S.M. Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Har lyst til å sette opp ei enkel ftp side eller webside for tilgang/ kunne nedlaste filer som ligger på hjemme pc. Jeg har installert iis med FTP og satt denne opp slik at jeg kunne få tilgang lokalt. "localhost..." Men problemet ligger der at jeg ikke får tilgang via internett. Har dynamisk ip. og når jeg kobler opp til ruterens ip så kommer ruter-bildet opp og ikke min pc. Noen som vet hvordan jeg kan sette denne opp.. ? Takk på forhånd Lenke til kommentar
wsp Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Registrer deg et domenenavn på dyndns.org eller lignende så blir ikke dynamisk ip noe problem. På internet router må du sette opp portforwarding mot pc'n din. Det er enklere med http enn ftp, da ftp bruker dynamiske porter og da avhenger det av om routeren din støtter ftp eller ikke for å få det til å fungere bra. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Registrer deg et domenenavn på dyndns.org eller lignende så blir ikke dynamisk ip noe problem. På internet router må du sette opp portforwarding mot pc'n din. Det er enklere med http enn ftp, da ftp bruker dynamiske porter og da avhenger det av om routeren din støtter ftp eller ikke for å få det til å fungere bra. 6983202[/snapback] Takker for svar.. Trodde Ftp brukte 1 port. port 21 som default lytte port?. kansje tar eg feil..? Skal innom telenor sine sider,tror de har noe hjelp om portforwarding der.. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Fant forresten dette for de som er interessert.. To enable ftp access, 4 rules are need, 2 to allow ftp-data and 2 to allow ftp-control: =>firewall rule create chain=forward index=0 srcintfgrp=lan prot=tcp dstport=21 action=accept =>firewall rule create chain=forward index=0 srcintfgrp=wan prot=tcp srcport=21 action=accept =>firewall rule create chain=forward index=0 srcintfgrp=lan prot=tcp dstport=20 action=accept =>firewall rule create chain=forward index=0 srcintfgrp=wan prot=tcp srcport=20 action=accept Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå