Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Omkobling av husets telefonnett

Anbefalte innlegg

Vel, det jeg egentlig trenger er koblingsskjema på lederne i kabelen inn i huset, samt koblingsskjema til telefonkontakt.. slik det er nå, har fjotten som har lagt det elektiske i huset viderekoblet fra førsteinntaket til ett annet ett, og benyttet kun 2 av lederene.. skulle koble opp adsl nå om dagen, men dette utstyret får ikke kontakt med NGT sitt nett.. lurer på om det er fler ledere som må tas i bruk når adsl skal kobles opp, og hvis ja, hvilke..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lurer på om det er fler ledere som må tas i bruk når adsl skal kobles opp, og hvis ja, hvilke..

6983231[/snapback]

Nei, analognett og adsl benytter bare 2 ledere, faktisk.

Du må forsikre deg om at det ikke er tatt ut noen andre linjer fra denne FØR der du skal koble på splitteren.

Det farlige med analognettet var at man kunne hekte seg på hvor som helst, i motsetning til ISDN, hvor alt måtte gå i en sløyfe.

Mange benyttet seg av det for å legge til telefonpunkter over alt, og da er det ugreit å legge på ADSL senere...

Lenke til kommentar

han har viderekoblet lederene fra førstepunktet, videre opp.. koblet opp adsl modemet der, men har fortsatt ingen kontakt med NGT.. skal jo ikke ha noe å si at det er viderekoblet opp.. fikk beskjed om å bestille telemontør når jeg fortalte at ledningsnettet var såpass omkoblet etter alt for mye ombygging på huset :p

kan legge til at det ikke er koblet inn noen telefoner i noen uttak i huset før denne kontakten, eller etter for den saks skyld.. ser ikke hvorfor det skal ha noe å si hvor man kobler inn modemet så lenge ingen andre kontakter er i bruk, men men..

Endret av nerval
Lenke til kommentar

Nei, da burde det jo funket...

Men er du sikker på at leverandøren virkelig har klargjort det de skal?

Hjalp en kompis nå, og der hadde de ikke koblet riktig i sentralen, så vi fikk heller ikke kontakt.

Telenor var ute og sjekket og rekoblet i dag, så nå funket det endelig!!

Så ikke stol alltid på leverandøren...

De skal kunne verifisere en del fra kundeservice, prøve det først...

Lenke til kommentar

ble fortalt at alt var koblet opp, og ble sendt videre til feilsøking avd el no sånt.. virket ikke som om han hadde så alt for mye peil.. ba meg koble modem ledningen utenom splitteren , rett i uttaket, selv om jeg satt og snakket på hustlf etter splitteren, og dette funket bla.. han sa at det muligens var en feilkobling hos dem, og at han måtte melde det til feilsøking, når jeg sa at jeg ikke var 100% sikker på at den var koblet i husets førsteuttak.. han sa da at før han gjorde dette, skulle vi få en telemontør til å se på hele telefonnettet i huset, noe jeg klarer selv med elektronikk utdannelsen min, selv om den er så som så.. får vel bare ringe dem opp igjen, og be dem starte feilsøkingen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...