Gå til innhold

Salomon Teneighty Foil. God ski?

endrebjo

Anbefalte innlegg

Har fått et knalltilbud på et par Salomon Teneighty Foil (182 cm) på høstsalg (gamle modeller). Skal ha Rottefella Cobra R8 bindinger på dem (jeg står altså på telemark). Link (ikke riktig butikk)

Er det en god ski som fungerer bra i bakken? Står på Atomic BetaCarve nå, altså tunge carwing-ski som sitter godt i bakken. Vil Salomon-skiene være like god som Atomic på hardt føre (ikke sjeldent det er det her i Norge)?

I løssnø antar jeg de er veldig morsomme å kjøre på. Ihvertfall gøyere enn tunge og relativt tynne slalåmski på 190 cm (Atomic-skiene).

Jeg hopper lite og liker best å kjøre fort i løypen eller leke i løssnøen. Vil påstå at jeg har god kontroll og kan kjøre det meste (har også brukt ski på 195cm). Er det vits i å kjøpe disse skiene da?

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlig bra ski. Meget godt fornøyd med den! Jeg var overrasket over dens gode evner så vel i parken som i fjellsia. Elsker og sette fakie landinger med denne ski, den er så sykt stabil:)

Du har gjort ett godt kjøp.

Endret av Ejrik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Har ikke prøvd dem selv, men har kun hørt positivte ting om den modellen. Har en kompis som kjører på dem, og han kjører kun på det beste.

Lenke til kommentar

Har en kamerat som har den samme skia, og han er veldig fornøyd...

Har selv rossignol bandit b1.. med cobra r8, og er superfornøyd...

Fungerer overalt. I park, løssnø, og sitter som skarp kniv i varmt smør i bakken :thumbup:

Forresten godt å se flere som kjører telemark her..

Ingenting er som å gi gass med løs hæl ;)

Lenke til kommentar
Enn det, ødelegge sånne fine ski med telemark-binding. :(

Sitte fast <3

7010054[/snapback]

Rævkjører deg i løssnøen/bratthenget. :tease:

Du har ikke mye sjanse når skiene er 180 cm lange (eller 190 cm som jeg har kjørt på i et år nå).

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...