Gå til innhold

Hvor ofte burde man støvsuge/ evt åpne pcn

Anbefalte innlegg

Heisann ca 4-5 uker siden jeg fikk min pc fra konplett! Den fungerer knall bra og er veldig fornøyd :w00t:

men så lurte jeg nå på med dette med støv og pc.

Jeg har en Coolermaster "wave master" med innsuget foran :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121276

Jeg støvsuger/vasker rommet engang i uka og støvsuger borte på innsuget på pcn.

Vil dette være godt nok med tanke på støv? vil helst ikke ha en brannfarlig og dårlig forhold for komponentene innat pcn.

Ellers er ikke rommet veldig støvete!:p

Men fint med tilbakemeldinger;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg vil si er rette tingen å gjøre er å åpne kabinettet litt innimellom og se om det er noe støv der, sjekk spesielt kjøleribber under vifter er det støv er det ikke så viktig er det støvdotter så er det bare å få de bort.

Lenke til kommentar

Om du ser inn i maskinen med jevne mellomrom i starten vil du se hvor mye støv som samler seg på komponentene. Det skal en del støv til før det begynner å bli farlig, og da snakker jeg om år. Det er sikkert mulig at sånt kan skje før, men da tror jeg du skal være veldig, veldig uheldig. Tenk bare på alle PC-ene i bedriftsparker rundt om kring, og hvor ofte de blir støvsuget innvendig..

Men, det er klart; har du en nyere PC med noenlunde ytelse og varmeutvikling, vil jevnlig støvsuging være lurt med tanke på varmeutviklingen på vitale komponenter. Jeg merker selv hvordan temperaturforskjellene er etter at jeg har støvsugd om jeg har latt være å gjøre det på to-tre måneder.

Lenke til kommentar

Stor forskjell på det.

Mange faktorer som spiller inn.

Har du vegg til vegg teppe?

Ka type kabinett du har. eks. CM Stacker er så å seie støvfritt etter over 1 års 24/7. Mens eit av hp pc-ene mine må renses ofte.

Røyker du?

+++++ Masse som kan spille inn på støv mengden i kabinettet. Du må nesten dra dine egne erfaringer utfra miljøet rundt pc-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...