Gå til innhold

Anbefalt skjermoppløsning på Wide-Screen?

Itw

Anbefalte innlegg

Heisann

Vurderer og kjøpe en Samsun WD skjerm å ser at den bare har 1440 x 900 punkter som maxoppløsning er dette nok til spill og surfing?

Hva anbefaler du som minimum oppløsning på en WS skjerm?

Å er WS skjerm noe å ha eller er de like greit å bare ha en vanelig 19"skjerm?

Har aldi hatt WS til pc før, men skal ha ny skjerm nå så har litt lyst å kjøpe WS da...

Men om det er mere kronglete med de så er de jo ikke vits... eller?

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder LCD skjermer, så har de kun "en" oppløsning. og oppløsniga følger etter størrelsen på skjermen.

Har selv planer om å kjøpe en LCD widescreen. Men skal ha minimum 20". grunnet at jeg må ha stor oppløsning. Skulle gjerne kjøpt en 24" eller 30". men det skremmer lommeboka :p

Og widescreen anbefales. føles større ut enn den egentlig er.

jeg synser litt på https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

fin pris og virker som om den har bra specs.

Lenke til kommentar

Fra wikipedia: The contrast ratio is a metric of a display system, defined as the ratio of the luminosity of the brightest and the darkest color the system is capable of producing. High contrast ratio is a desired aspect of any display.

Er vel at jo høyere kontrast-ratio, desto større fargeforskjell fra en mørk farge til en lys. Ergo, bedre bilde.

Men til trådstarter. jeg har kikka på https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

Og det er en egen tråd om denne. Virker ganske lovende. 5 ms og 2000:1 kontrast.

Tror jeg skal kjøpe denne når lønninga kommer :)

Lenke til kommentar
Heisann

Vurderer og kjøpe en Samsun WD skjerm å ser at den bare har 1440 x 900 punkter som maxoppløsning er dette nok til spill og surfing?

Hva anbefaler du som minimum oppløsning på en WS skjerm?

Å er WS skjerm noe å ha eller er de like greit å bare ha en vanelig 19"skjerm?

Har aldi hatt WS til pc før, men skal ha ny skjerm nå så har litt lyst å kjøpe WS da...

Men om det er mere kronglete med de så er de jo ikke vits... eller?

6982702[/snapback]

500:1 er meget lite i kontrast.. burde MINSt være over 800.. desto mer jo ber!!hehe

Lenke til kommentar

Skal ringe nabo byen i morgen der de har expert å høre om de har den LG skjermen inne...

Om ikke så blir de nok LG 20" LCD L203WT TCO-99 i stede..

Føles veldig dumt å kjøpe den når en annen til samme pris er bedre, men jeg får jo ikke tak i den så:(

Lenke til kommentar
1920x1200 er oppløsningen du blir til å elske;) men det koster....

Da må du også ha et skjermkort/hardware som koster hvis du skal spille i sånne oppløsninger..ellers så er det ingen vits..

7001561[/snapback]

Kan du gi meg et eksempel på et slikt kort. Vil bare vite prisklassen du faktisk må opp i for at det skal gå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...