Don Juan Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg kjøpte 2stk webkameraer, der det ene var til meg selv. Det står på produktsiden at det følger med headset i pakken, og under Produktanmeldelser, nevner den nederste personen at: Ekstra pluss for at det var med et headset. Grunnen til at vi kjøpte kameraet, var nettopp pga at det fulgte med dette headsettet. Praktisk og enkelt. Hvis ikke hadde vi gått for ett annet kamera i en litt lavere prisklasse, og kjøpt et headset utenom. Da vi fikk webkameraet, var det ingen headsett med i pakken. Sendte mail til komplett.no, og nevnte dette og sa at det var en mangelfull vare, og ba dem finne ut av hvordan vi kunne løse dette slik at vi begge ble fornøyde. Svaret jeg da fikk var: Hei! Det viser det seg at vi har hatt feil i vareteksten, headsettet følger dessverre ikke med. Beklager så mye! - Komplett.no Dette var dårlig service syns jeg. Da spør jeg dere, hvilke rettigheter har jeg? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Tror du har krav på at de sender deg et headsett, for produktbeskrivelsen stemmer ikke overens med det produktet du får kjøpt. Sier seg selv egentlig, du kjøper en vare i en eske, på esken står det "inneholder maskin, kabler, skjerm" og når du åpner esken hjemme finner du bare skjerm og kabler. Det er missvisende informasjon på kompletts sider og det skal ikke du være skadelidende for. Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Det er det jeg også mener, men jeg liker å ha et våpen i bakhånd, f.eks lovteksten som sier dette at jeg har rett. Hadde satt pris på om noen kunne lime inn den lovteksten her. Hadde også vært greit med andres meninger. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 § 18. Opplysning om egenskaper eller bruk. (1) Reglene om mangler gjelder også når tingen ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen, dens egenskaper eller bruk og som kan antas å ha innvirket på kjøpet. (2) Reglene i første ledd gjelder tilsvarende når tingen ikke svarer til opplysning som noen annen enn selgeren har gitt på tingens innpakning, i annonse eller annen markedsføring på vegne av selgeren eller tidligere salgsledd. Dette gjelder ikke om selgeren verken visste eller burde ha visst at opplysningen var gitt. (3) Reglene i første og andre ledd gjelder ikke når opplysningen i tide er rettet på en tydelig måte. Endret ved lov 21 juni 2002 nr. 34 (i kraft 1 juli 2002). Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Takk Bear Så det betyr at jeg har rett her. Eneste de kan komme seg unna på er at de påstår at de ikke viste om dette, og dette var feil? Men opplysningen må ha vært korrekt, siden folk har fått headset tidligere, men ikke vi. Endret 2. oktober 2006 av Naitsan Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 http://lovdata.no/all/tl-19880513-027-004.html Står utdypet der, om de endret informasjonen etter at du kjøpte produktet, har du rett til pengene tilbake grunnet mangelfull informasjon. Du trodde du kjøpte noe som var feil i informasjonen. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Men opplysningen må ha vært korrekt, siden folk har fått headset tidligere, men ikke vi. 6983175[/snapback] Dette er nok et tilfelle av at leverandøren har endret forpakningen sin, ga med headsett i de 100.000 første pakningene som lanseringsbonus eller lignende. Men klart at Komplett burde skaffe deg et headset hvis det sto i produktbeskrivelsen og ikke bare i brukerkommentarene (som jo kan være basert på tidligere versjoner av produktet). Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Takk for svar. Har sendt tilbake ny epost om at jeg ønsker kompensasjon. Skal holde dere oppdatert Lenke til kommentar
V-by Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 bra! stå på krava du har jo betalt for både cam og headsett, så du burde nå få begge deler... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Grunnen til at vi kjøpte kameraet, var nettopp pga at det fulgte med dette headsettet. Dette var dårlig service syns jeg. Da spør jeg dere, hvilke rettigheter har jeg? 6982965[/snapback] Dette kan være rettet etter at du sendte mail til komplett. Men nå står det ihvertfall "Det følger IKKE med hodesett på dette produktet" selv om det lengre ned i utvidet produktinfo står at hodesett følger med. Nå er det ofte ikke butikken selv som legger inn produktinfo (detaljer/utvidet) men importøren. Det du har krav på er å kunne heve kjøpet hvis butikken ikke kan fremskaffe headsett (som sikkert er svært vanskelig da disse bare har fulgt med på tidligere forpakninger og ikke de forpakninger som leveres fra produsenten idag. Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Jepp, dette ble lagt til etter at jeg hadde sendt epostene. Tok printscreen av nettsiden med en gang jeg oppdaget at det ikke fulgte med noe headsett. Her er det, for gøy Endret 2. oktober 2006 av Naitsan Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Siden det virker som du har handlet som en forbruker, er du blitt servert feil lovgivning. Det er forbrukerkjøpsloven som regulerer avtalen, ikke kjøpsloven. Etter forbrukerkjøpsloven § 16 første ledd bokstav c utgjør de manglende headsettene en mangel, det er åpenbart at de uriktige opplysningene har virket inn på kjøpet. Mangelsbeføyelsene står i kapittel 6. Dersom Komplett leverer headsett som tilsvarer dem du etter opplysningene hadde grunn til å tro at du skulle få, vil dette være retting i samsvar med fkl. § 29. Hvis slik retting nektes, kan du kreve prisavslag etter § 31 eller hevning etter § 32. Merk at du i utgangspunktet har krav på retting, hvilket tilsynelatende vil stille deg BEDRE enn om du hever kjøpet i dette tilfellet. Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Har du fått svar hos Komplett, da? Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Yes! Gikk noen dager etter at jeg sendte klagemail nr. 2, og så fikk jeg beskjed om at de beklagde ventetiden, og at de skulle sende 2stk headsett til meg. I går hentet jeg pakka, fikk 2stk headsett til en verdi av 139kr pr stk, gratis tilsendt så klart. Så jeg har garantert fått bedre headsett enn det som skulle følge med pakka, men det hadde også vært feil av komplett å sendt noe billigere/dårligere headsett. Syns komplett skulle hatt lagt seg flat allerede fra starten, men alt i alt så er jeg fornøyd. Takk for hjelp alle sammen - selv om kanskje noe av lovgivningen var feil. Det funket ihvertfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå