trekker rundt 10a fra en 12v krets.

 

Hva resten av systemet trekker er en annen ting, men f.eks uoverklokkede A64x2/Core2Duo trekker nok under 100w som igjen gir ca 8a.

 

Mao, man burde nok ihvertfall ha 20a tilgjengelig på 12v kretsen(e), mer hvis man skal overklokke.

Lenke til kommentar

loathsome: nvidia trekker mindre stroem en ATi, tror den skal holde den.

 

Blackbrrd: jeg har ikke mer en 20A tilgjengelig paa mine 4 12v rails, men har overklokket opty'en min fra 1800 til 3015 (1200mhz OC) + jeg har 3 harddisker, 2 X1900GT, chipset cooler, 2 vifter dvd brenner, siggarett tenner og Vannkjoelings systemet (nautilus 500) og 0 problem, meeget stabilt.

 

edit: det hjelper kanskje at psu har 4 rails?

Endret av Changis
Lenke til kommentar
loathsome: nvidia trekker mindre stroem en ATi, tror den skal holde den.

 

Blackbrrd: jeg har ikke mer en 20A tilgjengelig paa mine 4 12v rails, men har overklokket opty'en min fra 1800 til 3015 (1200mhz OC) + jeg har 3 harddisker, 2 X1900GT, chipset cooler, 2 vifter dvd brenner, siggarett tenner og Vannkjoelings systemet (nautilus 500) og 0 problem, meeget stabilt.

 

edit: det hjelper kanskje at psu har 4 rails?

6984034[/snapback]

Rettelse:

79xx serien er litt mindre strømkrevende enn X19xx serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...